Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Nisse ersatte vi med Milosevic, Nyholm med Robin Jansson, Lindkvist, Goitom, Tarik och Sundgren är inte ens skadade och Silva är på g tillbaka. Måste ärligt talat fråga hur fan du tänker? Du slänger ur dig namn som inte ens är på skadelistan eller blivit ersätta och på detta glömmer du Lundström?
Ekstrand tänker jag inte ens bemöta, ungefär lika framstående som Brwa Nouri i DIF.
Vad jag i grunden vänder mig emot är påståendet att vi har en sådan bred trupp och alla är tillgängliga för 90 min fit for fight. (sen blandar jag ihop Rasmus L och Robert L).
Jag skrev även småskadade, inte att de är borta för säsongen. Jag får en känsla av att framgången första åtta ofta beskrivs som om den är spelardriven. Jag vågar mig på att den snarare är lag/tränardriven.
Ta vår match Elfsborg. En bra allsvensk startelva men på bänken. Linnér (Oscsrs lillebrorsa), Hussein, Hauksson (frysbox?), Brolin, Yasin, Tarik (småskadad), Avdic (iskall).
Min bild av Malmö förra året var att de hade en bred trupp och kanske var mer spelardriven än tränardriven. När vi mötte dem på Friends hade den klart vassare allsvensk startelva än vår dåvarande. På bänken och tillgängliga för spel; Wolf-Eikrem, Jeremejeff , Nielsen, Vindheim, Svanberg, Hadzikadunic.
Vilken trupp har en bredd med spelartyper och kvalité?
Sedan är vi inte Sirius.