Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Givetvis r det olagligt, men det r ju en massa saker i det hr idiotlandet. Eftersom katten inte kommer fara illa r det bara att bryta mot lagen. Jag r ofta borta en helg eller s, det r inga som helst problem.
Jag hade kt, katten hade ftt vara hemma. Men s r jag en lite mer avslappnad individ n alla curlingidioter som tror att djuren r spdbarn.
EDIT: Jag SKA frresten ka, blir borta tv och en halv dag. Inte s att jag darrar infr lagens lnga arm direkt.
Sjlvklart KAN katten klara sig sjlv i en vecka om man ser till att den har mat och vatten. Problemet r ju att katten kan spilla ut vattnet efter en timme, hetsta upp all mat p en gng, f tarmvred och d i svra plgor innan du r hemma igen. Eller s blir den s stressad av att vara ensam och ostimulerad att den brjar hitta p en massa dumheter, ter ngot den inte borde eller klttrar och hoppar p saker och skadar sig. D kan det inte g flera dagar innan den fr komma till veterinr.
Man fljer inte lagen fr att slippa f problem med snuten, man fljer lagen fr att den r instiftad fr djurets bsta. Vljer du att bryta mot den sger du samtidigt att du inte bryr dig ett piss om djuret. Lagen r till fr att kunna ta djuren frn usla gare som du, inte fr att ge dig bter fr att du inte behandlar katten som ett spdbarn.
Sluta ge idiottips folk.