2019-07-03, 17:44
Medlem
Man gapar o skriker här att hen inte ska ha ditten eller datten??
Ingen tänker på mordoffrets släkt,vänner mm.

Jag tror att vem som helst kan fatta de går inte frikänna folk te höger o vänster för vissa säger sig vara hotade?
Sådant bevis går mycket lätt att fabricera...just saying
Jag anser killen sitter exakt där han ska.
Citera
2019-07-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Här så
(FB) Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06

Tack så mycket!
Citera
2019-07-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Orättvisor och idioter är det som får mitt blod att koka mer än något annat här i världen, Och i denna tråden finns det mycket idioti och i domen finns stor orättvisa! Jag skulle vilja ringa upp dem i Högsta domstolen som valde att inte testa detta fallet igen och fråga dom hur fan dom inte kan se att det för Felix del är solklart DRÅP och inte MORD som borde dömas ut, ett mord är planerat och Felix hade inga planer att mörda den dagen, det hade däremot Peter och Imannuel och dom borde därför båda dömas för mord.
Där har du fel.
Ett mord behöver inte vara planerat utan är en handling där gm menat att döda, planerat eller ej.
Dråp är om det finns förmildrande omständigheter och jag antar att det är vad du anser att det gör.
Citera
2019-07-04, 22:09
Medlem
Citat:
Det var så lite så.

Försöker lyssna på ljudfilerna men kommer bara in någon/några minuter och sedan spolas den tillbaka. Kan inte heller spola fram då det står ”direktsändning”.. vad kan detta bero på?
Citera
2019-07-05, 06:30
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Försöker lyssna på ljudfilerna men kommer bara in någon/några minuter och sedan spolas den tillbaka. Kan inte heller spola fram då det står ”direktsändning”.. vad kan detta bero på?

Minfil har haft vissa kvalitetsproblem det senaste året av vad jag har läst här på Flashback Det handlar om olika saker som riktigt spammig reklam till svårigheter att lyssna på ljudfiler. Jag själv har slutat att dela domar på minfil och använder mig i stället av docdroid. Med det sagt så har jag sedan tidigare dragit ner ljudfilerna och har nu slängt upp dom på google drive.

https://drive.google.com/drive/folde...Up?usp=sharing
Citera
2019-07-05, 22:35
Medlem
Kan bara beklaga att domarna blev så låga!
Citera
2019-07-06, 14:29
Medlem
Nu hoppar jag in utan att ha följt den här tråden. Fick reda på detta mord för bara ett tag sedan och har hört om det innan då en bekant var nära en av de dömda. Jag har läst FUP och ska lyssna på ljudfilerna när jag har tid...
men, något som stör mig är att det är så många obesvarade frågor.

Vad är motivet? Jag kan verkligen inte förstå vad som skulle vara motivet till det här, I och T verkar ju vara där för att dra in en skuld, åt vem?... P ? Det stämmer inte riktigt. Känner att även I isåfall borde ballat ur precis som T.

Och F, var han verkligen inte alls med på det här? Hur kommer det dig att han inte har några som helst skador förutom märket i handen (som förövrigt ser ut som när katten har rivit mig)

Och varför just Magnus?
Hela historien och människorna i den är totalt rubbad. Är det någon som har svar? Någon som känner någon eller någon som hört något ?
Citera
2019-07-07, 19:18
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Någon annan som ville stänga av ljudinspelningarna på Peter Ahlb*js? *a

Låter som den äckligaste dräggpundaren någonsin. Han borde bli satt i guantanamo
Citera
2019-07-07, 20:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Minfil har haft vissa kvalitetsproblem det senaste året av vad jag har läst här på Flashback Det handlar om olika saker som riktigt spammig reklam till svårigheter att lyssna på ljudfiler. Jag själv har slutat att dela domar på minfil och använder mig i stället av docdroid. Med det sagt så har jag sedan tidigare dragit ner ljudfilerna och har nu slängt upp dom på google drive.

https://drive.google.com/drive/folde...Up?usp=sharing

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Nu hoppar jag in utan att ha följt den här tråden. Fick reda på detta mord för bara ett tag sedan och har hört om det innan då en bekant var nära en av de dömda. Jag har läst FUP och ska lyssna på ljudfilerna när jag har tid...
men, något som stör mig är att det är så många obesvarade frågor.

Vad är motivet? Jag kan verkligen inte förstå vad som skulle vara motivet till det här, I och T verkar ju vara där för att dra in en skuld, åt vem?... P ? Det stämmer inte riktigt. Känner att även I isåfall borde ballat ur precis som T.

Och F, var han verkligen inte alls med på det här? Hur kommer det dig att han inte har några som helst skador förutom märket i handen (som förövrigt ser ut som när katten har rivit mig)

Och varför just Magnus?
Hela historien och människorna i den är totalt rubbad. Är det någon som har svar? Någon som känner någon eller någon som hört något ?

Håller med, det är ett obegripligt, för att inte säga ouppklarat mord. Jag tror inte sanningen kommit fram. Nu har jag lyssnat på flera av ljudfilerna och känner mig mer och mer övertygad om att Felix inte är på riktigt. I över en timme redogör han detaljerat, med inlagda ”låtsas fel”, utan att staka sig eller ens knasa till meningsbyggnaden. Det är ren o skär teater, han läser utantill en roll han jobbat på länge och förberett i detalj.
Det gör honom inte automatiskt mer skyldig men det dissar hela hans framställning. Hela föreställningen går ut på att göra Felix själv till Ms medoffer, fast det var han som höll i yxan. Tingsrätten i Uddevalla må ha blivit duperad, jag förstår inte att de kan gå på detta alls.
Citera
2019-07-07, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tack!

Håller med, det är ett obegripligt, för att inte säga ouppklarat mord. Jag tror inte sanningen kommit fram. Nu har jag lyssnat på flera av ljudfilerna och känner mig mer och mer övertygad om att Felix inte är på riktigt. I över en timme redogör han detaljerat, med inlagda ”låtsas fel”, utan att staka sig eller ens knasa till meningsbyggnaden. Det är ren o skär teater, han läser utantill en roll han jobbat på länge och förberett i detalj.
Det gör honom inte automatiskt mer skyldig men det dissar hela hans framställning. Hela föreställningen går ut på att göra Felix själv till Ms medoffer, fast det var han som höll i yxan. Tingsrätten i Uddevalla må ha blivit duperad, jag förstår inte att de kan gå på detta alls.

1. Jag håller också med.
En väl inövad teaterpjäs från Felix.
I mina öron hörs det tydligt.
Det är för detaljerat och sättet han berättar på känns inte naturligt, utan inövat.
2. Felix har inga direkta skador, om man jämför med Magnus.
Självklart hade dom piskat upp honom rejält också, för att skrämmas. Eller genom att låta Magnus titta på medans dom misshandlar Felix så blir det lättare att få fram det man sökte hos Magnus. Men, i mina ögon, inte en skråma av vikt på Felix.
3. Felix har haft massor med tillfällen att kunna sticka och larma. Hur många tillfällen som helst, men valde att stanna. Hans egna "självbevarelse-drift" hade sett till att han hade stuckit.
Men det gör han inte....Han väljer att stanna kvar.
Får man en chans att sticka så tar man den. Felix hade många chanser.

Nä Felix, i mina ögon så sitter du på rätt ställe.
Det enda jag inte riktigt fattar är varför, för jag ser inte att nån har fått nån vinning av detta.
Men att Felix, av någon anledning, var med på detta är jag 100% övertygad om.
Citera
2019-07-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Någon annan som ville stänga av ljudinspelningarna på Peter Ahlb*js? *a

Låter som den äckligaste dräggpundaren någonsin. Han borde bli satt i guantanamo
Killen verkar ju vara äkta psykopat . Som han tydligen kallat sig själv "sociopat" för han älskade sin familj under misshandeln .

Dessutom gaggig som en tjackskadad som pundat sedan 1978 typ . Allmänt jobbig jävel som ger mycket dåliga vibbar .
Citera
2019-07-10, 17:18
Medlem
Efter att nu ha lyssnat på nästa alla ljudfiler så har jag fått desto fler teorier och tankar kring det här fallet. Jag pendlar mellan att tro Felix och att inte göra det. MEN min nya teori nu då (om någon nu är intresserad )

Jag är nästan övertygad om att Ka*inka har någonting med det här att göra, att hon är en bidragande faktor eller kanske t.o.m orsaken?

Ka*inka säger att Magnus var på henne, försökte kontakta henne för pengar han tyckte att hon var skyldig. K tyckte att Magnus var jobbig och på, samtidigt tyckte hon om Magnus och var ledsen för att de nu var ovänner.
K pratar med Pe*er om detta, P är inte alls intresserad av att höra om Magnus. Han tycker för det första inte om Magnus, han kanske är intresserad av K och han tycker inte om homosexuella osv. Dessutom är han narcissist och vill förmodligen inte höra att någon han kanske vill ska se till honom bryr sig om någon annan (Magnus)

Ste*an (K’s exmake) får ett sms som förmodligen är från Magnus. Där det verkar som att Magnus vill luska ut varför ”något sägs om att Magnus är skyldig P pengar”.
Jag tror inte att Magnus var skyldig P pengar.

På rättegången säger P att K och Magnus bråkade som på dagis om att båda tyckte att de var skyldiga varandra pengar.

Jag tror(vet) att K är psykiskt labil och naiv, att P är psykopat och därför tror jag att P självutnämnde sig till att ”hjälpa” K med att få Magnus att sluta. Men jag tror inte att K visste eller var med på det som P skulle göra med Magnus.
Det kan t.o.m vara så att K i stundens hetta och ilska vill ha uppmärksamhet av P, hon är arg på Magnus och säger saker som kanske inte stämmer(överdriver) och hon ber P om hjälp.

Jag behöver lista ut varför, men oavsett verkar det som att T*bias och I*manuel trodde det skulle driva in en skuld.
När de väl är där pratar inte P om någon skuld till honom själv, han tar istället bilder på Magnus, pratar om K flertal gånger och det är alltid K som ligger i fokus.... varför ?
Han påstår att Magnus antastat barnen, han säger att han ska få konfrontera K.

OM nu motivet skulle vara att Magnus hade en skuld till P, borde inte då P någon gång under dagen sagt till Magnus ”du är skyldig mig detta, jag ska ha det här etc”

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in