2017-11-27, 18:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar

Cwejman är ordinare ledarskribent på GP. Vikarie för mammalediga Alice Teodorescu är tdigare folkpartisten Jenny Sonesson. (min fetstil) Teodorescu kommer att skriva en lördagskrönika i veckan under mammaledigheten. Såvitt jag vet har hon ännu inte fött barnet, men det är nära förestående. Önskar Alice all lycka med tillskottet i familjen.

Stort tack för den informationen!
Citera
2017-11-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja, Heberlein skriver: "Vi, som värnar både vårt land och asylrätten, måste mobilisera mot högröstade grupper, som utifrån egna intressen, driver att en specifik grupp ska särbehandlas av migrationsverket."

Formuleringen "egna intressen" är knappast några "antydningar ... att dessa aktivister är motiverade av chansen att få ligga".
Jag menar något väldigt subtilt som jag tror att Cweijman kan ha uppfattat som en hundvissla, och som kanske är det också.
Citat:
Jag passerade Medborgarplatsen några dagar innan ”Ung i Sverige” flyttade sin sittstrejk till Norra Bantorget. Det var en solig höstdag och på Medborgarplatsen minglade vänsteraktivister med gode män (företrädesvis av kvinnlig kön), HVB-personal (kvinnlig), clowner mot rasism och en grupp kvinnliga kulturarbetare som med jämna mellanrum stämde upp i diverse kampsånger, ackompanjerat av maracas och tamburin.
Att så noga påpeka könstillhörigheten signalerar att denna är relevant i sammanhanget, och sen är det upp till läsaren att klura utgå vilket sätt den är relevant.

I alla fall misstänker jag att det var detta som GP kan ha varit rädda för.
Citera
2017-11-27, 19:28
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag menar något väldigt subtilt som jag tror att Cweijman kan ha uppfattat som en hundvissla, och som kanske är det också.
Att så noga påpeka könstillhörigheten signalerar att denna är relevant i sammanhanget, och sen är det upp till läsaren att klura utgå vilket sätt den är relevant.

Bland annat det, ja. Sarkasmen att de demonstrerande verkades ha åldrats snabbt under demonstrationen - en tydlig blinkning till individer som uppskattar tillmälen som skäggbarn, och långtifrån den saklighet som AH felaktigt smickrar sig med: "jag tycker att många såg äldre ut, men jag kan ha fel" hade varit en acceptabel formulering, men det kvarstår att impressionism av det slaget knappast passar på en ledarsida. Kombinerat med den kraftiga betoningen på kvinnor, och en rad andra saker som visserligen var relativt subtila för att vara Heberlein, men som hakar i hennes tidigare skriverier och fungerar som hundvissla.

Hon har rätt att tycka det hon tycker, men valet att låta som ett 4chan-troll är hennes (eller möjligen hennes makes).
Frågan är även varför hon som moderat politiker vill tala om för S hur de ska agera.
Citera
2017-11-27, 19:55
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Bland annat det, ja. Sarkasmen att de demonstrerande verkades ha åldrats snabbt under demonstrationen - en tydlig blinkning till individer som uppskattar tillmälen som skäggbarn, och långtifrån den saklighet som AH felaktigt smickrar sig med: "jag tycker att många såg äldre ut, men jag kan ha fel" hade varit en acceptabel formulering, men det kvarstår att impressionism av det slaget knappast passar på en ledarsida. Kombinerat med den kraftiga betoningen på kvinnor, och en rad andra saker som visserligen var relativt subtila för att vara Heberlein, men som hakar i hennes tidigare skriverier och fungerar som hundvissla.

Hon har rätt att tycka det hon tycker, men valet att låta som ett 4chan-troll är hennes (eller möjligen hennes makes).
Frågan är även varför hon som moderat politiker vill tala om för S hur de ska agera.

Var har du hittat att artikeln skulle publiceras som ledare eller på ledarsidan?
Citera
2017-11-27, 19:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Du kan naturligtvis ha rätt i, att Adam Cwejman kanske är sexfixerad med ett one track mind. (Jag känner honom inte.)

Påpekas det, att det främst är kvinnor, som ivrar för 1. massinvandring med 2. en snedfördelning män/kvinnor, så ligger det ju nära till hands (för Cwejman) att läsa in, att de flesta eller alla av de kvinnliga massinvandringsaktivisterna gör detta pga sitt sexuella intresse för migranterna.

Senast redigerad av Meiji 2017-11-27 kl. 20:27.
Citera
2017-11-27, 20:02
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Var har du hittat att artikeln skulle publiceras som ledare eller på ledarsidan?

Det finns inga tvivel om det. Original URL:

h t t p ://www.gp.se/ledare/heberlein-regeringen-får-inte-ge-efter-för-miljöpartiet-1.4864160

Heberleins artikel: https://archive.fo/OVMO1
Citera
2017-11-27, 20:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Betr. vad som "hakar i hennes tidigare skriverier och fungerar som hundvissla", så är det inte bara skönheten som finns i betraktarens öga. En åhörare kan på samma sätt höra en hundvissla pga sina egna fördomar.

Du skrev tidigare:

Citat:
Hon har rätt att tycka att de demonstrerande afghanerna bör utvisas, men hon kan ju försöka argumentera för det utan att håna.

Det kan hon inte.

Kan du vara hygglig och citera ngr formuleringar som enl. dig är "att håna".

Citat:
HÅNA på ett sårande sätt, ofta gm att förlöjliga, visa sitt förakt för ngn l. ngt, göra (ngn l. ngt) till föremål för hån; ”begabba”, ”bespotta”; äv.: skymfa, ”försmäda”; stundom övergående i bet.: häda; äv. abs.
Citat:
HÅN 1) skymf, kränkning; vanl. (numera ofta uppfattat ss. vbalsbst. till HÅNA): handlingen l. förhållandet att ngn visar ngn l. ngt sitt förakt gm övermodig(t) o. sårande, ofta äv. förlöjligande behandling l. uppträdande; ”spott”, ”spe”, ”begabbelse”; ofta svårt att skilja från 2

2) förödmjukelse, skam, nesa, smälek, vanära; jfr 1
Citera
2017-11-27, 20:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är så att man blir småkär i Ann Heberlain. Hon har helt rätt och hon ska stå på sig.

Idag är en sorgens dag. Idag inser jag att det är kört.

#vägrabetala
# röst efter beskattning
Citera
2017-11-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det finns inga tvivel om det. Original URL:

h t t p ://www.gp.se/ledare/heberlein-regeringen-får-inte-ge-efter-för-miljöpartiet-1.4864160

Heberleins artikel: https://archive.fo/OVMO1

Heberlein är gästkrönikör i GP, inte ledarskribent. Även om det är ledarredaktionen (just nu är Cwejman tf chef i mammalediga Teoderescus frånvaro) som avgör vilka texter som ska publiceras. Lika bra att påpeka detta faktum.
Citera
2017-11-27, 21:17
Medlem
DDRTVs avatar
Cwejman..kom ihåg namnet på den som tog bort artikeln.

Vi skriver in detta nu.
Citera
2017-11-27, 21:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Heberlein är gästkrönikör i GP, inte ledarskribent.

Ja, det står GÄSTKRÖNIKA före ingressen.

https://archive.fo/OVMO1

Citat:
Även om det är ledarredaktionen (just nu är Cwejman tf chef (min fetstil) i mammalediga Teoderescus frånvaro) som avgör vilka texter som ska publiceras. Lika bra att påpeka detta faktum.

Tack för klargörandet av: "Vikarie för mammalediga Alice Teodorescu är tdigare folkpartisten Jenny Sonesson".
Citera
2017-11-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man måste nog vara helt i en filterbubbla där man anser att de utpekade Afghanerna till varje pris ska ha amnesti

Det är inte tal om amnesti.

De ska avsluta sina stuuuuuuuuuuuuuudier.

Sen kommer de åka hem som välutbildade svenska ingenjörer till Afghanibortistan för bygga upp sitt land igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in