2019-06-25, 01:12
Medlem
Tur Felix dömdes. Kallblodig mördare.
Vem fan mördar någon för att em luffare säger det.
Dom,har 2 mot 1 och Felix hade yxan
Patetisk teater i rättsalen för övrigt

Var finns filmen?
Citera
2019-06-26, 18:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Domarna står fast då Högsta domstolen beslutat att inte ta upp fallet, skriver Ulricehamns Tidning.
https://www.expressen.se/gt/domarna-...-36-star-fast/
Citera
2019-06-26, 20:07
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tur Felix dömdes. Kallblodig mördare.
Vem fan mördar någon för att em luffare säger det.
Dom,har 2 mot 1 och Felix hade yxan
Patetisk teater i rättsalen för övrigt

Var finns filmen?
Din idiot fitta som frågar efter filmen, fattar du inte den är sekretessbelagd din jävla dumbom! vad är det retards som du inte fattar, han blev mordhotad under hela processen och hotad att bli skjuten i bakhuvudet om han skulle mördas, även hotad med Hells angels. du förstår uppenbarligen inte hur en människas psyke fungerar under hot. Du skriver "teater" vilken teater? han var genuin och talade sanning i rättssalen, uppgifterna han lämnat stämde ju även när dom kontrollerades. din dryga fitta fuck you, fuck hovrätten också som låter denna orättvisa dom stå fast, det var dråp från Magnus sida INTE mord, ha borde få lägre straff än 14 år och dem andra åtalade livstid.
Citera
2019-06-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Din idiot fitta som frågar efter filmen, fattar du inte den är sekretessbelagd din jävla dumbom! vad är det retards som du inte fattar, han blev mordhotad under hela processen och hotad att bli skjuten i bakhuvudet om han skulle mördas, även hotad med Hells angels. du förstår uppenbarligen inte hur en människas psyke fungerar under hot. Du skriver "teater" vilken teater? han var genuin och talade sanning i rättssalen, uppgifterna han lämnat stämde ju även när dom kontrollerades. din dryga fitta fuck you, fuck hovrätten också som låter denna orättvisa dom stå fast, det var dråp från Magnus sida INTE mord, ha borde få lägre straff än 14 år och dem andra åtalade livstid.

WORD!!! Håller med om vart enda ord. Jag har också nu insett att det inte går att få en idiot att fatta att den är en idiot...just för att hen är en idiot.
Citera
2019-06-26, 20:56
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talulla
WORD!!! Håller med om vart enda ord. Jag har också nu insett att det inte går att få en idiot att fatta att den är en idiot...just för att hen är en idiot.
Orättvisor och idioter är det som får mitt blod att koka mer än något annat här i världen, Och i denna tråden finns det mycket idioti och i domen finns stor orättvisa! Jag skulle vilja ringa upp dem i Högsta domstolen som valde att inte testa detta fallet igen och fråga dom hur fan dom inte kan se att det för Felix del är solklart DRÅP och inte MORD som borde dömas ut, ett mord är planerat och Felix hade inga planer att mörda den dagen, det hade däremot Peter och Imannuel och dom borde därför båda dömas för mord.
Citera
2019-06-26, 22:48
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Orättvisor och idioter är det som får mitt blod att koka mer än något annat här i världen, Och i denna tråden finns det mycket idioti och i domen finns stor orättvisa! Jag skulle vilja ringa upp dem i Högsta domstolen som valde att inte testa detta fallet igen och fråga dom hur fan dom inte kan se att det för Felix del är solklart DRÅP och inte MORD som borde dömas ut, ett mord är planerat och Felix hade inga planer att mörda den dagen, det hade däremot Peter och Imannuel och dom borde därför båda dömas för mord.

Innan du ringer HD lyssna på vitnessmålet av Per-Anders Granhag och framförallt de efterföljande frågorna. Där framgår det tydligt att F inte är under sådant hot att han inte kan vägra. Per-Anders Granhags teori blir överbevisad i och med att F vägrar att ta av M kläderna efter att han blivit mördad trots att I säger till honom (detta finns med i filminspelningen från avrättningen av M). Per-Anders Granhag medger också att Fs beteende vid avrättningen inte stämmer in med hans tidgare försök att förklara Fs agerande. Så rätten gör en helt korrekt bedömning baserat på vittnesmålet och de efterföljande frågorna.

Sedan hade jag också önskat att P hade fått ett högre straff då jag tror att han var den drivande. Men samtidigt så saknas det tyvärr konkret bevisning mot honom så jag har förståelse för domslutet även om jag helst hade sett att P fått minst lika långt straff som F och I.
Citera
2019-06-26, 23:37
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Innan du ringer HD lyssna på vitnessmålet av Per-Anders Granhag och framförallt de efterföljande frågorna. Där framgår det tydligt att F inte är under sådant hot att han inte kan vägra. Per-Anders Granhags teori blir överbevisad i och med att F vägrar att ta av M kläderna efter att han blivit mördad trots att I säger till honom (detta finns med i filminspelningen från avrättningen av M). Per-Anders Granhag medger också att Fs beteende vid avrättningen inte stämmer in med hans tidgare försök att förklara Fs agerande. Så rätten gör en helt korrekt bedömning baserat på vittnesmålet och de efterföljande frågorna.

Sedan hade jag också önskat att P hade fått ett högre straff då jag tror att han var den drivande. Men samtidigt så saknas det tyvärr konkret bevisning mot honom så jag har förståelse för domslutet även om jag helst hade sett att P fått minst lika långt straff som F och I.
Att han inte vill ta av honom kläderna bevisar vad? Just det ingenting! Han vill inte ta av honom kläderna för han känner att han blivit tvingad att göra tillräckligt. Rätten gör inte rätt bedömning! vadå "där framgår det tydligt att F inte är under sådant hot att han inte kan vägra" Hur ska Per-Anders bedöma det om han inte var där?
Citera
2019-06-27, 00:31
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Att han inte vill ta av honom kläderna bevisar vad? Just det ingenting! Han vill inte ta av honom kläderna för han känner att han blivit tvingad att göra tillräckligt. Rätten gör inte rätt bedömning! vadå "där framgår det tydligt att F inte är under sådant hot att han inte kan vägra" Hur ska Per-Anders bedöma det om han inte var där?
Du har uppenbarligen inte lyssnat på vittnesmålet från Per-Anders. Då förklarar jag att han är kallad som expertvittne av försvaret för att just förklara Fs beteende att han blev tvingad att utföra detta brott utan att ha haft möjligheten själv stoppa det. Just detta misslyckas Per-Anders med pga detta uttalande från F som just bevisar att han inte var under så mycket hot att han inte kunde säga nej. Detta uttalande från F finns på filmen så varken han eller någon annan behöver vara där för att höra/se detta.

Förstår att du vill förvara Fs agerande men då behövs fakta, t ex hänvisningar till andra liknande fall eller studier inte bara påstående som att "folk borde förstå" vilket är orimligt då detta är ett mycket unikt fall och det är osannolikt att du eller någon annan har varit i en liknande situation som F upplevde denna dagen.

Men visst har du mer fakta kring detta fall och Fs agerande dela gärna med dig.
Citera
2019-06-27, 15:58
Medlem
in2lads avatar
https://www.bohuslaningen.se/nyheter...ast-1.15834189
Citera
2019-07-02, 13:34
Medlem
Citat:

Men HD har redan prövat Mord kontra Dråp och även vad som skall räknas som en nödsituation. Det finns redan prejudikat på detta...
Citera
2019-07-03, 16:21
Medlem
Finns det ljudupptagningar från rättegången någonstans i tråden och i såfall på vilken sida?
Vill helt inte leta igenom hela tråden om någon vänlig själ kan berätta! Tack
Citera
2019-07-03, 16:28
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Finns det ljudupptagningar från rättegången någonstans i tråden och i såfall på vilken sida?
Vill helt inte leta igenom hela tråden om någon vänlig själ kan berätta! Tack

Här så
(FB) Mord på Magnus Natschki i Uddevalla 2017-12-06
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in