Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-02, 19:11
  #4129
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Tack, intressant att läsa även om jag bara läste hennes version och det mesta av JCA.

Det hon beskriver är ju såklart inte ok, även om jag tycker det är konstigt att hon åker hem o sover över hos honom om hon kände sig förgripen efter den första incidenten. Nu ska det såklart inte ursäkta agerandet.

Jag undrar om nån som är insatt i juridik kan förklara hur det rent tekniskt sker med bevisföringen? Jag har inte läst vittnenas berättelser men när det kommer till de två incidenterna kan jag inte se något annat än att ord står mot ord? Vill någon juridiskt kunnig som kanske tagit sig tid att läsa hela domen ge sin input? Eller om denne redan gjort det.

Mvh

I Sverige råder fri bevisvärdering.
Det betyder att det Högsta domstolen tolkar sätter ribban och underinstanserna rättar sig efter det när det gäller typen av mål.
Ord mot ord gäller inte i detta fallet eftersom det finns stödbevisning.



Citat:
Efter våldtäktsdomen mot Jean-Claude Arnault kan det komma ytterligare ett åtal under hösten. Det gäller misstänkta ekobrott i bolaget Forum, där akademiledamoten Katarina Frostenson är hälftenägare.
https://www.svd.se/snart-kommer-besk...mer-som-utreds
Citera
2018-10-02, 19:48
  #4130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Näää, är hon kvinna? Dömer en kvinna på annat sätt än en man menar du? Det krävs underlag på den punkten skulle jag vilja säga, och det är nog inte snack om att det inte rör sig om en könsfråga. Däremot skiter många på sig eftersom man ser att samhället stryper åt våldtäkter och övergrepp, och då slås det på stora trumman i snyftorgier. För din vetskap så var det två manliga nämndemän som då representerar folket som var med och dömde och rätten var eniga. Nej, den dagen vi upptäcker att manliga domare friar trots lagstiftningen, så kan du ge dig på att det både kommer synas och höras. Trams!

Jag tror många "skiter på sig" av att det är dömt på hörsägen. Könet på domare och nämndemän kan jag dock hålla med om är irrelevant just här. De som många känner är att pandoras box är öppnad och de själva kan åka dit. Nu är ju inte alla högt uppsatta och kända som JCA men finns gott om andra situationer du kan åka dit på som man om någon vill åt dig.
Citera
2018-10-02, 19:48
  #4131
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"JCA härmade hennes lustfyllda stönande. Hon blev förvånad och kände sig inte bekväm. Det var därför hon tog initiativ till att ge honom oralsex."

Herregud.

Man känner sig obekväm och uppfattar att ens sexpartner "härmar" ens lustfulla stönande och DÄRFÖR tar initiativet att suga av honom..

Jag har inga ord kvar för att beskriva hur förvånad JAG blir när jag läser detta.

Mångårig terapi är ett måste för den här människan.


Hon låter verkligen som ett första klassens psykfall, och så är det nog när det gäller många av de här anklagelserna. Mentalt instabila och sköra kvinnor som inte borde genomföra sin terapi i rättssalar.
Citera
2018-10-02, 19:56
  #4132
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Jag tror många "skiter på sig" av att det är dömt på hörsägen. Könet på domare och nämndemän kan jag dock hålla med om är irrelevant just här. De som många känner är att pandoras box är öppnad och de själva kan åka dit. Nu är ju inte alla högt uppsatta och kända som JCA men finns gott om andra situationer du kan åka dit på som man om någon vill åt dig.

Man har inget att oroa sig för om man är sund och normal. Men att hålla fast någon och tvinga ner sitt kön i halsen så denne spyr och nästan kvävs är straffbart. Nu tror jag inte att majoriteten av män behöver oroa sig öht eftersom dom är lyhörda och skulle aldrig öht våldta någon annan person.
Hörsägen är det inte utan stödbevisning till målsägandes påstående. Det är mer än vanligt kan man säga i detta fallet när det gäller just stödbevisningen. Jag undrar istället över att om dom som oroar sig inte fattar en simpel sak som den här mannen fälls för som våld och tvång.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-10-02 kl. 19:58.
Citera
2018-10-02, 20:04
  #4133
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nja de du räknar upp, där tror jag faktiskt inte heller att kvinnorna ”bara ville ha sex”. Dessa män har helt enkelt haft mer som lockat en trakterad kvinna, position, pengar, trygghet mm, därför gifter de sig med dessa män.

Men Kladden..?
Inte hade MÄ flera gånger gått på date och ätit middag med efterföljande övernattning hemma hos honom, om han inte haft den position han hade, det är svårt att tro. Att hon var helt klar över JCA position framgår av att hon inte ville stöta sig med honom efteråt.
Ja vad vet jag. Tror dessutom att det var han som la an på henne mer än tvärtom, och hon kanske besvarade detta för att hon kunde tänka sig sex den kvällen. Lever man som singel kan det väl vara frestande att acceptera ett sådant erbjudande även om det inte är drömmannen/kvinnan som visar en intresse. Att han hade alla dessa kontakter kanske gjorde att det kändes tryggare än att följa med en okänd man hem, för det verkar bara ha varit kladderiet "alla" kände till, inte det grövre. Sen kan det väl ha varit lite spännande med denna centralfigur och den krets han rörde sig i men det behöver inte betyda att det var något direkt beräknande över att hon tyckte sig kunna ha sex med honom. Det kanske bara gjorde det lite mer spännande.

Så jag håller med om att hans sociala ställning kan ha spelat in, men inte nödvändigtvis på ett kallt beräknande sätt. Det senare var det nog han som stod för.
Citera
2018-10-02, 20:14
  #4134
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vid första tillfället ville hon bara ha sex. Sånt förekommer, och eftersom mannens äktenskap mest liknar ett skenäktenskap (före EU var det nog inte fullt lika enkelt för en fransman som inte tycks ha kunnat försörja sig att stanna i Sverige. Han var gift 69-78 med en annan svensk kvinna innan han träffade nuvarande frun) är det väl inget att moralisera över. Han erkänner utomäktenskapliga affärer och det tycks inte reta hans fru det minsta.

Efter detta undvek målsägaren sex med honom, men sov över av praktiska skäl en gång och sa att hon inte ville ha sex, men han våldtog henne i sömnen.

Men vid andra tillfället när hon återigen villigt kröp ner i den gifta äldre mannens säng så ville hon absolut inte ha någon sex överhuvudtaget?

Låg du möjligtvis gömd under sängen i hemlighet och hörde vad som hände?

Du verkar rätt säker på din sak, hur kommer det sig?

Hur många kvinnor lägger sig i en mans säng samtidigt som dom gjort allt för att undvika att ha sex med honom igen?
Citera
2018-10-02, 20:16
  #4135
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"JCA härmade hennes lustfyllda stönande. Hon blev förvånad och kände sig inte bekväm. Det var därför hon tog initiativ till att ge honom oralsex."

Herregud.

Man känner sig obekväm och uppfattar att ens sexpartner "härmar" ens lustfulla stönande och DÄRFÖR tar initiativet att suga av honom..

Jag har inga ord kvar för att beskriva hur förvånad JAG blir när jag läser detta.

Mångårig terapi är ett måste för den här människan.


Tja, det är verkligen schizofrent beteende från JCA, men att du inte begriper att det är konstigt eller märkligt kan bero på avsaknad av sexuella erfarenheter vilket är det mest troliga här.
Så du blir förvånad över hennes agerande och jag blir förvånad över JCA schizade beteende när det gäller stönandet. Att utföra oralsex innebär inte att man med tvång och fasthållning kan köra ner sitt organ i halsen och klara sig från att fällas för våldtäkt. För att bli förvånad över agerandet från hennes sida krävs nog att man är oskuld i princip. Nu vet ju jag att du försöker hitta ett litet kryphål för att smutsa ner brottsoffret vilket du har som rutin i alla trådar där kvinnor är inblandade, men se det kommer inte gå här.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-10-02 kl. 20:19.
Citera
2018-10-02, 20:32
  #4136
Medlem
Ken Drydens avatar
Enligt domen hade AKS ju lämnat ett förhållande och var ute med väninnan och JCA på Musslan.
Hon ville ha ett ONS och var helt nöjd med JCA just på grund av att han var gift och hade sitt "dåliga" rykte av att ha olika affärer. På så vis visste hon att det skulle vara snipp snapp slut efter sexet.
Hade inte JCA börjat bete sig så jävla konstigt och härmat henne så hade hon ju inte avbrutit det "vanliga" samlaget och börjat BJ:a honom.
Inget hade hänt. De hade knullat och sen hade det varit bra med det.
Det som slår mig är två saker: att han på ett förnedrande sätt härmar henne (detta skulle ju kåta av vem som helst) och att han så aggressivt trycker ner kuken i halsen på henne.
Hon måste verkligen ha retat upp honom på något sätt - för detta är ett uttryck för att han är förbannad.
AKS är ju en vänsterkulturfeministbrud. Något som hon sagt eller gjort har väckt hans vrede, det kan vara hennes högmod, värdelöshet i sängen, pladder, dåliga bordskick, fula underkläder, orakade fitta, taskiga litteratursmak eller vad fan som helst.
Nu betalar han priset för denna aversion.
__________________
Senast redigerad av Ken Dryden 2018-10-02 kl. 20:35.
Citera
2018-10-02, 20:37
  #4137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Som sagt ytterligare en sak att tänka på för män i denna typ av position. Man bör tänka sig för vid ev stönanden, dra ned på tempot se till att kvinnan för helst i ridande position. Likt Jean Yves Le Castel ( känd fransman )

Men vet du, det är inte så svårt egentligen. Merparten av alla män klarar detta och behöver alls inte oroa sig för att bli anmälda för våldtäkt. Men om du känner dig osäker, så är här är en film som kanske gör det lite lättare?

https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8

Tänk på sex som en kopp te. Att du tackar ja till en kopp te, betyder inte att någon har rätt att tvinga ner det i halsen på dig, hålla ett så hårt tag om din nacke att du får dödsångest, inte får luft och kräks. Ok?
Citera
2018-10-02, 21:11
  #4138
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men vid andra tillfället när hon återigen villigt kröp ner i den gifta äldre mannens säng så ville hon absolut inte ha någon sex överhuvudtaget?

Låg du möjligtvis gömd under sängen i hemlighet och hörde vad som hände?

Du verkar rätt säker på din sak, hur kommer det sig?

Hur många kvinnor lägger sig i en mans säng samtidigt som dom gjort allt för att undvika att ha sex med honom igen?
Jag har sett det beskrivet så. De pratade länge, det blev sent, taxi kändes dyrt, han erbjöd husrum, hon var tydlig med att hon inte ville ha sex och han verkar ha accepterat detta. Första gången var det ju frivilligt sex som spårat ur, och jag gissar att hon trodde att så länge de inte började ha sex var det OK. Så hon sov över av rent praktiska skäl, och tydligen var hans beteende OK eftersom hon accepterade detta. Men tyvärr våldtog han henne när hon sov, och då (varför först då?) erbjöd han sig att betala för en taxi hem, så hon åkte hem och efter det tror jag aldrig hon sovit i samma säng eller rum som honom, och bara med lås på dörren i samma lägenhet.

Jag kan faktiskt förstå det tänkandet. I efterhand är det lätt att säga att hon borde ha brutit direkt, men mitt uppe i det kan man väl tro att vissa försiktighetsåtgärder räcker. Sen visade det sig att det inte gjorde det. Jo, det räckte för att skydda sig mot övergrepp i Paris, men han fann andra sätt att vara otrevlig mot honom, så då stod det kanske klart att det var helt kört. Men hon hade fortfarande sin Arnaultfjäskande handledare att ta med i beräkningen, så det var nog lite av en balansgång. Som lyckades, för hon behövde visst inte hoppa av och bli förskolelärare eller vad det var som ett annat av Arnaults offer.

Håll i minnet att Arnault och handledaren försatte henne i en mycket besvärlig situation, handledaren med sitt fjäskande för Arnault och avfärdande av sin doktorands redogörelse för övergreppen, bara för att han så hett åtrådde en stol i Akademien.
__________________
Senast redigerad av outoftheblue 2018-10-02 kl. 21:38.
Citera
2018-10-02, 21:13
  #4139
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Men vet du, det är inte så svårt egentligen. Merparten av alla män klarar detta och behöver alls inte oroa sig för att bli anmälda för våldtäkt. Men om du känner dig osäker, så är här är en film som kanske gör det lite lättare?

https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8

Tänk på sex som en kopp te. Att du tackar ja till en kopp te, betyder inte att någon har rätt att tvinga ner det i halsen på dig, hålla ett så hårt tag om din nacke att du får dödsångest, inte får luft och kräks. Ok?

Kloka ord i kärnfull sammanfattning. Skulle egentligen inte behövas sägas, men det här är flashback och grundkurs i folkvett behövligt.
Citera
2018-10-02, 21:31
  #4140
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hon måste verkligen ha retat upp honom på något sätt - för detta är ett uttryck för att han är förbannad.
AKS är ju en vänsterkulturfeministbrud. Något som hon sagt eller gjort har väckt hans vrede, det kan vara hennes högmod, värdelöshet i sängen, pladder, dåliga bordskick, fula underkläder, orakade fitta, taskiga litteratursmak eller vad fan som helst.
Nu betalar han priset för denna aversion.
Mer troligt är att det är hans uttryck för makt och kontroll. Hans syfte var att förnedra, för han är en patetisk idiot som inget eget har att komma med utan måste trycka ner andra för att känna att han är något. Troligtvis älskar han att lura och bedra folk, och verkar ha ljugit ihop en hel del historier om sin bakgrund för att framstå som mer intressant än vad han är.

I själva verket utbildade han sig visst till elektriker i skolan, gjorde lumpen och jobbade för sin pappa trähandlarn. Sen kom han till Sverige (levererade trä åt pappan), stannade, började förföra folk med din franskhet och fann att alla föll pladask. Studerade fotografi för Christer Strömholm ett tag, men kurskompisen Anders Petersen säger att han aldrig riktigt sett hans arbete. Tydligen presenterar Arnault sig som fotograf (se wikipedia till exempel) men har aldrig haft en utställning, bara lite bilder i några av fruns poesiböcker. Han presenterar sig även som regissör men har inte gjort så mycket där heller. Han ska ha varit redaktör på Ersatz förlag men de säger upprört att han bara presenterade en idé och la ner kanske två timmars arbete medan andra gjorde resten.

Det sorgliga är att många av de han ger sig på verkar bra mycket seriösare än vad han är. Han verkar mest bara ta åt sig äran av vad andra gör, dricka vin, jaga tjejer och en gång per år klä upp sig för nobelfesten tillsammans med sin framgångsrika fru.
__________________
Senast redigerad av outoftheblue 2018-10-02 kl. 21:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback