2018-01-30, 23:01
Medlem
Hej! Har letat efter seriös försäljare som säljer Agmatine Sulfat men vet inte vilken som går att lita på till max! (Helst vill jag undvika återförsäljare från USA) Rekommenderar ni mig något speciellt ställe? Var köper ni själva Agmatinet ifrån? Endast ute efter 100 procent rent, utan tillsatser. Tack på förhand!
Citera
2018-01-31, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Hej! Har letat efter seriös försäljare som säljer Agmatine Sulfat men vet inte vilken som går att lita på till max! (Helst vill jag undvika återförsäljare från USA) Rekommenderar ni mig något speciellt ställe? Var köper ni själva Agmatinet ifrån? Endast ute efter 100 procent rent, utan tillsatser. Tack på förhand!
Någon som har svar?
Citera
2018-01-31, 12:32
Medlem
Donald.Tramss avatar
Intressant ämne.. någon som vet om det finne någon interaktion med Antabus? Påverkar de inte varandra alls eller förstärks effekten av Antabus (som Agmatine Sulfate gör för droger)?

Sen angående dosering/frekvens. Om man läser runt på nätet är rekommendationerna rätt spretiga.. t ex att ta det som träningstillskott rekommenderas 1-2 gr per dag (träningsdagar 30 min innan passet). TS verkar dock ta det oregelbundet och verkar nära på mjuktrippa på det.

Om man tar 1-2 gr per dag för de fysiska effekterna, får man då de psykologiska effekterna på köpet så att säga? ”Återställs” hjärnan (enligt trådens definition) oavsett hur ofta Agmatine Sulfate intas?
Citera
2018-01-31, 13:24
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Har du någon aning om hur det ligger till när det gäller Memantin? Agmatine förstår jag går igenom utan problem då det knappast kan räknas som något som kommer klassas som missbrukspreparat i framtiden men Memantin är ju redan läkemedelsklassat. Mitt har alltid kommit igenom från USA men jag kanske bara haft tur?

Memantine är klassat som ett läkemedel, ja. Det som händer ifall tullen tar det, är att du får böter i värsta fall. That's it.

Det går att hitta mer djuplodad information om vad som sker ifall de skulle ta det och repressalierna, men då krävs det att man undersöker till vilken läkemedelskategori Memantine tillhör. Någonting jag inte hittar på Läkemedelsverkets hemsida, *dock har jag inte tittat särskilt noggrant heller.

Du har nog inte haft tur skulle jag säga, många nootropicsåterförsäljare säljer Memantine som en spray-burk och då blir det genast mindre misstänksamt, om det kommer i ett paket form med piller.

Dosering för Mematine är 5-10mg per intag.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-01-31 kl. 13:28.
Citera
2018-01-31, 14:24
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Hört agmitine har äckliga utsättnings symptomer när man väl slutar med skiten är det sant?

Det finns ingenting som pekar på att Agmatine har några utsättningssymtom. Det har och göra med att Agmatine tillhör kategorin av substanser som har en farmakologisk profil som inverkar på glutamat-systemet.

enkel svenska innebär det att, den i praktiken inte skapar, någon tolerans, överhuvudtaget.

Ett exempel på en liknande substans som inte skapar någon tolerans/beroende är l-theanine (suntheanine*), du kan ta samma dosering, flera månader år ut och år in, och ända ha samma dosering.

Detta eftersom l-theanine inverkar också på glutamat-systemet, mer specifikt NMDA, AMPA, Kainate receptorer.

Det låter kanske en smula förvånande, då vi blivit indoktrinerade i anti-drog-kampanjer att toleransökning alltid är ett faktum, av alla substanser. Det är dock inte ett faktum, och det finns klara undantag för detta.

Djuplodade förklaringar till detta, kan finnas i mina tidigare inlägg skrivna i denna tråd. Jag rekommenderar att ni läser alla mina inlägg och tar er tiden att förstå allting.

Citat:
Ursprungligen postat av HaroldHoward
Det verkar som att agmatine har blivit klassat. Någon som vet vilka doser man ska ta och hur länge om man kör på ketamin istället?

Stämmer ej.

Läs, dessa inlägg.
(FB) Agmatine, boostar opiater och hjälper vid avtändning?

Citat:
Ursprungligen postat av Astrius
Vet någon ifall det finns någon produkt i sverige som fortfarande innehåller agmantine (pwo eller vad som) och vart jag hittar denna?

Läs, dessa inlägg.

Läs hela tråden om vart du kan köpa substansen. Går igenom det rätt så grundligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Phixip
Ifall Arginine -> Agmantine så borde det väl lika väl gå att ta Arginine istället? Eller har jag fel?

Det stämmer ej.
Syntesen av Arginine till Agmatine in vivo (i kroppen) är alldeles för låg, och konverteringen av arginine genom supplementering till Agmatine är alldeles för ineffektivt.

Samma sak är det med mat som innehåller, höga halter av Agmatine, det är alldeles för ineffektivt, och fungerar ej.

Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Hade gärna blivit av med alkoholberoendet, men jag vill inte bli av med tolleransnivån.
Hade min tolleransnivå sjunkit tillbaka till tonårsnivåer men beroendet bestod hade jag raserat mitt liv snabbt.

Jag har gått igenom vad som sker vid alkoholberoende grundligt i tidigare inlägg i denna tråd, rekommenderar att du läser alla dessa inlägg.

Beroende & tolerans växelverkar med varandra, och det är till största del samma system som styr det. Glutamat-systemet.

Du kommer definitivt uppleva positiva effekter på ditt beroende/tolerans genom att förtära antagonister som omnämns i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Intressant ämne.. någon som vet om det finne någon interaktion med Antabus? Påverkar de inte varandra alls eller förstärks effekten av Antabus (som Agmatine Sulfate gör för droger)?

Sen angående dosering/frekvens. Om man läser runt på nätet är rekommendationerna rätt spretiga.. t ex att ta det som träningstillskott rekommenderas 1-2 gr per dag (träningsdagar 30 min innan passet). TS verkar dock ta det oregelbundet och verkar nära på mjuktrippa på det.

Om man tar 1-2 gr per dag för de fysiska effekterna, får man då de psykologiska effekterna på köpet så att säga? ”Återställs” hjärnan (enligt trådens definition) oavsett hur ofta Agmatine Sulfate intas?

Agmatine, förstärker effekten av alla mediciner/droger. Så skär ner doseringen på ditt antabus, de dagar du tar Agmatine. Effekten av din antabus kommer vara kvar.

Det finns dock bättre ämnen än Antabus om du vill behandla alkoholism. Dessa gås igenom i tråden.
Läs, mina tidigare inlägg.

1-2 gram är alldeles för lite, och vid dessa doseringar agerar det mest genom att ingjuta mer energi. Därav dess användning som en PWO, och därav dina sökresultat på nätet som återger att doseringen är såpass låg.

Högre doseringar är mer sederande, och du får ut mer av fördelarna av Agmatine än vid de lägre doseringarna (som används i helt andra syften).

Efter lite mer efterforskningar visar det sig att det finns studier som visar att man kan ta upp till 7.5 gram Agmatine/intag, utan större biverkningar och skada på fysiologin.

https://www.reddit.com/r/Supplements...y_of_agmatine/

*Dock är studien bakom en payment-wall för er som är intresserade av att läsa hela texten.

En viktig sak att påpeka är dock att Agmatine kan göra att man får lägre blodtryck under sessionerna man tar det, och det är viktigt att känna till om som har detta/tar medicinering för detta*.

Ja, du kommer alltid få de positiva effekterna av Agmatine (vare sig det är psykologiska eller i kontext av beroende/bruk/missbruk/tolerans/anti-deppressiv/ångest), dock manifesterar de sig först på högre doser.

Du kan läsa mer om hur Agmatine kan användas i depression & ångest, i min tråd nedan.
(FB) Agmatine är lika effektivt som ketamin vid depression & ångest

I relation till din fråga om hur lång tid det för att uppreglerera alla nedreglerade receptorer, som en del av, uppreglering & nedreglerings modellen, samt hur dosering inverkar på detta, så tas detta upp i mina tidigare inlägg i tråden.

*Hoppas jag förklarat det en smula pedagogiskt för er
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-01-31 kl. 14:50.
Citera
2018-01-31, 14:38
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
QxZtVyPrQ9981AZX, du är det bästa som hänt FB . Det här har jag väntat på länge, blir spännande att följa denna tråd!

Är det någon som har nån länk eller liknande till en bra shop?

Jag har pajat mitt dopamin helt och hållet, behöver verkligen få ned toleransen! Kan äta hur mycket tyrosin som helst, men inget händer! Samma med mat, får ingen respons från det jag äter. Känner mig bara helt tom.

Agmatine <3

Jag tackar så mycket för komplimangen, dock rekommenderar jag dig att läsa hela tråden, då liknande frågeställningar redan tagits upp

*Vill ej vara en rabiat fyrkantig sosse och ej svara , men majoriteten ställer samma frågor, och det är mer konstruktivt att alla tar sig tiden att läsa tråden, då alla frågeställningar redan tagits upp till största del, och ni lär er hur detta system fungerar, (kunskap för livet).

Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Hur kan denna/dom här substanserna bryta ett missbruk på enkel svenska? Och kan det hjälpa mot det som medföljer efter ett missbruk te x depression osv? Mvh

Uppreglering & nedreglering, är ett komplext ämne och det går inte riktigt att bryta ner detta på ett sätt som gör att det blir lättförståeligt och pedagogiskt.

Risken med att göra detta är att alldeles för mycket information, blir förlorad, och man missar väsentliga delar av modellen, genom att göra det reduktionistiskt.

Jag föreslår att du, tar dig tiden, att läsa om inläggen (från trådstarten) (tills du börjar förstå vad den innebär*), som beskriver modellen..

Ja, Agmatine är en potent-antidepressiv, och den kommer bistå med att behandla depression & ångest.

Jag har skrivit om detta mer utförligt i en annan tråd.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-01-31 kl. 14:40.
Citera
2018-01-31, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Rekommenderar att du läser hela tråden, jag går igenom allting grundligt, och de flesta av frågorna är besvarade redan.

Niacin är visserligen, ett gott råd, då det stimulerar BDNF, som orsakar neurogenes. Motion och associerande konditionsträning är också associerat med ökade nivåer av neurogenes, någonting som jag tagit upp i tidigare inlägg.

(FB) Semax - en kraftfull rysk nootropic (smartdrug)

*Vill tillägga att SSRI också modulerar inflammationsmarkörer, som är höga hos deprimerade/ångestfyllda, då det växelverkar med neurogenes och neuroplasticitet genom att minska BDNF-nivåer och andra neutrofiska faktorer såsom NGF.

Dock skulle jag säga att Niacin, i kontexten gentemot uppreglering & nedreglerings, mekanismerna i denna tråd, är alldeles för ineffektivt som ensamt medel, och särskilt inte lika effektivt som det substanser som diskuteras i tråden.

Konditionsträning, Niacin, det är acceptabelt, men bara då som ett komplement till de nödvändiga antagonister som krävs för att uppreglera receptorer vid långvarit bruk/missbruk.

Prioriteten är antagonisterna (vilka dessa är har jag skrivit utförligt om i tråden*), sen kan man lägga till olika andra tillskott i ledet av ett mer holistiskt återuppbyggande av fysiologin.

Jag skriver utav erfarenhet är inte så skolad inom medicinsk lära men vet att Niacin har förändrat mitt och många människor i min omgivning. Då pratar vi iförsig ej droger men soffpotatisar och halvalkoholister/deprimerade människor som helt förändrats under tiden de intog Niacin.
Citera
2018-02-01, 12:19
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det finns ingenting som pekar på att Agmatine har några utsättningssymtom. Det har och göra med att Agmatine tillhör kategorin av substanser som har en farmakologisk profil som inverkar på glutamat-systemet.

enkel svenska innebär det att, den i praktiken inte skapar, någon tolerans, överhuvudtaget.

Ett exempel på en liknande substans som inte skapar någon tolerans/beroende är l-theanine (suntheanine*), du kan ta samma dosering, flera månader år ut och år in, och ända ha samma dosering.

Detta eftersom l-theanine inverkar också på glutamat-systemet, mer specifikt NMDA, AMPA, Kainate receptorer.

Det låter kanske en smula förvånande, då vi blivit indoktrinerade i anti-drog-kampanjer att toleransökning alltid är ett faktum, av alla substanser. Det är dock inte ett faktum, och det finns klara undantag för detta.

Djuplodade förklaringar till detta, kan finnas i mina tidigare inlägg skrivna i denna tråd. Jag rekommenderar att ni läser alla mina inlägg och tar er tiden att förstå allting.

Stämmer ej.

Läs, dessa inlägg.

Läs, dessa inlägg.

Läs hela tråden om vart du kan köpa substansen. Går igenom det rätt så grundligt.

Det stämmer ej.
Syntesen av Arginine till Agmatine in vivo (i kroppen) är alldeles för låg, och konverteringen av arginine genom supplementering till Agmatine är alldeles för ineffektivt.

Samma sak är det med mat som innehåller, höga halter av Agmatine, det är alldeles för ineffektivt, och fungerar ej.

Jag har gått igenom vad som sker vid alkoholberoende grundligt i tidigare inlägg i denna tråd, rekommenderar att du läser alla dessa inlägg.

Beroende & tolerans växelverkar med varandra, och det är till största del samma system som styr det. Glutamat-systemet.

Du kommer definitivt uppleva positiva effekter på ditt beroende/tolerans genom att förtära antagonister som omnämns i denna tråd.

Agmatine, förstärker effekten av alla mediciner/droger. Så skär ner doseringen på ditt antabus, de dagar du tar Agmatine. Effekten av din antabus kommer vara kvar.

Det finns dock bättre ämnen än Antabus om du vill behandla alkoholism. Dessa gås igenom i tråden.
Läs, mina tidigare inlägg.

1-2 gram är alldeles för lite, och vid dessa doseringar agerar det mest genom att ingjuta mer energi. Därav dess användning som en PWO, och därav dina sökresultat på nätet som återger att doseringen är såpass låg.

Högre doseringar är mer sederande, och du får ut mer av fördelarna av Agmatine än vid de lägre doseringarna (som används i helt andra syften).

Efter lite mer efterforskningar visar det sig att det finns studier som visar att man kan ta upp till 7.5 gram Agmatine/intag, utan större biverkningar och skada på fysiologin.

https://www.reddit.com/r/Supplements...y_of_agmatine/

*Dock är studien bakom en payment-wall för er som är intresserade av att läsa hela texten.

En viktig sak att påpeka är dock att Agmatine kan göra att man får lägre blodtryck under sessionerna man tar det, och det är viktigt att känna till om som har detta/tar medicinering för detta*.

Ja, du kommer alltid få de positiva effekterna av Agmatine (vare sig det är psykologiska eller i kontext av beroende/bruk/missbruk/tolerans/anti-deppressiv/ångest), dock manifesterar de sig först på högre doser.

Du kan läsa mer om hur Agmatine kan användas i depression & ångest, i min tråd nedan.

I relation till din fråga om hur lång tid det för att uppreglerera alla nedreglerade receptorer, som en del av, uppreglering & nedreglerings modellen, samt hur dosering inverkar på detta, så tas detta upp i mina tidigare inlägg i tråden.

*Hoppas jag förklarat det en smula pedagogiskt för er

Tack för svar. Om jag tolkar dig rätt (jag har läst allt du postat) rekommenderar du ett intag på ~2,6 gr ungefär var tredje dag*, stämmer det?

* Citat ”Igår markerade också cirka 1 månads användande av Agmatine, där jag för tillfället förbrukat cirka 30 gram av substansen, med en dosering på runt 2.6 gram per tillfälle” (30/2,6=11,5 ggr -> 30/11,5=2,6 dagar mellan doserna)

Som du nämner i ett senare inlägg finns gott om förslag på betydligt högre doser än så samt med betydligt högre frekvens (sett förslag på 2ggr/dag på flera ställen). 5 gr per dag verkar också vara en vanlig dosering.

Problemet för mig är att förstå de olika mekanismerna, preparatet används för i stort sett allt mellan himmel och jord och alla ändamål verkar ha sin dosmängd/dosfrekvens.

Jag är primärt ute efter den regenerering av hjärnan (depression, lättare blandmissbruk inkl nikotin) som indikeras i dina länkade forskningsartiklar men men även den effekt på testosteron och muskelbyggnad som preparatet verkar ge. Jag tycker det inte framgår tydligt vilken dos och frekvens (det är ju oftast 2 dagliga injektioner i råttor som är aktuellt där, är varken råtta eller sugen på att använda sprutor &#128521 som är optimal.

Konkret; är det helt individuellt och ett trial and error är vägen framåt? Vad tror du om att börja med 2,6 gr var tredje dag?

Sista frågan, hur vet man när dosen blir för hög? Symtom?
Citera
2018-02-01, 12:40
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Tack för svar. Om jag tolkar dig rätt (jag har läst allt du postat) rekommenderar du ett intag på ~2,6 gr ungefär var tredje dag*, stämmer det?

* Citat ”Igår markerade också cirka 1 månads användande av Agmatine, där jag för tillfället förbrukat cirka 30 gram av substansen, med en dosering på runt 2.6 gram per tillfälle” (30/2,6=11,5 ggr -> 30/11,5=2,6 dagar mellan doserna)

Som du nämner i ett senare inlägg finns gott om förslag på betydligt högre doser än så samt med betydligt högre frekvens (sett förslag på 2ggr/dag på flera ställen). 5 gr per dag verkar också vara en vanlig dosering.

Problemet för mig är att förstå de olika mekanismerna, preparatet används för i stort sett allt mellan himmel och jord och alla ändamål verkar ha sin dosmängd/dosfrekvens.

Jag är primärt ute efter den regenerering av hjärnan (depression, lättare blandmissbruk inkl nikotin) som indikeras i dina länkade forskningsartiklar men men även den effekt på testosteron och muskelbyggnad som preparatet verkar ge. Jag tycker det inte framgår tydligt vilken dos och frekvens (det är ju oftast 2 dagliga injektioner i råttor som är aktuellt där, är varken råtta eller sugen på att använda sprutor &#128521 som är optimal.

Konkret; är det helt individuellt och ett trial and error är vägen framåt? Vad tror du om att börja med 2,6 gr var tredje dag?

Sista frågan, hur vet man när dosen blir för hög? Symtom?

2.6gram per helg. Vissa sessioner har jag experimenterat med högre doseringar, och mina upplevelser är detaljerat beskrivna i tråden jag länkade till.

Absolut, 2.6 gram - 7.5 gram är generella riktlinjer du ska använda dig av i dosering av Agmatine. Sett till frekvensen av intagen är detta något du måste också experimentera dig fram till, då varje persons fysiologi och respons på Agmatine är annorlunda.

Det påverkar mig oerhört starkt, och det är därför jag tar det så sällan.

Vissa andra kräver högre doseringar, och mer frekvent.*

Ett fåtal känner ingenting överhuvudtaget, även upp på doser mot 8 gram (enligt anekdotiska historier på Reddit), och ifall detta sker så bör man testa andra antagonister som omnämns i tråden, alternativt ifrågasätta renheten på ens Agmatine, alternativt ifall det är en annan, overksam substans.

Lycka till och uppdatera, och kom ihåg att läsa alla mina tidigare inlägg, majoriteten av alla frågeställningar är redan besvarade .*
Citera
2018-02-02, 18:41
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
I och med att många frågor (även i PM*) efter vart man kan köpa Agmatine, bl.a., så har jag skapat en lista på ett antal butiker efter en snabb, Googling.

För de övriga antagonisterna så finns Memantine bl.a. hos nootropics-återförsäljare i sprayburk som säljs, ett par av länkarna i inlägget har återförsäljare av Mematine.

Samma sak är det med Flumazenil, har sett det hos många nootropics-återförsäljare. Resterande bör inte vara så svårt att hitta om man Googlar ordentligt
Citera
2018-02-02, 21:56
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Tack
Citera
2018-02-05, 21:30
Medlem
Utspillds avatar
Lite mer erfarenheter från folk som har testat hade uppskattats! Inhandlade precis 30 kapslar på 500mg från e-bay. Ska vara väldigt rent Agmatine.
Du rekommenderar alltså en dos på runt 2.6g varje helg för att återställa balansen i hjärnan osv?

Hur länge ska man fortsätta med detta?

Kan jag samtidigt äta 500mg varje vardag för att få en energiboost som du nämner förekommer vid lägre doser?

Hur är det med toleransutveckling för preparatet?

Du nämner antidepressiva effekter, kan du specificera dessa?

Edit: Säger du även att en daglig dos på 500-1000mg inte öht skulle ge de effekter du nämner med uppreglering osv, utan att man måste upp i högre doser?
Senast redigerad av Utspilld 2018-02-05 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in