2018-04-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Varför ska Sundgren ha det röda kortet? Apan markerar en skallning vilket är rött kort enligt regelboken. Sen om den inte träffar eller om Sundgren förstärker det hela är irrelevant i sammanhanget.

Helt korrekt

Vad Sundgren gjorde? Var det han som markerade en skallning eller var det apan?

Sundegren kan se ut att dö hur mycket som helst (eller stå kvar) det förändrar inte utgången av apans agerande. Face the facts. Dags att läsa på regelboken?

Citat:
Skojar du eller är du bara påtänd?
Är det inte relevant att lära sig regelboken innan man börjar följa en idrott?
Apan är där med pannan och markerar en skallning. Resten är irrelevant i regelsammanhang.
Frågan är vem som är påtänd.
Filmning ger gultkort vilket Sundgren ska ha.
Att filma som han gör hör inte hemma i Svensk fotboll.
2018-04-16, 10:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Man får ta till sig av ADHDs ord. 2 förluster ger positiv energi. Och vete fan om han rätt då Östersund vann i kväll.

Hur är det i fotbollen, kan Sundgren straffas efter? Han erkänner också att förstärker och att han skrattar efteråt.
Jobbar fotbollen med Fairplay så är det ju solklart att han ska straffas.

Är det inte han som går fram till DIF:aren och börjar mucka, som sedan leder till "gnuggningen" som i sin tur leder till en dansk skallemarkering?
2018-04-16, 12:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hur kommer Hamad och Zengin funka ihop på det personliga planet? Hamad är ju kurdnationalist och Zengin turknationalist, det är två folkslag med väldigt lite övers för varandra.

Det lär nog inte fungera alls och kommer med största sannolikhet leda till handgemäng de sinsemellan samt att båda blir avstängda resten av sina karriärer.
2018-04-16, 12:59
Medlem
Appropå ingenting, vad händer med Sarfo? Kontraktsituation, rättsligt osv
2018-04-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Frågan är vem som är påtänd.
Filmning ger gultkort vilket Sundgren ska ha.
Att filma som han gör hör inte hemma i Svensk fotboll.
Det är fortfarande ingen filmning utan en förstärkning. Det är inte heller så att Sundgren lägger sig och vrider i plågor, utan han sätter sig ned och ställer sig upp.

Det ironiska är väl att Sundgren i början av situationen skäller på honom för att han filmar.

Som flera påpekat så påpekat så påverkar inte Sundgrens fall det röda kortet, eftersom det alltid är automatiskt rött.
https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/hojdpunkter-djurgardens-nyforvarv-utvisas-i-debuten/

Ska man höja diskusionen om förstärkningar så är det väl så att domarna släpper förseelser om spelaren inte faller. Ta situationen i Malmö AIK där Lewicki hänger i Goitoms arm och Goitom inte faller. Hade han lagt sig hade det blivit straff/frispark, då det är en förseelse enligt regelboken. Nu blev det bara en missad målchans.

Filmning där man faller, fejkar huvudskada, utan kontakt är något annat. I den skalan hade vi ex Stefanelli när han var ny.
2018-04-16, 13:27
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Aja, skönt med riktigt derby idag!

Som upplagt för antiklimax: full pott, hemmamatch mot nykomling samt eventuell debut av Erkan. Är nog många bajare som tror att BP håller samma klass som Malta, men så är det såklart inte. Blir inte ett dugg förvånad om vi tappar poäng idag, även fast det skulle vara ruggigt surt såklart.

Tänker likadant! Vore riktigt typiskt om spelarna underskattade BP idag och inte gör jobbet. Kommer bli riktigt grinig då.
2018-04-16, 13:35
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Varför ska Sundgren ha det röda kortet? Apan markerar en skallning vilket är rött kort enligt regelboken. Sen om den inte träffar eller om Sundgren förstärker det hela är irrelevant i sammanhanget.

Helt korrekt

Vad Sundgren gjorde? Var det han som markerade en skallning eller var det apan?

Sundegren kan se ut att dö hur mycket som helst (eller stå kvar) det förändrar inte utgången av apans agerande. Face the facts. Dags att läsa på regelboken?
Då kan lika gärna Sundgren få rött. Yura skallar aldrig Sundgren. De käftar mot varandra och Sundgren filmar, han erkände det tom. själv efteråt. Hade inte aik och svff hållit varandra hand i hand hade jag förväntat mig en avstägning på Sundgren.
2018-04-16, 13:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Tänker likadant! Vore riktigt typiskt om spelarna underskattade BP idag och inte gör jobbet. Kommer bli riktigt grinig då.

Tror det kan vara smart att starta Svendsen och Smarra då bägge lär vara spelsugna och vill bevisa att de ska ha startplatser. De lär iaf knappast gå runt och lalla och tro att allt löser sig av sig självt ikväll.
2018-04-16, 13:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är fortfarande ingen filmning utan en förstärkning.

Om han inte hade "förstärkt" så hade han överhuvudtaget inte rört huvudet bakåt av den lilla touchen. Det gör det hela till en filmning iaf i mina och många andras ögon.
2018-04-16, 13:40
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror det kan vara smart att starta Svendsen och Smarra då bägge lär vara spelsugna och vill bevisa att de ska ha startplatser. De lär iaf knappast gå runt och lalla och tro att allt löser sig av sig självt ikväll.

Smarra kommer nog få spela istället för Khalili. Djurdjic kommer nog få starta för att han behöver minuterna för att komma i form- annars är jag svag för Pa Dibba som är så vansinnigt snabb. Nyttig spelartyp.
2018-04-16, 14:20
Medlem
Som förlorande lag får man ju inte gnälla på domare så hoppar väl det..

Men någon neutral som kan uttala sig om Djurgårdens 2 straffsituationer igår? I mina ögon är ju båda 2 solklara straffar men då ser jag ju allt blårandigt också
2018-04-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Som förlorande lag får man ju inte gnälla på domare så hoppar väl det..

Men någon neutral som kan uttala sig om Djurgårdens 2 straffsituationer igår? I mina ögon är ju båda 2 solklara straffar men då ser jag ju allt blårandigt också
Nog borde Djurgården ha fått straff vid åtminstone handssituationen det kan nog vem som helst se djurgårdare eller ej. Å andra sidan börjar man förstå varför Jonas Eriksson blev petad från VM. Hade jag varit gårdare hade jag dock inte skyllt förlusten på domaren , det är alltid lätt att vara efterklok.
Senast redigerad av Azdz 2018-04-16 kl. 14:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in