2018-01-21, 22:11
Medlem
Från Jägareförbundet Kungälv - Stenungsund Facebook:

Citat:
Polismyndigheten för grova brott i Fyrbodal ber om vår hjälp. Det finns starka skäl att tro att en man ifrån Göteborg har mördats och kroppen kan befinna sig i vårt område.
Ledtrådarna är längst E6, max 60 min ifrån Lövgärdet. Två grushögar och en vit byggnad. Just nu pågår sökarbeten runt Uddevalla men kommer utökas söderut inom kort.

Polisen ber alla som ser eller hittar något som kan hjälpa till i utredningen att omgående ringa 11414.

https://www.facebook.com/jagareforbu...location=group
Citera
2018-01-21, 22:23
Medlem
Låter märkligt om de ska söka söder om Uddevalla, när de tidigare varit så säkra på att de passerat Uddevallabron!!!
Har MGM vänt vid Torp och kört söderut igen? Förut har det inte nämnts någon vit byggnad i anslutning till grusplanen, bara något vitt.
Senast redigerad av Cre8iv 2018-01-21 kl. 22:26.
Citera
2018-01-21, 23:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Jag har skrivit här förut, och jag undanber mig påhopp nu!

Jag var facebookvän med Magnus sedan ungefär år 2011-12, vi chattade ibland, på hans initiativ, men väldigt sällan. Första gången vi chattade påstod han att han varit högerextrem i unga dagar (jag vidhåller att han sa det), kanske ville han känna mig på pulsen på det sättet, vad vet jag. Det är i alla fall en hop med skribenter här som påstår att jag ljuger om detta, men det gör jag inte.

Sedan har jag snabbt ögnat igenom de tidigare domarna (finns i tråden) som några av de misstänkta har på sig, och ja, jag hade fel om att de var högerextrema, my bad. De verkar också vara på vänsterkanten, precis som Magnus var.

Någon skrev att Magnus har "drogliberala" länkar på sin facebook, och att det skulle vara ett tecken på att droger är inblandade, vilket är mycket osannolikt vad gäller Magnus i alla fall!! Bara för att man stödjer och propagerar för en legalisering av vissa droger så behöver man ju faktiskt inte nyttja dem själv. En väldigt massa samhällsproblem (mycket dyra) skulle försvinna och bli mycket, mycket billigare samt frigöra massor av resurser hos ex polisen (att utreda andra, värre brott), om man kan avkriminalisera och legalisera vissa droger, och det är exakt det som Magnus menar/menade, och vill, med dessa länkar. Precis som jag! Och det beror på att de som har tagit sig ur ett missbruk, eller vi som har nära anhöriga i missbruk, eller som dött i missbruk, anser att det faktiskt skulle hjälpa tyngre missbrukare ut ur missbruk.....för missbruk ÄR en sjukdom, så kriminalisering, straff, diskriminering och stigmatisering hjälper inte en missbrukare, lika lite som det skulle hjälpa en cancersjuk eller diabetessjuk.

Magnus sa även att han varit missbrukare, men nu var fri från det, och varit det en längre tid, alltså i flera år, och detta var ca år 2012.

Magnus verkade mycket tillfreds med sitt liv, köpt bostadsrätt för en 2-3 år sedan för honom hans drömlägenhet, han hade haft utställning av sin keramik och praktiserat (jobbat?) på något museum, skaffat/räddat en hemlös liten hund.

Bland det sista jag såg på Facebook av Magnus var i september/oktober var ett inlägg eller kanske kommentarer till någon länk (jag kommer inte exakt ihåg), var att han (som jag uppfattade det) ville/skulle hjälpa någon ung kille ut ur trassel och/eller droger, och (som jag uppfattade det) hade den unge killen tagit kontakt med Magnus själv. Magnus vänner avrådde honom men Magnus var mycket bestämd om att hjälpa.....

Jag uppfattade Magnus som väldigt intensiv och impulsiv, men mycket, mycket snäll och otroligt hjälpsam.

Min teori.....

Politiskt kan det väl knappast vara då ju troligen alla inblandade är från vänsterkanten......man bör ju inte ha ihjäl sina politiska fränder.

Drogskuld eller droger när det gäller Magnus tror jag inte på. MGMs kan ju givetsvis ha varit drogpåverkade etc, men Magnus mådde alldeles för bra för att börja med sådant igen. Möjligen om Magnus ex förstört något lager droger som Felix gömt i Magnus bostad, för Felix var väl inneboende där?

Jag tror på att något gammalt groll ligger bakom, alla inblandade kommer väl ursprungligen från Örebro?? Och MGM Felix har väl sagt att han har "tvingats" att utföra detta.....vilket då betyder att någon annan "beställt" misshandel/mord på Magnus.

Har inte polisen fått veta vem som körde bilen av dessa 4 eller 5 häktade? Dra åt tumskruvarna på den ordentligt.....

Jag lider med Magnus anhöriga och hoppas att man snart hittar honom så att familjen får ett avslut!!
Citera
2018-01-22, 00:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Är det någon som vet om BO hade någon anknytning till Uddevalla ? Att de skulle träffa någon i Uddevalla och något gick snett där ? Att personen dom skulle träffa inte dök upp och det blev bråk ?
Jag bor själv i Uddevalla och vet några tänkbara platser som kan vara intressanta. Ska åka runt lite på måndag och kolla dessa platser.

MGMs kan ju haft anknytning dit, Magnus vet jag inte.

Men jag misstänker att misshandeln började i Magnus egna lägenhet, MGM Felix var väl inneboende där och kanske släppte in de andra.....och sedan tar de bil för att göra sig av med kroppen. Min spekulation. Men mördare brukar väl mycket ofta göra sig av med en kropp i områden de känner väl till......
Citera
2018-01-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
MGMs kan ju haft anknytning dit, Magnus vet jag inte.

Men jag misstänker att misshandeln började i Magnus egna lägenhet, MGM Felix var väl inneboende där och kanske släppte in de andra.....och sedan tar de bil för att göra sig av med kroppen. Min spekulation. Men mördare brukar väl mycket ofta göra sig av med en kropp i områden de känner väl till......

Börjar mer och mer tro på att E6 norrut bara är ett villospår ! Dom vill inte att BO hittas eftersom det då det blir svårare att döma någon utan kropp.
Ska ändå kolla ett par ställen i Uddevalla som skulle kunna vara intressanta.
Citera
2018-01-22, 01:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Börjar mer och mer tro på att E6 norrut bara är ett villospår ! Dom vill inte att BO hittas eftersom det då det blir svårare att döma någon utan kropp.

Ja, tack!

Det betyder jättemycket för Magnus anhöriga.

Jag ser på Facebook att de är mycket, mycket ledsna och oroliga. Som sagt, vad jag har sett och upplevt av Magnus dessa år (endast på Facebook), så var han impulsiv och kunde vara väldigt intensiv, han gick verkligen in med ALLT......men bara positiva saker. Absolut inget våld, och högst troligt inget knark. Han var så glad att han lämnat det där bakom sig och ville väldigt gärna hjälpa andra att komma ur träsket. För gärna ibland.

Magnus är/var absolut inte "värd" ett sådant här öde, det har han absolut inte "förtjänat".

Jag tycker att det är så otäckt för jag har fått känslan av att det hela verkar mycket planerat, att Magnus har blivit lurad in i en jävulsk fälla från den dagen denne "Felix" tog kontakt och ville ha hjälp. Magnus verkade vara lite stolt över att ha blivit kontaktad och ombedd att hjälpa. Men det är bara en slags magkänsla jag har.
Citera
2018-01-23, 08:11
Medlem
NinaBes avatar
För, att slippa alla vilseledande uppgifter om "vita stenar" borde polisen sätta den som berättat om vägar och föremål, i en bil och låta honom föra dem till platsen där M finns!
Citera
2018-01-23, 08:23
Medlem
NinaBes avatar
Nu såg jag, att en person i en "Kriminalfallgrupp" tycker, som jag - tag med en av de misstänkta och låt honom peka ut platsen!
Det inlägget i "Kriminalfall världen över" kommer INTE ifrån mig!
Citera
2018-01-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, tack!
Som sagt, vad jag har sett och upplevt av Magnus dessa år (endast på Facebook), så var han impulsiv och kunde vara väldigt intensiv, han gick verkligen in med ALLT......men bara positiva saker. Absolut inget våld, och högst troligt inget knark. Han var så glad att han lämnat det där bakom sig och ville väldigt gärna hjälpa andra att komma ur träsket.

Jag känner honom inte personligen, men har vänner som i sin tur står väldigt nära honom och ingen av de som känner honom väl skulle bli särskilt förvånade om det har med droger att göra. Just saying.
Citera
2018-01-23, 09:59
Medlem
Citat:

Titta bakom kyrkan i Håby. Där finns allt som efterfrågas utom då möjligen kroppen.
Citera
2018-01-23, 12:13
Medlem
Man kan ju undra om MGM har god lokalkännedom i trakten eller bara kört av E6an på måfå?
Tror väl inte BO är dumpad på en plats med mycket folk i rörelse, där han lätt kan hittas.
Mittemot Håby kyrka, på andra sidan E6, ligger en ödegård med en ladugård som är vit nedtill mot grusplanen. I billjushöjd!!
Runt Munkedal finns ju f ö många grusplaner i anslutning till vatten. Örekilsälven, Saltkällans badplats och båthamn, Ellingeröd, Munkedalsälven, kanalen, Björids damm, Vassbottensjön, Viksjön m m. Beroende på hur väl de känner till trakten alltså.
Senast redigerad av Cre8iv 2018-01-23 kl. 12:17.
Citera
2018-01-23, 12:41
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Har följt tråden lite till och från men skriver nästan aldrig...Men kom och tänka på en sak, nu när nån skrev att Uddevalla kanske bara var ett villospår...Men det kanske är aktuellt med ett grustag ändå... Felix är ju från Ulricehamn och det finns ett grustag i Rångedala... mellan Ulricehamn och Borås som han säkert kände till... Finns en nyare och ett äldre grustag där...Tidsmässigt så tar det nog ungefär 1 timma dit från Göteborg... Vet däremot inte hur det ser ut där i dagsläget.... Var bara en ide som jag fick...😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in