Citat:
Ursprungligen postat av
StickiestofIcky
Detta har säkert tagits upp tidigare men orkar inte läsa 600+ sidor.
Min fråga är: Om bumset är fuktigt när man får det så påstår vissa att det får inte torka för då kan mycket av potentialen dunstar bort.
Jag menar på att det är skitsnack.
Är ingen expert på tillverkning men skulle tro att fukten kommer från tillverkningen eller att någon i ledet spätt ut det.
Vad jag menar är att fuktigt tjack som torkar inte blir sämre, det visar bara den rätta mängden.
Oftast kör många en sk acetontvätt för att få bort restkemikalier, resultatet av det här är att tjacket lätt blir fuktigt och kletigt. Det kan även finnas andra anledningar till fuktigt tjack men detta är troligtvis den vanligaste. Inget konstigt med fuktigt tjack, då det kan bero på flera anledningar så är det nog svårt att avgöra om det är bra eller dåligt endast pga den eventuella fuktigheten. Torrt tjack kan vara dunder medan fuktigt kan vara skit och vise verse.
Den främsta nackdelen med fuktigt tjack är att när det torkas så dunstar oftast en stor del av vikten, allt mellan 20-60 %. Så köper du en femma blött tjack blir den torkade vikten mycket lägre. Men potensen försvinner inte utan det är ENDAST vikten som påverkas