Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 16:37
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Har helt klart emot det, en av dom stora grejerna är ju just att sidorna har en varsin klass.

Håller helt klart med, vi får ju hoppas att de inte gör för många ändringar. Även fast jag tror att det kommer att skilja sig en hel del från som det var back in the days..
Citera
2018-02-16, 13:08
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Har helt klart emot det, en av dom stora grejerna är ju just att sidorna har en varsin klass.
Jo men det blir ju lite konstigt lore-mässigt. Varför ska dvärgar inte kunna vara shamaner, det var väl en dvärg shaman som väckte Ragnaros? Trolls borde även kunna vara en massa klasser som de inte var i vanilla.
Citera
2018-02-16, 13:16
  #495
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jo men det blir ju lite konstigt lore-mässigt. Varför ska dvärgar inte kunna vara shamaner, det var väl en dvärg shaman som väckte Ragnaros? Trolls borde även kunna vara en massa klasser som de inte var i vanilla.

Sant, grejen är väl att dom inte tänkt att det ska drälla med dwarf shamans i azeroth, att den karaktären var speciell, lite som dom undead paladins som finns i lore och som boss
Citera
2018-02-17, 10:29
  #496
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag hade helt missat de här, vad tror ni? börjar vi närmas oss WoW classic release ? =)

De kanske släpps redan till sommaren 2018, om de här är riktigt footage från Alphan =).

https://www.youtube.com/watch?v=BgHGBLVmj7c
Citera
2018-02-17, 14:43
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag hade helt missat de här, vad tror ni? börjar vi närmas oss WoW classic release ? =)

De kanske släpps redan till sommaren 2018, om de här är riktigt footage från Alphan =).

https://www.youtube.com/watch?v=BgHGBLVmj7c

Du tror alltså, seriöst, att Blizzard kommer släppa Classic ett par veckor innan man släpper den nya expansionen?

Jämför vad vi sett av BfA-alphan och vad vi kanske sett av vad som kanske är Classic-alphan. Tror du själv att det är rimligt?

Edit: Jag blir väldigt glad om jag har fel, men jag tippar (fortfarande) på 8-12 månader efter BfA-release - dvs tidigast maj 2019.
__________________
Senast redigerad av J.G.R 2018-02-17 kl. 14:47.
Citera
2018-02-19, 22:58
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag hade helt missat de här, vad tror ni? börjar vi närmas oss WoW classic release ? =)

De kanske släpps redan till sommaren 2018, om de här är riktigt footage från Alphan =).

https://www.youtube.com/watch?v=BgHGBLVmj7c
Classic lär släppas 2021 tidigast, finns i alla fall ingen chans att det släpps ett år inom release av BfA.
Citera
2018-02-20, 11:14
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Classic lär släppas 2021 tidigast, finns i alla fall ingen chans att det släpps ett år inom release av BfA.

Har du någon källa eller är det bara spekulationer?
Citera
2018-02-20, 13:22
  #500
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Classic lär släppas 2021 tidigast, finns i alla fall ingen chans att det släpps ett år inom release av BfA.

Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Har du någon källa eller är det bara spekulationer?

Logiskt tänkande i guess, blizzard vill inte riskera att förlora spelare till classic under ett släpp av en ny expasion. Sen kan jag tro att blizzard hoppas på att folk kommer tillbaka till expansionen för att kanske "prova" lite innan de ska köra classic, så de lär släppas en bra bit ifrån varandra.
Citera
2018-02-20, 14:02
  #501
Medlem
Nemjungs avatar
BFA släpps väl September i år ? Så jag gissar att Classic släpps 2020 tidigast. Tveksamt till att det ska släppas senare än det.
Citera
2018-02-20, 14:06
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Logiskt tänkande i guess, blizzard vill inte riskera att förlora spelare till classic under ett släpp av en ny expasion. Sen kan jag tro att blizzard hoppas på att folk kommer tillbaka till expansionen för att kanske "prova" lite innan de ska köra classic, så de lär släppas en bra bit ifrån varandra.

Men tre år efter BfA?

Rent sett till tidslinjen borde väl det innebära att Classic isf släpps ett år efter expansionen efter BfA?

Det kommer säkert släppas ett udda år, eftersom expansionerna släpps jämna år. Därför vill man balansera upp kassaflödet under ett år "då inget händer". Dock tror jag inte att man släpper nyheten, sen håller spelet i fyra år. Jag tror som sagt att det släpps Q2/Q3 under 2019.
Citera
2018-02-20, 14:56
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Logiskt tänkande i guess, blizzard vill inte riskera att förlora spelare till classic under ett släpp av en ny expasion. Sen kan jag tro att blizzard hoppas på att folk kommer tillbaka till expansionen för att kanske "prova" lite innan de ska köra classic, så de lär släppas en bra bit ifrån varandra.

3 år efter BfA borde ju clasha med expansionen efter det, mest logiskt vore ju att Classic i så fall släpps någon gång mellan de "riktiga" expansionerna.

Personligen tror jag att året efter BfA genererar bäst siffror, så 2019 är min gissning.
Citera
2018-02-20, 16:00
  #504
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Men tre år efter BfA?

Rent sett till tidslinjen borde väl det innebära att Classic isf släpps ett år efter expansionen efter BfA?

Det kommer säkert släppas ett udda år, eftersom expansionerna släpps jämna år. Därför vill man balansera upp kassaflödet under ett år "då inget händer". Dock tror jag inte att man släpper nyheten, sen håller spelet i fyra år. Jag tror som sagt att det släpps Q2/Q3 under 2019.

Citat:
Ursprungligen postat av Varian
3 år efter BfA borde ju clasha med expansionen efter det, mest logiskt vore ju att Classic i så fall släpps någon gång mellan de "riktiga" expansionerna.

Personligen tror jag att året efter BfA genererar bäst siffror, så 2019 är min gissning.


Nä håller med er(lite otydligt i mitt förra citat), 1 år efter BfA låter logiskt. Exemeplvis tänk att classic släpp innan BfA, folk kommer vara mitt i Molten Core när BfA släpps å det kommer blizzard aldrig vilja. Så ah, efter BfA och ca 1-2 år efter gissar jag på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback