2018-01-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalanders
Är det någon som har någon teori om VARFÖR de åkte från Göteborg till Uddevalla? Vad finns det för koppling där?
https://www.expressen.se/gt/sista-sp...svunne-magnus/

Det verkar ju ologiskt att åka så lång "bara" för att fortsätta en misshandel eller för att göra slut på en person eller för att göra sig av med en person. Så vart var de på väg? Till någon person? Isf någon som Magnus ville till eller som MGM ville åka till? Eller trodde MGM att Magnus hade gömt något någonstans som de skulle åka och leta upp? Andra teorier?

Det kanske är så att magnus får ett slag för mycket i huvudet och avlider under den utdragna misshandeln och dem åker mot udervalla för att dumpa kroppen magnus har väldigt starka åsikter och är homosexuel vilket kan vara motivet polisen söker en kropp och inte vid liv någon av dem mistänkta har pratat polisen har nog alla detaljer dem behöver nu bara hitta kroppen så dem kan hitta teknisk bevisning

detta är bara spekulationer
Citera
2018-01-19, 16:22
Medlem
Polisen verkar ej ha hittat BO än. C:a 8 km norr om Hogstorp finns ju rastplats Saltkällan som någon skrev om tidigare i detta ämne. Pelarna under E6 kan ju vara de vita som man letar efter. I mörker kan ju det som uppfattas som grushögar vara något annat. Har man kollat brunnarna vid E6:an ? GM kopierar ofta andra GM så om de läst om Hörby-fallet kan det ju vara sökbara ställen.
Citera
2018-01-19, 18:10
Medlem
De har troligen kört ganska fort från Götet och kan ha hunnit både till Munkedal och Dingle på en timme! Tycker det borde finnas mer info om grusplanen. Ligger den i nära anslutning till motorvägen eller en bit därifrån? Ligger grusplanen i närheten av vatten? Finns det någon byggnad i anslutning till grusplanen?
Vid Örekilsälven i Saltkällan finns en grusgrop där det stod en stulen släpkärra efter nyår och närmare älven fanns några klädesplagg, tomma cigarettpaket och en domkraft. Civil polis har varit där och kollat. Tydligen gav det inget och kan ju bero på något annat brott.
I början av december var väl marken frusen, så de har knappast grävt ner kroppen. Dumpad i vatten eller gömd i skogen?!
Ligger kroppen ö h t kvar på ev brottsplats? Någon av de sist anhållna kan ju ha flyttat kroppen!!! Bara en tanke!
För anhöriga och andra som vistas i skog och mark, hoppas man ju att han hittas snart!!!
Senast redigerad av Cre8iv 2018-01-19 kl. 18:16.
Citera
2018-01-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
De har troligen kört ganska fort från Götet och kan ha hunnit både till Munkedal och Dingle på en timme! Tycker det borde finnas mer info om grusplanen. Ligger den i nära anslutning till motorvägen eller en bit därifrån? Ligger grusplanen i närheten av vatten? Finns det någon byggnad i anslutning till grusplanen?
Vid Örekilsälven i Saltkällan finns en grusgrop där det stod en stulen släpkärra efter nyår och närmare älven fanns några klädesplagg, tomma cigarettpaket och en domkraft. Civil polis har varit där och kollat. Tydligen gav det inget och kan ju bero på något annat brott.
I början av december var väl marken frusen, så de har knappast grävt ner kroppen. Dumpad i vatten eller gömd i skogen?!
Ligger kroppen ö h t kvar på ev brottsplats? Någon av de sist anhållna kan ju ha flyttat kroppen!!! Bara en tanke!
För anhöriga och andra som vistas i skog och mark, hoppas man ju att han hittas snart!!!

Kläder och det såg jag också för någon helg sedan. Även en stor grön fleecefilt.
Citera
2018-01-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargis
Kläder och det såg jag också för någon helg sedan. Även en stor grön fleecefilt.

Har Missing People letat i skogen där Maltes Stig går runt ?
Kan tänka mig kolla där i skogen närmast Maltes Stig, grusplanen ev efter helgen.
Google Earth funkar bra om man letar efter lämpliga platser, grusplaner ...
Senast redigerad av Pelepelle 2018-01-20 kl. 00:49.
Citera
2018-01-20, 15:31
Medlem
Polisen har varit nere vid Saltkällan idag med hundpatruller och NEJ de har inte hittat något.
Citera
2018-01-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Har Missing People letat i skogen där Maltes Stig går runt ?
Kan tänka mig kolla där i skogen närmast Maltes Stig, grusplanen ev efter helgen.
Google Earth funkar bra om man letar efter lämpliga platser, grusplaner ...

Kolla i skogen närmast bropelarna. Det nya hygget finns inget annt än kläderna, 2 ciggpaket av 2 olika märken, ett par blåjeans, ett par kalsonger, den typen av domkraft man har i bilen och en grön fleecefilt om jag inte missminner mig helt från förra helgens promenad.
Citera
2018-01-20, 19:03
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Är det någon som har någon teori om VARFÖR de åkte från Göteborg till Uddevalla? Vad finns det för koppling där?
https://www.expressen.se/gt/sista-sp...svunne-magnus/

Det verkar ju ologiskt att åka så lång "bara" för att fortsätta en misshandel eller för att göra slut på en person eller för att göra sig av med en person. Så vart var de på väg? Till någon person? Isf någon som Magnus ville till eller som MGM ville åka till? Eller trodde MGM att Magnus hade gömt något någonstans som de skulle åka och leta upp? Andra teorier?

Vad skulle han ha kunnat gömt då tänker du? Droger? Pengar?
Det borde ju finnas något motiv bakom dådet och en koppling mellan just dessa individer.

Jag tror inte hatbrott ligger bakom, det känns för långsökt.
Skulle dessa killar kunna ha nån koppling till droghandel?
Citera
2018-01-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Vad skulle han ha kunnat gömt då tänker du? Droger? Pengar?
Det borde ju finnas något motiv bakom dådet och en koppling mellan just dessa individer.

Jag tror inte hatbrott ligger bakom, det känns för långsökt.
Skulle dessa killar kunna ha nån koppling till droghandel?

Jag har ingen aning faktiskt. Kände inte BO, men tycker att sällskapet i bilen borde ha varit på väg någonstans. Känns bara ologiskt att åka bil i en timma, oavsett om det är en pågående misshandel som "råkar" bli dråp eller om det är ett planerat mord. Det finns väl ställen närmare Göteborg dit de kunde åkt. Droghandel skulle ju kunna vara en orsak, pengar (skulder) en annan. Eller krävde de att BO skulle visa de någon plats el till någon person?
Citera
2018-01-20, 23:01
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Jag har ingen aning faktiskt. Kände inte BO, men tycker att sällskapet i bilen borde ha varit på väg någonstans. Känns bara ologiskt att åka bil i en timma, oavsett om det är en pågående misshandel som "råkar" bli dråp eller om det är ett planerat mord. Det finns väl ställen närmare Göteborg dit de kunde åkt. Droghandel skulle ju kunna vara en orsak, pengar (skulder) en annan. Eller krävde de att BO skulle visa de någon plats el till någon person?

Ja precis, jag håller med dig, jag har tänkt i dom banorna med. När man kollar på Magnus facebook har han ju en del drogliberala länkar angående legalisering mm.

Skulle vara intressant att veta mer om de misstänkta. Varför är det så tyst kring dom? Folk brukar ju prata, men här är det ovanligt tyst...
Citera
2018-01-20, 23:17
Medlem
Citat:

Är det någon som vet om BO hade någon anknytning till Uddevalla ? Att de skulle träffa någon i Uddevalla och något gick snett där ? Att personen dom skulle träffa inte dök upp och det blev bråk ?
Jag bor själv i Uddevalla och vet några tänkbara platser som kan vara intressanta. Ska åka runt lite på måndag och kolla dessa platser.
Citera
2018-01-21, 19:54
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Är det någon som vet om BO hade någon anknytning till Uddevalla ? Att de skulle träffa någon i Uddevalla och något gick snett där ? Att personen dom skulle träffa inte dök upp och det blev bråk ?
Jag bor själv i Uddevalla och vet några tänkbara platser som kan vara intressanta. Ska åka runt lite på måndag och kolla dessa platser.

Misshandeln ska ju ha börjat i en lägenhet i Göteborg dock, så det borde ju ha gått snett redan där?

Men ja, intressant att veta varför just Uddevalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in