2017-12-22, 12:29
Medlem
Kom till flygplatsen i god tid, ta med dig katten i en bur och hr med flygbolaget om det gr att f med sig katten. Jag vet att man p till exempel SAS fr ta med sig katter och hundar i kabinen under flygningar. Annars gr det kanske att f plats fr katten i bagageutrymmet. Man kan ju betala fr att checka in extra bagage s d borde man vl kunna checka in en extra katt.

Flygbolaget borde frska vara tillmtesgende. Om inte - stanna hemma med katten. 5 dagar r lngt ver vad som r lagligt fr ett husdjur att vara ensamt.
Citera
2017-12-22, 12:53
Medlem
[quote=Dannebil|62685899]Kom till flygplatsen i god tid, ta med dig katten i en bur och hr med flygbolaget om det gr att f med sig katten. Jag vet att man p till exempel SAS fr ta med sig katter och hundar i kabinen under flygningar. Annars gr det kanske att f plats fr katten i bagageutrymmet. Man kan ju betala fr att checka in extra bagage s d borde man vl kunna checka in en extra katt.

Flygbolaget borde frska vara tillmtesgende. Om inte - stanna hemma med katten. 5 dagar r lngt ver vad som r lagligt fr ett husdjur att vara ensamt.[/QUOTE

Okej. Jag ska frska f katten ombord p flygplanet.
Hur pass lskigt r det fr en katt att ka flygplan ?]
Citera
2017-12-22, 13:09
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Knner du ingen som kan titta till katten? Katter r ju som de r och verkar inte lida av att vara ensamma hemma, Lgg upp rejlt med torrfoder och hll upp vatten s den klarar sig, Fr det gr den ven om ingen kan titta till den. Stll in en extra kattlda s ordnar det sig, duger med en pappkartong med str i.

Precis s!

Slappna av TS, katter klarar sig ensamma hur lnge som helst. Rejlt med torrfoder och vatten, samt mycket sand i tv ldor s kan du vara borta ver en vecka utan problem.

God jul och hlsa slkten
Citera
2017-12-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Precis s!

Slappna av TS, katter klarar sig ensamma hur lnge som helst. Rejlt med torrfoder och vatten, samt mycket sand i tv ldor s kan du vara borta ver en vecka utan problem.

God jul och hlsa slkten

Nej, det r olagligt. Katter ska ha tillsyns minst tv gnger per dag. Om ngon ser katten och mrker att ingen r hemma kommer katten tas ifrn TS, hon riskerar djurfrbud och bter.
Citera
2017-12-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikintresserad
Okej. Jag ska frska f katten ombord p flygplanet.
Hur pass lskigt r det fr en katt att ka flygplan ?]

Det r nog inte lskigare n att ka typ bil eller tg ven om tryck i ronen och snt skert kan gra den extra skraj. Sen varierar det frn katt till katt hur vana de r vid att ka i sina burar och s.
Citera
2017-12-22, 14:00
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Nej, det r olagligt. Katter ska ha tillsyns minst tv gnger per dag. Om ngon ser katten och mrker att ingen r hemma kommer katten tas ifrn TS, hon riskerar djurfrbud och bter.

Givetvis r det olagligt, men det r ju en massa saker i det hr idiotlandet. Eftersom katten inte kommer fara illa r det bara att bryta mot lagen. Jag r ofta borta en helg eller s, det r inga som helst problem.

Jag hade kt, katten hade ftt vara hemma. Men s r jag en lite mer avslappnad individ n alla curlingidioter som tror att djuren r spdbarn.

EDIT: Jag SKA frresten ka, blir borta tv och en halv dag. Inte s att jag darrar infr lagens lnga arm direkt.
Citera
2017-12-22, 14:11
Medlem
Frga till TS:

Varfr planerar du s dligt?
Varfr har du svrt att ta ansvar i tid?
r detta en trolltrd? Eftersom du p allvar frgar p Flashback vad du ska gra med din katt under julafton?
Citera
2017-12-22, 14:15
Medlem
Citat:
Givetvis r det olagligt, men det r ju en massa saker i det hr idiotlandet. Eftersom katten inte kommer fara illa r det bara att bryta mot lagen. Jag r ofta borta en helg eller s, det r inga som helst problem.

Jag hade kt, katten hade ftt vara hemma. Men s r jag en lite mer avslappnad individ n alla curlingidioter som tror att djuren r spdbarn.

EDIT: Jag SKA frresten ka, blir borta tv och en halv dag. Inte s att jag darrar infr lagens lnga arm direkt.

Sjlvklart KAN katten klara sig sjlv i en vecka om man ser till att den har mat och vatten. Problemet r ju att katten kan spilla ut vattnet efter en timme, hetsta upp all mat p en gng, f tarmvred och d i svra plgor innan du r hemma igen. Eller s blir den s stressad av att vara ensam och ostimulerad att den brjar hitta p en massa dumheter, ter ngot den inte borde eller klttrar och hoppar p saker och skadar sig. D kan det inte g flera dagar innan den fr komma till veterinr.

Man fljer inte lagen fr att slippa f problem med snuten, man fljer lagen fr att den r instiftad fr djurets bsta. Vljer du att bryta mot den sger du samtidigt att du inte bryr dig ett piss om djuret. Lagen r till fr att kunna ta djuren frn usla gare som du, inte fr att ge dig bter fr att du inte behandlar katten som ett spdbarn.

Sluta ge idiottips folk.
Citera
2017-12-22, 14:29
Medlem
Stanna hemma eller ta med katten. Att lmna katten ensam s lnge r inte humant.
Citera
2017-12-22, 14:32
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Trams

Katter blir inte stressade av att vara ensamma, det r ren bullshit. Men visst, om man r efterbliven nog att ha en katt i en lgenhet s kan det bli problem med att den blir understimulerad. Jag tror att vilken stadskatt som helst skulle vilja byta med min katt vilken dag som helst.

Han fr komma och g som han vill. Sjlvklart kan han rka ut fr ngon olycka ven ute, ska jag hindra honom frn att g ut ocks menar du? Idiot.
Citera
2017-12-22, 14:46
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Katter blir inte stressade av att vara ensamma, det r ren bullshit. Men visst, om man r efterbliven nog att ha en katt i en lgenhet s kan det bli problem med att den blir understimulerad. Jag tror att vilken stadskatt som helst skulle vilja byta med min katt vilken dag som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=SUkdhzXjv1U

Det r vl hur man r som mnniska. Jag r som dig, vill dra nr jag ville ett gng dagar, s drfr skaffar jag inte djur. Vissa skaffa djur fr att de lskar djur och tar hand om dom de lskar.

Sen tror jag det r viss skillnad fr en utekatt med kattlucka och en innekatt. En utekatt kan stimulera sig sjlv i alla fall.
Har man en innekatt eller utekatt utan lucka och drar r man ju bara dum i huvudet.
Citera
2017-12-22, 14:52
Medlem
flaskborstes avatar
Stt upp en webbkamera p en plats du vet att katten gillar att vara p..Sedan loggar du in d och d fr att kolla s att katten ser ut att m bra..

Duger detta upplgg fr att se till sjuka gamlingar inom ldrevrden s lr det duga och vara lagligt fr en katt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in