2007-12-08, 23:23
Medlem
SckrevvedUps avatar
På tal om beroende. Jag klarar mig utan tjack i en vecka. Men om jag ska kröka eller helt enkelt bara ta en dag ledigt för mig själv, så känns det jävligt tråkigt.

"Fan, det är mycket skönare att gå och slötitta i affärer när jag är tjackad"
"Det är inte kul att kröka utan pulver"

Osv osv, och det är det jag [läs: jag, min personliga åsikt] definierar som psykiskt beroende. Det som oroar mig är inte att jag definierar mig som tjack-beroende, utan det som oroar mig är att tanken på att vara beroende inte oroar mig. Förstår någon?
2007-12-09, 00:20
Medlem
Att avsluta ett beroende är alltid bara ett beslut bort.

Sen att majoriteten av alla människor har en nivå av viljestyrka och diciplin som kan mätas i samma nivå som en halvdöd amöba är ju ett helt annat problem.

Dom där människorna som ska sluta röka och börja banta nästa måndag och
börja träna efter nyår ska inte peta på droger för ville dom verkligen sluta skulle
dom göra det på dagen, inte alltid skjuta det till nästa måndag eller någon annan framtid...
2007-12-09, 00:27
Medlem
SckrevvedUps avatar
Jag tror att jag är en av de med sjukligt låg själdiscipin. Men det bryr jag mig inte om just nu. Nu vill jag tänja gränser och pröva på det mesta. Konsekvenser och åtgärder kommer i andra hand.
2007-12-10, 18:28
Medlem
Jocke_cs avatar
2 frågor:

Är det "lätt" att för sin omgivning dölja att man är hög efter att man tagit skiten? (ett par timmar efter själva snortet/bombingen, säg 3h.)

TS skrev "Jämnför känslan att vara mätt på din favoriträtt med att vara löjligt nykär så förstår du skillnaden.". Vilken liknelse tillhör amfetamin?

Är nybörjare inom sånt här, som ni kanske märker.
2007-12-10, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_c
2 frågor:

Är det "lätt" att för sin omgivning dölja att man är hög efter att man tagit skiten? (ett par timmar efter själva snortet/bombingen, säg 3h.)

TS skrev "Jämnför känslan att vara mätt på din favoriträtt med att vara löjligt nykär så förstår du skillnaden.". Vilken liknelse tillhör amfetamin?

Är nybörjare inom sånt här, som ni kanske märker.

Det blir lättare ju mer van brukare man är av amfetamin.
Kanske ingen bra idé att tex dra 0,5 första gången eller kanske 5e gången man testar och sen beblanda sig med folk som absolut inte får veta att du använder nån drog överhuvudtaget.

Jag skulle vilja påstå att amfetamin har en känsla av något mellanting av "känslan att vara mätt på din favoriträtt med att vara löjligt nykär" ... nykär blir man på E mest... men får man tag på riktigt bra tjack så kan även den känslan uppträda under amfetamin påverkan.
Ett välmående kommer att infinna sig iallafall, så vida du inte bombar för mycket eller snortar för mycket så du får ont i magen...
Svårt att slappna av med mag-ont...
2007-12-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steven_cs
Det blir lättare ju mer van brukare man är av amfetamin.
Kanske ingen bra idé att tex dra 0,5 första gången eller kanske 5e gången man testar och sen beblanda sig med folk som absolut inte får veta att du använder nån drog överhuvudtaget.

Jag skulle vilja påstå att amfetamin har en känsla av något mellanting av "känslan att vara mätt på din favoriträtt med att vara löjligt nykär" ... nykär blir man på E mest... men får man tag på riktigt bra tjack så kan även den känslan uppträda under amfetamin påverkan.
Ett välmående kommer att infinna sig iallafall, så vida du inte bombar för mycket eller snortar för mycket så du får ont i magen...
Svårt att slappna av med mag-ont...

Så det var därför jag var så spänd i buken i lördags... Där ser man... Jaja, inget som inte lite dansande rådde bot på
2007-12-10, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av valio
Så det var därför jag var så spänd i buken i lördags... Där ser man... Jaja, inget som inte lite dansande rådde bot på

Kan det ha varit! jag blir själv väldigt konstigt spännd i magen,nedremagen och övre magen, typ som det bildas nån form av tryck... som är på gränsen till att göra ont.... det är med andra ord obehagligt...
Detta fenomen uppkommer endast när jag bombat (spelar ingen roll mängd) eller snortat (way to much)...
2007-12-10, 22:02
Medlem
Citat:
Kan det ha varit! jag blir själv väldigt konstigt spännd i magen,nedremagen och övre magen, typ som det bildas nån form av tryck... som är på gränsen till att göra ont.... det är med andra ord obehagligt...
Detta fenomen uppkommer endast när jag bombat (spelar ingen roll mängd) eller snortat (way to much)...

Låter som vi erfarar samma sak. Jag snortar alltid, men denna gången var det inga absurda mänger... 0.7 på hela kvällen kanske, och då dansade jag oavbrutet i 6 timmar, med undantag för påfyllning av vattenflaska.
2007-12-10, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av valio
Låter som vi erfarar samma sak. Jag snortar alltid, men denna gången var det inga absurda mänger... 0.7 på hela kvällen kanske, och då dansade jag oavbrutet i 6 timmar, med undantag för påfyllning av vattenflaska.

Vi är nog inte ensamma... ALLA i min bekantskapskrets lider av exakt samma fenomen... vissa till och med värre
2007-12-18, 05:37
Medlem
TimeHolks avatar
Man kan verkligen inte överdriva med hur bra det är att dricka vatten :P hade en kompis som satt och drack öl ist, slutade med att han spydde en stund och fick gå och lägga sig fast än stora svårigheter med att somna efter det började naturligtvis alla dricka en jävla massa vatten :P eftersom ingen hade tänkt på det innan, det jag vill komma fram till är att om du sitter å drar tjack så se till att ha ett glas vatten framför dig hela tiden. det är jävlgt bra eftersom att du automatiskt dricker av det i väntan på att det ska bli din tur att prata
2007-12-18, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimeHolk
Man kan verkligen inte överdriva med hur bra det är att dricka vatten :P hade en kompis som satt och drack öl ist, slutade med att han spydde en stund och fick gå och lägga sig fast än stora svårigheter med att somna efter det började naturligtvis alla dricka en jävla massa vatten :P eftersom ingen hade tänkt på det innan, det jag vill komma fram till är att om du sitter å drar tjack så se till att ha ett glas vatten framför dig hela tiden. det är jävlgt bra eftersom att du automatiskt dricker av det i väntan på att det ska bli din tur att prata

Jo kan jag mycket väl tänka mig... tjack är ganska starkt, och öl är inte bästa alternativet... tillslut pallar väl inte magen mer...

Jag brukar alltid lägga fram en 1liters kanna och lägga i ett par isbitar när man väl börjat inta tjacket.
Blir alltid torr som en öken i käften/halsen ganska direkt efter IR intag..
Snort/Bomb känner man inte av torr-heten lika mycket, därför slarvar man ofta med vatten intaget...

En kompis till mig drack bara coca-cola under en tjack påverkan under en natt.. han fick sjuk AT och väldigt ont i magen i flera dagar....

Har själv gjort misstaget att bara dricka coca-cola... resulterade i extrem huvudvärk tillslut.....
2007-12-18, 05:56
Medlem
TimeHolks avatar
Citat:
Jo kan jag mycket väl tänka mig... tjack är ganska starkt, och öl är inte bästa alternativet... tillslut pallar väl inte magen mer...

Jag brukar alltid lägga fram en 1liters kanna och lägga i ett par isbitar när man väl börjat inta tjacket.
Blir alltid torr som en öken i käften/halsen ganska direkt efter IR intag..
Snort/Bomb känner man inte av torr-heten lika mycket, därför slarvar man ofta med vatten intaget...

En kompis till mig drack bara coca-cola under en tjack påverkan under en natt.. han fick sjuk AT och väldigt ont i magen i flera dagar....

Har själv gjort misstaget att bara dricka coca-cola... resulterade i extrem huvudvärk tillslut.....

det ända jag dricker under tjackrus är vatten ^^ det är det som smakar minst och innehåller inget socker å annat man kan finna äckligt :P sen tvingar man la i sig en Cvitamin brus men de e nödvändigt :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in