2018-04-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Het enig. Undrar hur dålig Kamara är på träningarna när Alm föredrar El-Kabir som är tycks vara mer otränad än mig själv snudd på.

Gissar att ingen blåvit saknade Affane på innermitten idag. Vad är er generella uppfattning om honom?

Jag gillar Affane och han besitter ju en del kvalitéer, men han kanske skulle göra sig bäst som en av 3 på mitten, eller i en helt fri roll men utgå från en position högre upp i banan, när Engvalls lån går ut kommer nog Tobbe ta platsen centralt dock.

Vi har ingen riktig städgubbe med han och Mix i mitten, även om Mix är en väldigt bra tvåvägsspelare, Affane väger lite väl lätt i det fysiska duellspelet och idag visade ju Junior att han är rätt jobbig att ha och göra med, alltid underbart att se spelare som är blåvita in i märgen ta plats och göra jobbet, och på tal om det, tycker även SebO har varit en av de som varit förhållandevis bra än så länge denna säsongen, sedan får man hoppas att Paka kan komma igen, för det är en spelare som har många spännande egenskaper.

Finns inte så mycket att gnälla om idag, även hela 3-backslinjen var på tårna, även Seb var typ felfri, har nästan pissat på mig pga han i flera av våra tidigare matcher. Calisir har blivit en favorit hos mig och jag har skrivit det tidigare i tråden men fortsätter han så här är det inget annat än en succévärvning.
2018-04-29, 01:27
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag gillar Affane och han besitter ju en del kvalitéer, men han kanske skulle göra sig bäst som en av 3 på mitten, eller i en helt fri roll men utgå från en position högre upp i banan, när Engvalls lån går ut kommer nog Tobbe ta platsen centralt dock.

Vi har ingen riktig städgubbe med han och Mix i mitten, även om Mix är en väldigt bra tvåvägsspelare, Affane väger lite väl lätt i det fysiska duellspelet och idag visade ju Junior att han är rätt jobbig att ha och göra med, alltid underbart att se spelare som är blåvita in i märgen ta plats och göra jobbet, och på tal om det, tycker även SebO har varit en av de som varit förhållandevis bra än så länge denna säsongen, sedan får man hoppas att Paka kan komma igen, för det är en spelare som har många spännande egenskaper.

Finns inte så mycket att gnälla om idag, även hela 3-backslinjen var på tårna, även Seb var typ felfri, har nästan pissat på mig pga han i flera av våra tidigare matcher. Calisir har blivit en favorit hos mig och jag har skrivit det tidigare i tråden men fortsätter han så här är det inget annat än en succévärvning.
Vad är den generella åsikten om Sebastian Eriksson bland era supportrar? Tycker att han gått ner sig rejält och håller knappt bra allsvensk nivå längre, tror inte han blir kvar mycket länge till - framförallt inte när/om ni avancerar från ombyggnadsfasen.

Märkts mot AIK under våra två senaste matcher att han inte är tillräckligt bra längre och har varit en av de sämsta på plan i båda matcherna, och då är ert lag inte det bästa nuförtiden.

Affane är bara att glömma, han är en försäsongsspelare men inte mycket mer. Den enda miljön som han någorlunda skulle kunna prestera mer regelbundet i är i Norrköping.
2018-04-29, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det var knappast 90 % av supportrarna som hatade Omarsson? Snarare 90 % av supportrarna som undrade varför han knappt spelade en match förra säsongen efter att ha gjort en bra höst 2016 under lånet.

Ingbritt är en liten gåta. Samtidigt har vi en extremt jämn trupp offensivt, så någon kommer alltid behöva stå över. Ännu mer så i höst om Mix skulle stanna (eller om någon annan mittfältare ansluter i hans ställe) och Paka är tillbaka och utmanar om en plats.

/feldgrau
Nu orkar jag inte leta på diverse forum där man kunde läsa om hur jävla kass Omarsson var osv osv och om hur Jörgen misshandlat Ohlsson.

Ohlsson har denna säsong fått chansen att visa upp sig, men det har väl gått si och så med det.

Norsken verkar vara ytterligare ett riktigt fel köp av Gren igen.
När IFK sitter i den ekonomiska situation som man gör så går det inte att göra dyra fel inköp som Razak och Ingebrigtsen. Kanske Affane kan platsa in också
Nu är iof säsongen precis startat så det finns ju hopp för Norsken ännu

Hur såg det ut för Dahlin i dag?
2018-04-29, 03:49
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu orkar jag inte leta på diverse forum där man kunde läsa om hur jävla kass Omarsson var osv osv och om hur Jörgen misshandlat Ohlsson.

Ohlsson har denna säsong fått chansen att visa upp sig, men det har väl gått si och så med det.

Norsken verkar vara ytterligare ett riktigt fel köp av Gren igen.
När IFK sitter i den ekonomiska situation som man gör så går det inte att göra dyra fel inköp som Razak och Ingebrigtsen. Kanske Affane kan platsa in också
Nu är iof säsongen precis startat så det finns ju hopp för Norsken ännu

Hur såg det ut för Dahlin i dag?

Dahlin såg säker och bekväm ut. Utstrålade ett lugn. Harmoni nästan. Målet han släppte in var på frispark och vissa menar på att han borde tagit den för att den kom i hans hörn, men jag menar på att det var snudd på otagbart med tanke på hur skymd han blev.

Vad gäller Ohlsson så har han väl ändå sett helt ok ut. Absolut inte kass, men inte superbra heller. Visst, han ser rätt pigg ut och har några snygga touch, men han skapar inte sådär jättemycket heller.
2018-04-29, 07:01
Medlem
simonvps avatar
Satansjävlafittkuksderbyångest...

Som vanligt finns det inga scenarion i skallen där vi slutar som segrare. Det är bara att glömma, trots att vi har fler poäng i år än dif.

Oddssättning aside så borde det passa dif som handen i handsken att vara underdog och låta oss vara spelförande. Man har allt att vinna och kan gå in med bekvämare inställning än oss.

Helvete, kan inte dagen bara ta slut?? Orkar inte med detta...
2018-04-29, 08:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Årets bästa match spelmässigt för Blåvitt. I 60 av 90 minuter är vi bättre än Häcken. Skönt att få utdelning i de matcher vi spelar bra i snarare än tvärtom.

Trist med nollan spräckt men framsteg tas hela tiden. Andrum nu och upp på 1,5p igen vilket är ett bra poängsnitt.

Calisir, Starfelt och Mix är våra tre bästa spelare spelmässigt för året, men 4 mål från Omarsson snackar man inte bort. Att Jörgen hade honom på bänken en hel säsong är bara ett skämt. Han hade å andra sidan Mix på en kant.

Ja, det var tveklöst årets bästa insats. Galet skönt med en trea med tanke på matcherna som väntar med.
Den spräckta nollan får man ju beskylla Seb för, varför ska han ta den frisparken där? Totalt onödigt.

Mix är den viktigaste vi har, blir ett oerhört tapp om/när vi tappar honom här nu snart.
Omarsson är en underlig spelare på det sättet att han i själva spelet ser ut som en gubbe med två träben och utan skalle att nicka med men likt förbannat gör han mål. Det räcker dock gott och väl för mig då han även löper kopiöst mycket. Jisses vad skoj att han får till det efter misshandeln han fick utstå under Lennartsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Het enig. Undrar hur dålig Kamara är på träningarna när Alm föredrar El-Kabir som är tycks vara mer otränad än mig själv snudd på.

Gissar att ingen blåvit saknade Affane på innermitten idag. Vad är er generella uppfattning om honom?

Affane tappar boll/slår bort passningar alldeles för lätt, vinner alldeles för få bollar dessutom. Han var betydligt bättre i cupen än nu i allsvenskan dock. Speciellt illa blir det för laget när han ska ha den mer defensiva innnermittfältsplatsen och styra därifrån, det blottar vår trebackslinje för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Vad är den generella åsikten om Sebastian Eriksson bland era supportrar? Tycker att han gått ner sig rejält och håller knappt bra allsvensk nivå längre, tror inte han blir kvar mycket länge till - framförallt inte när/om ni avancerar från ombyggnadsfasen.

Märkts mot AIK under våra två senaste matcher att han inte är tillräckligt bra längre och har varit en av de sämsta på plan i båda matcherna, och då är ert lag inte det bästa nuförtiden.

Affane är bara att glömma, han är en försäsongsspelare men inte mycket mer. Den enda miljön som han någorlunda skulle kunna prestera mer regelbundet i är i Norrköping.

Seb var en ren katastrof mot framförallt Dalkurd, förvisso bättre igår men det är inte direkt den starkaste spelare i dagens lag. Han siktar väl antagligen på ett ytterligare äventyr på annat ställe när kontraktet nu går i sommar.
Sedan har han ju ett stort hjärta för klubben etc men det gäller ju att prestera mer med.
2018-04-29, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Som vanligt finns det inga scenarion i skallen där vi slutar som segrare. Det är bara att glömma, trots att vi har fler poäng i år än dif.

Oddssättning aside så borde det passa dif som handen i handsken att vara underdog och låta oss vara spelförande. Man har allt att vinna och kan gå in med bekvämare inställning än oss.

Som vanligt finns det inga scenarion i skallen där vi slutar som segrare. Det är bara att glömma, bajen har sett väldigt bra ut och leder AS i år.

Oddssättning är helt uppåt väggarna, där bajen borde vara solklara favoriter. Bajen kommer att ha full kontroll på matchen och vi kommer ha svårt med omställningarna, Kerim är ett för stort avbräck.
Vi har allt att vinna och det sitter redan i skallen hos grabbarna så efter ledning 1-0 är en choke redan ett faktum.

Min POV..
2018-04-29, 09:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wic0

Som vanligt finns det inga scenarion i skallen där vi slutar som segrare. Det är bara att glömma, bajen har sett väldigt bra ut och leder AS i år.

Oddssättning är helt uppåt väggarna, där bajen borde vara solklara favoriter. Bajen kommer att ha full kontroll på matchen och vi kommer ha svårt med omställningarna, Kerim är ett för stort avbräck.
Vi har allt att vinna och det sitter redan i skallen hos grabbarna så efter ledning 1-0 är en choke redan ett faktum.

Min POV..

Well fucking played

Finns det några människor i världen som har sämre självförtroende än supportrarna till lagen i ett 08-derby under matchdag? Snacka om att man har samma psyke som en kattunge typ...
2018-04-29, 10:18
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Nja, inte faller de ihop? Fortfarande tvåa och obesegrade i år. Man får ju nytta av sin ruggigt breda trupp tack vare stålarna från Isak iaf.

Mm tänkte också att i år har dom väl den bredaste truppen på länge
2018-04-29, 10:21
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Det här att aik med halva truppen skadad så enkelt avfärdar ett (förvisso löjligt skadedrabbat också) Sirius...det känns inte på något sätt bra...

För mig är aik det lag som imponerat mest i år. Man får mycket skit för att man lirar ”tråkigt” och ”bakåtlutat”, och man luras av att draget på Friends är segt, men oj så stabila man är. Har verkligen inte haft ett enkelt spelschema heller direkt...

Möter väl samma lag som alla andra...?
2018-04-29, 10:25
Medlem
Ja idag avslutar vi då april månad med match mot Elfsborg hemma. Trots att vi har fått en betydligt bättre start än postorderlaget så känns det inte tryggt på långa vägar ikväll. Visserligen har spelet lovat gott hittils och vi har inte förlorat ännu, men Elfsborg brukar vi av tradition ha svårt för. Gäller att vi utmanar deras backar och spelar med hög press då dom är svaga bakåt, däremot får vi se upp med deras snabba omställningar. Tippar 2-1 till Sundsvall då jag väljer att lyssna på hjärtat.
2018-04-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Affane tappar boll/slår bort passningar alldeles för lätt, vinner alldeles för få bollar dessutom. Han var betydligt bättre i cupen än nu i allsvenskan dock. Speciellt illa blir det för laget när han ska ha den mer defensiva innnermittfältsplatsen och styra därifrån, det blottar vår trebackslinje för mycket.
.
Om ni tror att han ska axla den rollen, så är det snarare fel på er scouting än på Affane? Såg ni honom inte alls ifjol? Killen har annan potential.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in