2017-11-27, 21:24
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Det är inte tal om amnesti.

De ska avsluta sina stuuuuuuuuuuuuuudier.

Sen kommer de åka hem som välutbildade svenska ingenjörer till Afghanibortistan för bygga upp sitt land igen.

Eller hur vem tror på detta. Alla vet att detta är en amnesti. Fega politiker som ljuger. Kalla en spade för en spade , men var ärlig mot väljarna.
Citera
2017-11-27, 22:22
Medlem
Blivit lite svag för Heberleins artiklar i GP senaste månaderna. Alltid väldigt sakliga, förnuftiga och jordnära. Även denna sätter huvudet på spiken.
Svagsint av GP att inte publicera artikeln såklart.
Citera
2017-11-27, 22:24
Medlem
Återstår att förbereda sig på bråk och problem, med svenskar och i andra hand med invandrarna. Svenskar är huvudproblemet. Vore det inte för batikhäxor, AFA, karriärsugna administratörer och genus- HBQT och vänstergalningar sant vänsterliberala journalister köpta av Soros så hade vi inga invandrare.
Citera
2017-11-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar

Cwejman är ordinare ledarskribent på GP. Vikarie för mammalediga Alice Teodorescu är tdigare folkpartisten Jenny Sonesson. Teodorescu kommer att skriva en lördagskrönika i veckan under mammaledigheten. Såvitt jag vet har hon ännu inte fött barnet, men det är nära förestående. Önskar Alice all lycka med tillskottet i familjen.
Stämmer bra. Dock med tillägg av att Cwejman är "tillförordnad politisk redaktör" under Teodorescus frånvaro. Och som sådan, i varje fall i formell mening, chef för ledarredaktionen.
Citera
2017-11-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
//Tråd utbruten från (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen? //mod.

Igår hade GP en ledare av Ann Heberlein titulerad "Regeringen får inte ge efter för miljöpartiet". Hon skrev bland annat att det vore politiskt självmord för S att ge amnesti för de ensamkommande som fått avslag. Det fanns en del härligt raljanta formuleringar och de låtsasgoda rasade förstås. Nu är den bortplockad. Förmodligen ansågs den gå över gränsen.

Inledningen ger en målande beskrivning av aktivisterna på Medborgarplatsen.

Cachad:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Stort tack! Undrade just vart denna artikel tagit vägen. Trendade bland mest populära på min mobil (swipe höger på iPhone) men som bortblåst när jag skulle läsa.
Citera
2017-11-27, 23:28
Medlem
Ung i Sveriges pengar som ramlade in på Fatemeh och hennes brors privata konto gick i stora delar till Södermalmsmoskeén.

Inkomst
460 000

Utgifter Mat från Moskeén för 22 dagar 60 000 (ingen välgörenhet här inte)
övriga matkostnader 50 000
Resor 20 000
Övrigt 20 000

De fick ju gratis mat av frivilliga. Samtidigt har de ändå betalat det islamistiska Muslimska Brödraskapet 60 000 för "ingenting" . Var övriga pengar tagit vägen vet ingen.

Källa
http://www.gertrud1.se/2017/09/05/mu...ende-tanter-3/
Citera
2017-11-28, 00:01
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Betr. vad som "hakar i hennes tidigare skriverier och fungerar som hundvissla", så är det inte bara skönheten som finns i betraktarens öga. En åhörare kan på samma sätt höra en hundvissla pga sina egna fördomar.
Du skrev tidigare:
Kan du vara hygglig och citera ngr formuleringar som enl. dig är "att håna".

Nja, fördomar är fel uttryckt. Det handlar om sammanhang. Det räcker så fint med att trycka hårt på kvinnliga, kvinnliga, kvinnliga och antyda något om att de uppfyller sina egna behov. Med mera. Jag skulle få citera stora delar av artikeln och du skulle ändå inte bli övertygad, så det får vara.
Citera
2017-11-28, 00:26
Bannlyst
Sammanhanget är maktskiftet som har gjorts, lampan är tänd dekadensens tid ska rensas. När ni såg Trump väljas, liberalerna grät demokraterna grät att leva ett liv med moral det kändes. Börjar ni inte känna makten utav den dolda makten som insett sina misstag, skiftningar inom grenar utav slutna sällskap som stöps om. Mäktiga adepter för dekadensens tro som dör som flugor utomlands som här. Allt det här är bara början ni kommer gå stå och göra som ni blir tillsagda framöver.
Lektiden är över.
Citera
2017-11-28, 03:37
Medlem
Jag föraktar GP för att de raderade Heberleins artikel.
Citera
2017-11-28, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag menar något väldigt subtilt som jag tror att Cweijman kan ha uppfattat som en hundvissla, och som kanske är det också.

Att så noga påpeka könstillhörigheten signalerar att denna är relevant i sammanhanget, och sen är det upp till läsaren att klura utgå vilket sätt den är relevant.

I alla fall misstänker jag att det var detta som GP kan ha varit rädda för.

Jag tror inte på hundvisselkonceptet. Det är ett uttryck som allt för ofta används av meningsmotståndare som antingen blir:

Upprörda av en detalj/anspelning.

Helt plötsligt inser vad meningsmotståndaren faktiskt menar och då får panik.

I vänsterns texter kan jag ofta urskilja sk hundvisslor, det är ofta kulturella anspelningar eller smart formulerade meningar. Inger mer inget mindre. Man googlar, sen är det inte längre en hundvissla.

Heberliens text var bra, mitt i prick och för alls som följer debatten helt väntad.
Citera
2017-11-28, 06:04
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
//Tråd utbruten från (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen? //mod.

Igår hade GP en ledare av Ann Heberlein titulerad "Regeringen får inte ge efter för miljöpartiet". Hon skrev bland annat att det vore politiskt självmord för S att ge amnesti för de ensamkommande som fått avslag. Det fanns en del härligt raljanta formuleringar och de låtsasgoda rasade förstås. Nu är den bortplockad. Förmodligen ansågs den gå över gränsen.

Inledningen ger en målande beskrivning av aktivisterna på Medborgarplatsen.

Cachad:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Jag bara älskar Ann Heberleins artiklar. Vänstern är så svaga och sjuka nu så de orkar ingenting längre.

Det är nog väldigt lätt och skönt för Ann att få raljera om dom där töntiga och fega "vänster pajasarna" .

Det är en stor skam att vi tillåter dessa afganska män fly krig och lämna kvinnor att våldtas av fienden och barn att säljas till sexslavar ( Isis ). Fy vad äcklig svensk migration varit och är.
Senast redigerad av Feministerna 2017-11-28 kl. 06:07.
Citera
2017-11-28, 06:15
Medlem
Studsbolls avatar
Det går inget vidare för GP nu. De tog sig ur den värsta ekonomiska krisen och fick visst värde som någorlunda frispråkiga genom Alice T. Nu när HejsanSvejsanMannen styr är de tillbaka i mitten på åsiktskorridoren samtidigt som de lägger det mesta bakom betalvägg utan att ha några betalande kunder; nyss slog de sig för bröstet för att tusen personer anmält sig för en månad på prov för en krona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in