Citat:
Ursprungligen postat av
doktorspice
Hört agmitine har äckliga utsättnings symptomer när man väl slutar med skiten är det sant?
Det finns ingenting som pekar på att Agmatine har några utsättningssymtom. Det har och göra med att Agmatine tillhör kategorin av substanser som har en farmakologisk profil som inverkar på glutamat-systemet.
På
enkel svenska innebär det att, den i praktiken
inte skapar, någon tolerans,
överhuvudtaget.
Ett exempel på en liknande substans som inte skapar någon tolerans/beroende är
l-theanine (suntheanine*), du kan ta samma dosering, flera månader år ut och år in, och ända ha samma dosering.
Detta eftersom l-theanine inverkar också på glutamat-systemet, mer specifikt
NMDA, AMPA, Kainate receptorer.
Det låter kanske en smula förvånande, då vi blivit indoktrinerade i anti-drog-kampanjer att toleransökning alltid är ett faktum, av
alla substanser. Det är
dock inte ett faktum, och det finns klara undantag för detta.
Djuplodade förklaringar till detta, kan finnas i mina tidigare inlägg skrivna i denna tråd. Jag rekommenderar att ni läser alla mina inlägg och tar er tiden att förstå allting.
Citat:
Ursprungligen postat av
HaroldHoward
Det verkar som att agmatine har blivit klassat. Någon som vet vilka doser man ska ta och hur länge om man kör på ketamin istället?
Stämmer ej.
Läs, dessa inlägg.
(FB) Agmatine, boostar opiater och hjälper vid avtändning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Astrius
Vet någon ifall det finns någon produkt i sverige som fortfarande innehåller agmantine (pwo eller vad som) och vart jag hittar denna?
Läs, dessa inlägg.
Läs hela tråden om vart du kan köpa substansen. Går igenom det rätt så grundligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Phixip
Ifall Arginine -> Agmantine så borde det väl lika väl gå att ta Arginine istället? Eller har jag fel?
Det stämmer ej.
Syntesen av Arginine till Agmatine
in vivo (i kroppen) är alldeles för låg, och konverteringen av arginine genom supplementering till Agmatine är alldeles för ineffektivt.
Samma sak är det med mat som innehåller, höga halter av Agmatine, det är alldeles för ineffektivt, och fungerar ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
workinman
Hade gärna blivit av med alkoholberoendet, men jag vill inte bli av med tolleransnivån.
Hade min tolleransnivå sjunkit tillbaka till tonårsnivåer men beroendet bestod hade jag raserat mitt liv snabbt.
Jag har gått igenom vad som sker vid alkoholberoende grundligt i tidigare inlägg i denna tråd, rekommenderar att du läser alla dessa inlägg.
Beroende & tolerans växelverkar med varandra, och det är till största del samma system som styr det. Glutamat-systemet.
Du kommer definitivt uppleva
positiva effekter på ditt beroende/tolerans genom att förtära antagonister som omnämns i denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Donald.Trams
Intressant ämne.. någon som vet om det finne någon interaktion med Antabus? Påverkar de inte varandra alls eller förstärks effekten av Antabus (som Agmatine Sulfate gör för droger)?
Sen angående dosering/frekvens. Om man läser runt på nätet är rekommendationerna rätt spretiga.. t ex att ta det som träningstillskott rekommenderas 1-2 gr per dag (träningsdagar 30 min innan passet). TS verkar dock ta det oregelbundet och verkar nära på mjuktrippa på det.
Om man tar 1-2 gr per dag för de fysiska effekterna, får man då de psykologiska effekterna på köpet så att säga? ”Återställs” hjärnan (enligt trådens definition) oavsett hur ofta Agmatine Sulfate intas?
Agmatine, förstärker effekten av alla mediciner/droger. Så skär ner doseringen på ditt antabus, de dagar du tar Agmatine. Effekten av din antabus kommer vara kvar.
Det finns dock bättre ämnen än Antabus om du vill behandla alkoholism. Dessa gås igenom i tråden.
Läs, mina tidigare inlägg.
1-2 gram är alldeles för lite, och vid dessa doseringar agerar det mest genom att
ingjuta mer energi. Därav dess användning som en PWO, och därav dina sökresultat på nätet som återger att doseringen är
såpass låg.
Högre doseringar är mer
sederande, och du får ut mer av fördelarna av Agmatine än vid de lägre doseringarna
(som används i helt andra syften).
Efter lite mer efterforskningar visar det sig att det finns studier som visar att man kan ta upp till 7.5 gram Agmatine/intag, utan större biverkningar och skada på fysiologin.
https://www.reddit.com/r/Supplements...y_of_agmatine/
*Dock är studien bakom en payment-wall för er som är intresserade av att läsa hela texten.
En viktig sak att påpeka är dock att Agmatine kan göra att man får lägre blodtryck under sessionerna man tar det, och det är viktigt att känna till om som har detta/tar medicinering för detta*.
Ja, du kommer alltid få de positiva effekterna av Agmatine (vare sig det är psykologiska eller i kontext av beroende/bruk/missbruk/tolerans/anti-deppressiv/ångest), dock manifesterar de sig först på högre doser.
Du kan läsa mer om hur Agmatine kan användas i
depression & ångest, i min tråd nedan.
(FB) Agmatine är lika effektivt som ketamin vid depression & ångest
I relation till din fråga om hur
lång tid det för att
uppreglerera alla
nedreglerade receptorer, som en del av,
uppreglering & nedreglerings modellen, samt hur
dosering inverkar på detta, så tas detta upp i mina tidigare inlägg i tråden.
*
Hoppas jag förklarat det en smula pedagogiskt för er