2018-09-18, 15:18
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
SÄkert varit uppe 100ggr men jag vill se FUP i sin helhet. Har bara sett massa smådelar här ? Vart ligger den så man kan ta hem hela?

Den som söker han finner.
Inlägg #563 i denna tråd.

(FB) Misstänkt mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06
Citera
2018-09-18, 15:41
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Bra fråga så jag frågade tingsrätten om huvudförhandlingsplanen, det här säger den om dag ett.
https://minfil.com/oav8D5hbb8/Uddeva...Aktbil_394_pdf

Jag passade även på att fråga om ett uppdaterat dagboksblad. Där har det tillkommit ett åtal för bedrägeri som jag inte tror har varit uppe i tråden tidigare.
https://minfil.com/OevbD8hbb7/Uddeva...2018-09-18_pdf
Tackar!
Öppna dörrar då.
Men filmen vill jag inte se. Hoppas den inte visas för allmänheten utan att de bara låter berörda parter titta om de vill.
Magnus föräldrar och bror lär ju inte vilja se den heller.
Citera
2018-09-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Den som söker han finner.
Inlägg #563 i denna tråd.

(FB) Misstänkt mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Stort tack!!!
Citera
2018-09-19, 19:50
Medlem
Inspirit81s avatar
varför börja en rättegång på en fredag???
Citera
2018-09-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81

Bra fråga! För att alla inblande ska få helgen att fundera över? Framförallt i det här fallet när filmen ska visas som sista moment för dagen. Jag vet faktiskt inte, har inte en aning vad syftet är. Men det finns säkert en tanke till det hela.
Citera
2018-09-20, 18:18
Medlem
Playkings avatar
Efter att ha läst igenom FUP så måste jag säga att jag kan inte fatta att P. Ahlberg som jag ser som den mest farliga och manipulativa personen av dom alla och som redan tidigare mördat en person inte åtalas också för "anstiftan till mord" Samhället måste ju skyddas från sådana som honom, jag tror personligen (utan att känna någon av personerna som är inblandade) att detta mord på Magnus N. aldrig hade hänt om inte Peter varit inblandad.
Citera
2018-09-20, 18:46
Medlem
Undrar om åklagaren kan lägga till fler åtalspunkter under rättegångens gång? Någon som vet hur det funkar? Jag har funderat lite kring samma saker.
Citera
2018-09-20, 18:48
Medlem
trippens avatar
okej , en sa jag regerat på är att det hittades kokain hemma hos en av dom skyldiga. och det var en ganska stor mängd. kokain är i sig känt för att skapa psykopater och magnus tyckte om kokain enl hans egna utsago (2012). han berättade gladeligen om sin tid i england där han studerade och det var en hel del ketamin och kokain inblandat. så min tanke är att magnus var skyldig pengar för droger , förslagsvis kokain. ni vet ju hur coola alla kola dealers är och vissa tror att dom lever i någon scarface värld. ett belopp jag reagerade på var 11500 vilket skulle kunna motsvara värdet på 10-15g cola. är det så långsökt att tro att detta handlade om indrivning.. för ekonomiskt motiverat var det ju tydligen. jag har svårt att köpa att det handlar om någon hyresskuld som även det nämns en sådan , låter som ett svepskäl för att dölja sanningen helt ärligt.
Citera
2018-09-20, 20:34
Medlem
Har några kommentarer..

1. Väldigt bra, enkel och lättnavigerad FUP! Många FUP i mordfall kan kännas röriga men här har de gjort ett bra jobb.

2. Många i den här härvan verkar ju vara tomtar. Det är droger, psykisk ohälsa, psyk och elchocker. Riktigt skumma människor i de här kretsarna.

3. Felix måste väl vara med på ett hörn och är inte enbart ett offer för omständigheterna.

4. Motivet är sjukt luddigt. Pengar? Förolämningar? Storhetsvansinne?

5. Tobbe ser skum ut. Är väl han som kallas Jokern?

Tragisk helt onödig historia. Äckliga människor som torterar och mördar på det viset
Citera
2018-09-21, 08:46
Medlem
äcliga människor har läst hela fup,den där felix va nog förlamad av skräck,trodde nog han oxo skulle dö
Citera
2018-09-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81

Kan bero på att advokaten Björn Hurtig suttit i rättegången mot "Kulturprofilen" onsdag och torsdag.
Citera
2018-09-21, 11:39
Medlem
Jag skulle bli förvånad om inte Felix åker dit på livstid. Med tanke på förloppet och offrets utsatthet. Vilken mardrömslik situation. Vad Immanuel belangar kan det nog bli livstid eftersom avrättningen sker i samförstånd. Samhället måste se till det här skräpet slutförvaras på ett säkert sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in