Citat:
Ursprungligen postat av
Kimbo7
Måste säga att jag tycker att hela upplägget var ganska snaskigt. Att DN valde just arton kvinnor, illustrationerna, o.s.v. Bra avslöjande men samtidigt spekulativ journalistik.
DN måste givetvis försäkra att de givit Kulturprofilen replikrätt och försökt få tag i honom, men nästan lite lågt att publicera det där sms:et.
Om nu inte paret begår självmord tillsammans, vilket vi verkligen får hoppas att de inte gör, så dröjer det nog länge innan någon av dem uttalar sig, om alls. Skulle Arnault vara tvungen att infinna sig vid rätten någon dag, kommer han att tvingas möta en hel hoper journalister utanför - själva förhandlingarna kommer sannolikt att ske inför lykta dörrar. Men det är också tänkbart att han håller sig undan rättvisan, som Assange.
Haha, nu kan bettingfirmorna börja ge odds på vilken nations ambassad paret kommer att flytta in på.
Skämt åsido så har jag också funderat på det där presumtiva självmordet. Man kan nog påstå att
hela historien är en tragedi, för alla inblandade även de utsatta kvinnorna, utan att förminska någonting.
Vilken oändlig nesa, från nobelmiddagar och kulturaftnar till paria. Det är helt klart ohälsosamt med
slutna sällskap.
Visst var DNs upplägg parodiskt, särskilt fotografierna med en massa ryggtavlor etcetera. Men i sak är
det fantastiskt och jag hoppas och tror på ett slags paradigmskifte i o m #metoo