Efter att nu ha lyssnat på nästa alla ljudfiler så har jag fått desto fler teorier och tankar kring det här fallet. Jag pendlar mellan att tro Felix och att inte göra det. MEN min nya teori nu då (om någon nu är intresserad

)
Jag är nästan övertygad om att Ka*inka har någonting med det här att göra, att hon är en bidragande faktor eller kanske t.o.m orsaken?
Ka*inka säger att Magnus var på henne, försökte kontakta henne för pengar han tyckte att hon var skyldig. K tyckte att Magnus var jobbig och på, samtidigt tyckte hon om Magnus och var ledsen för att de nu var ovänner.
K pratar med Pe*er om detta, P är inte alls intresserad av att höra om Magnus. Han tycker för det första inte om Magnus, han kanske är intresserad av K och han tycker inte om homosexuella osv. Dessutom är han narcissist och vill förmodligen inte höra att någon han kanske vill ska se till honom bryr sig om någon annan (Magnus)
Ste*an (K’s exmake) får ett sms som förmodligen är från Magnus. Där det verkar som att Magnus vill luska ut varför ”något sägs om att Magnus är skyldig P pengar”.
Jag tror inte att Magnus var skyldig P pengar.
På rättegången säger P att K och Magnus bråkade som på dagis om att båda tyckte att de var skyldiga varandra pengar.
Jag tror(vet) att K är psykiskt labil och naiv, att P är psykopat och därför tror jag att P självutnämnde sig till att ”hjälpa” K med att få Magnus att sluta. Men jag tror inte att K visste eller var med på det som P skulle göra med Magnus.
Det kan t.o.m vara så att K i stundens hetta och ilska vill ha uppmärksamhet av P, hon är arg på Magnus och säger saker som kanske inte stämmer(överdriver) och hon ber P om hjälp.
Jag behöver lista ut varför, men oavsett verkar det som att T*bias och I*manuel trodde det skulle driva in en skuld.
När de väl är där pratar inte P om någon skuld till honom själv, han tar istället bilder på Magnus, pratar om K flertal gånger och det är alltid K som ligger i fokus.... varför ?
Han påstår att Magnus antastat barnen, han säger att han ska få konfrontera K.
OM nu motivet skulle vara att Magnus hade en skuld till P, borde inte då P någon gång under dagen sagt till Magnus ”du är skyldig mig detta, jag ska ha det här etc”
Vad tror ni?