2018-04-16, 17:35
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Filma = ingen touch
Förstärkning = touch

Så ser jag det iaf.

Ja precis, förstärker gör man i en situation där regelbrott skett. Filma är när man fejkar regelbrott. Jag ogillar båda och tycker fotbollen ska gå tillbaka till det hårdare spelet det var mot slutet av 80-talet början av 90-talet.
2018-04-16, 17:59
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Filma = ingen touch
Förstärkning = touch

Så ser jag det iaf.

Nja, man kan ju förstärka en enstaka kontakt i te.x straffområdet som leder till straff och då har man ”filmat”. En annan filmning som jag kommer tänker på rent spontant är Rivaldo vs. Turkiet i VM 2002, helt bedrövligt och skandalöst. Bara för att armeniern går skalle mot skalle (precis som Sundgren bad om) så ger det han inte mandat att lägga sig ner likt en liten flicka som har blivit skjuten, han filmar alltså enligt mig. Nu var förvisso matchen redan död där och då vid tiden för den utvisningen men ett till gult hade fått Sundgren utvisad och avstängd.
2018-04-16, 17:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Ni menar att en förstärkning per automatik ger gult? Undrar vilken regelbok ni läst? Om det skulle vara så som ni säger torde det dömas ut ett otal mer gula kort/match med tanke på alla förstärkningar som sker.
Ibland är en förstärkning ”nödvändig” för att domaren ska uppfatta regelbrottet.

Och NEJ jag uppmuntrar inte filmningar. Har plockat av ett flertal av ”mina” killar från plan pga filmning genom åren (är ungdomstränare).
Såg ingen filmning i den diskuterade situationen.
Man va f_n. Är det för mycket begärt att läsa vad jag skriver?

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag tycker inte han ska ha gult i detta fallet (känns mer som en förstärkning än en filmning men det var nära gränsen).
2018-04-16, 18:18
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Frågan är vem som är påtänd.
Filmning ger gultkort vilket Sundgren ska ha.
Att filma som han gör hör inte hemma i Svensk fotboll.
Det är stor skillnad på att filma och förstärka en situation.
Jag ser inte filmningen, däremot ser jag förstärkningen = inget gult kort.
2018-04-16, 18:21
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Då kan lika gärna Sundgren få rött. Yura skallar aldrig Sundgren. De käftar mot varandra och Sundgren filmar, han erkände det tom. själv efteråt. Hade inte aik och svff hållit varandra hand i hand hade jag förväntat mig en avstägning på Sundgren.
Sluta grina nu och säg rätt om du nu ska säga något.
Sundgren erkänner att han förstärker händelsen ja, inte att han filmar.
#grindifdeluxe
2018-04-16, 18:23
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Som förlorande lag får man ju inte gnälla på domare så hoppar väl det..

Men någon neutral som kan uttala sig om Djurgårdens 2 straffsituationer igår? I mina ögon är ju båda 2 solklara straffar men då ser jag ju allt blårandigt också
Som jag såg det:
#1: Domaren kan blåsa eller släppa
#2: Solklar hands och straff
2018-04-16, 19:04
Medlem
LT10s avatar
Fyfan vad pissigt det var igår. Ruskigt besviken och orolig, det var verkligen en käftsmäll deluxe på alla sätt.

Vi förlorade redan när Kerim fick utgå, Kerim är vår enda klasspelare framåt just nu då Haris inte kommit upp i nivå. Nu blir Kerim borta x antal veckor dessutom, vilket gör det ännu mer oroväckande.

Nej, just nu känns det verkligen inte bra, förhoppningsvis har vi inte halkat efter allt för mycket till sommarfönstret, då måste vi värva offensiv kraft.

Tänker inte ens kommentera Yuras markering, och verkligen inte Sundgrens skådespeleri.

Däremot känns det riktigt surt att vi inte fick med oss en straff mot vare sig Trelleborg eller aik. Mycket märkligt.
2018-04-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Det är stor skillnad på att filma och förstärka en situation.
Jag ser inte filmningen, däremot ser jag förstärkningen = inget gult kort.
Du ser vad du själv vill din pajas.
Men lillen Sundgren är lika vek och klen som sin far. Om man ramlar av en sådan "hård smäll" så bör man nog hålla på med schackspel. Men iof krävs hjärna där och det saknar Sundgren.
2018-04-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är fortfarande ingen filmning utan en förstärkning. Det är inte heller så att Sundgren lägger sig och vrider i plågor, utan han sätter sig ned och ställer sig upp.

Det ironiska är väl att Sundgren i början av situationen skäller på honom för att han filmar.

Som flera påpekat så påpekat så påverkar inte Sundgrens fall det röda kortet, eftersom det alltid är automatiskt rött.
https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/hojdpunkter-djurgardens-nyforvarv-utvisas-i-debuten/

Ska man höja diskusionen om förstärkningar så är det väl så att domarna släpper förseelser om spelaren inte faller. Ta situationen i Malmö AIK där Lewicki hänger i Goitoms arm och Goitom inte faller. Hade han lagt sig hade det blivit straff/frispark, då det är en förseelse enligt regelboken. Nu blev det bara en missad målchans.

Filmning där man faller, fejkar huvudskada, utan kontakt är något annat. I den skalan hade vi ex Stefanelli när han var ny.
Stackars Sundgren att han är så klen. Trodde fotboll var för män. Men detta har flickan Sundgren visat att det absolut inte är.
2018-04-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det inte han som går fram till DIF:aren och börjar mucka, som sedan leder till "gnuggningen" som i sin tur leder till en dansk skallemarkering?
Vet inte. Men theater är vad Sundgren borde hålla sig till. Fotboll är tydligen alldeles för hårt för flickan.
En jävla skam för fotbollen är vad han är.

En armbåge från Rosenberg på Sundgren och man kan rulla in kistan omgående.
2018-04-16, 19:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vet inte. Men theater är vad Sundgren borde hålla sig till. Fotboll är tydligen alldeles för hårt för flickan.
En jävla skam för fotbollen är vad han är.

En armbåge från Rosenberg på Sundgren och man kan rulla in kistan omgående.

Med den skillnaden att Rosenbergs armbåge träffar på riktigt och inte bara markerar lite löjligt.
2018-04-16, 19:45
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Stackars Sundgren att han är så klen. Trodde fotboll var för män. Men detta har flickan Sundgren visat att det absolut inte är.

Är du kränkt?

Kommer du behöva prata med nån om det som har hänt?

Du som djyrgårdare borde ju verkligen ha lärt dig att ta en derbyförlust vid det här laget kan man tycka, prova ringa din mamma så får hon stoppa om dig i sängen och läsa en fin saga så somnar du sött ikväll som en riktig förlorare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in