• 1
  • 2
2017-12-22, 12:08
Medlem
Vad gr man nr saker inte har gtt som planerat ?. Det r nog alldeles fr inhumant att lmna katten ensam i 5 dagar. Bttre att jag d hlsar slkten att jag dessvrre inte kan komma.

Jag bor p Gotland s kom grna med rd p hur man kan hitta ett lmpligt boende t min katt.

Jag har redan frskt boka rum p gotlands pensionat fr katter men det var ingen plats ledig.
Citera
2017-12-22, 12:09
Medlem
Anti-WOGs avatar
Ingen granne som kan hjlpa dig med katten?
Citera
2017-12-22, 12:14
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikintresserad
Vad gr man nr saker inte har gtt som planerat ?. Det r nog alldeles fr inhumant att lmna katten ensam i 5 dagar. Bttre att jag d hlsar slkten att jag dessvrre inte kan komma.

Jag bor p Gotland s kom grna med rd p hur man kan hitta ett lmpligt boende t min katt.

Jag har redan frskt boka rum p gotlands pensionat fr katter men det var ingen plats ledig.

Skaffa en kattbur och ta med dig katten till slkten?
Citera
2017-12-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Ingen granne som kan hjlpa dig med katten?

Tyvrr. De har alla snart rest bort.
Citera
2017-12-22, 12:15
Medlem
PTHJs avatar
Citat:

r det helt omjligt att ta med katten?
Jobbigt men verkomligt.
Citera
2017-12-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Skaffa en kattbur och ta med dig katten till slkten?

Problemet r att jag har bokat ett flyg jag ska ta imorgon.
Citera
2017-12-22, 12:18
Medlem
Citat:

Knner du ingen som kan titta till katten? Katter r ju som de r och verkar inte lida av att vara ensamma hemma, Lgg upp rejlt med torrfoder och hll upp vatten s den klarar sig, Fr det gr den ven om ingen kan titta till den. Stll in en extra kattlda s ordnar det sig, duger med en pappkartong med str i.
Citera
2017-12-22, 12:20
Medlem
InflatableBoppos avatar
Ngot fr ts? Kan vara krvt att f plats nr det r s nra inp Julafton.

http://www.gotlandskatthem.se/pensionat.pab
Citera
2017-12-22, 12:21
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Problemet r att jag har bokat ett flyg jag ska ta imorgon.

Ok, det kan bli komplicerat. Kan du kolla med flygbolaget om djurtransport r mjlig?
Ta reda p kostnader. Och om det r mjligt, dubbelkolla med slkten att inte ngon r allergisk mot katter. Samt kolla om det r ok att ta med katten.

Om det inte fungerar s frga om en granne kan hjlpa dig?
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-12-22 kl. 12:24.
Citera
2017-12-22, 12:23
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Varfr kan du inte ta med den? Allergier? Kanske har vrdarna ngot rum ver dr katten kan vara under vistelsen?

Har du kollat upp katthotell i nrheten av destinationen, d.v.s inte bara hemma hos dig?

Ingen vn eller slkting som kan ha den, ven om det blir en omvg fr dig?
Citera
2017-12-22, 12:24
Moderator
evilhoneys avatar
Be ngon snll granne komma ver och fylla p mat, vatten och rensa ldan. Katter klarar sig ganska bra utan sina slava..eh..gare. Om du inte hittar ngon s fr du vl helt enkelt stanna hemma eller ka hem tidigare. 5 dagar r lite vl lngt fr dem att vara sjlva.
Citera
2017-12-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Ngot fr ts? Kan vara krvt att f plats nr det r s nra inp Julafton.

http://www.gotlandskatthem.se/pensionat.pab

Japp det r fullbokat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här