Citat:
Ursprungligen postat av tjaomao
Är beroende framkallande efter man testat det några gånger och man inte får AT längre...
Men alla har vi ett val...
Att man inte får en AT för att man blivit beroende är direkt fel, tjacket har ingen direkt avtändning utöver lite nedstämdhet. Men den kan kontrolleras om man hela tiden berättar för sig själv att man är inte deppig, det är bara en fysisk konsikvens av tjacket och har inget med din mentala hälsa att göra. Sen är det att inte vara ensam utan umgås med någon och vara i en possitiv miljö med glada toner och skratt. Detta funkar ju dock bara om du verkligen mår bra igentligen, är du nere i ditt vardagliga liv är det en annan sak, men också ett annat problem
Det andra är också fysiska konsikvenser av vad som händer med kroppen
med brist av mat,vatten och sömn osv. Inte mycket som beror på tjacket i sig.
Tjackets AT är alltså redan för en person på sin första lina något han kan påverka i väldigt stor grad, gör man allt fel kan det vara hämskt att gå av, gör man allt rätt känns det närmast inget alls, själv består min AT enbart av ökad törst efter jag sovit klart efter ett race
Sen ska man inte dra på för stora växlar på ordet "beroende" provat några ggr hur många är det? Jag vet ingen som påvisat fysisk abstinens när man vart utan tjack. Sen finns det en liten psykisk aspekt och det är att tjack är en jävligt kul drog att festa på, även kanon och knulla många många timmar på
så när man inte tar så kan man säkna tjacksexet eller känslan av att festa på tjo. Under längre tids bruk kan det psykiska beroendet öka, men en mental saknad efter något är inte samma sak och är starkt kopplat till en persons mentala styrka.
kan ju ta mitt senaste halvår sen semestern starta t.ex. Under semestern som startade i juli var jag vaken större delen av dom 4 veckorna. Det var vaket 5/7 dagar i veckan. när jag sen började jobba så körde jag under 2 veckor vaket mån-ons vila tors och sen vaket till söndag. Efter det blev det bara helger för man var tvungen att se ok ut på jobbet igen. Sen tog det slut någon gång i slutet av september. Då hade jag nog avverkat minst 60g.
Sen har det vart problem att få fram bra saker till rätt pris och jag har vart utan i 2 månader, har inte haft 1 symtom på beroende, ska man vara riktigt långsökt så är det enda symptomet att vi saknat vårt tjacksex för det är vad vi gör när vi racar...
Så beroende efter ett par ggr är nog möjligen en liten överdrift, det passar mer in på saker som tobak än tjo