2007-11-22, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mariahed1987
Trevligt, trevligt! Men jag har inte riktigt förstått hur man tar det kletiga tjacket? Det går väl inte att snorta? Skall man bomba?

Om det är klet o du vill snorta det så är de bara kasta upp skiten på bordet, hackar lite i de så de delar sig sen torkar det ur o blir mer pulver aktigt, skiten dunstar väck "narkotika missbruk"
2007-11-22, 12:12
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTR_TR
Om det är klet o du vill snorta det så är de bara kasta upp skiten på bordet, hackar lite i de så de delar sig sen torkar det ur o blir mer pulver aktigt, skiten dunstar väck "narkotika missbruk"

Det kanske är rätt så blött av någon som ville tynga ner tjacket lite, hm har man lite mera tjack är det lättare att torka men det är bara å svälja ner med vätska.
2007-11-22, 12:16
Bannlyst
Har hört/läst att blöt tjack ska torka snabbare om man har det i frysen/kylen?
2007-11-22, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Ursäkta om jag inte letar igenom hela tråden, men hur det är det med pissprov och affe?

Om man inte kör en tjack-race, utan drar i sig 0.5G på en fredagkväll, när pissar man rent? med tur redan på måndagen?

har hört att det går ur relativt snabbt men ingen aning om hur snabbt.

Det beror i stor del av va de är för tjack du tar o hur du tar det, sen har det med hur din kropp är uppbyggd, ämnesomstättning, vattenbalansen i kroppen osv.

de är väll bara o testa om inte annat?!
2007-11-22, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Har hört/läst att blöt tjack ska torka snabbare om man har det i frysen/kylen?

Nja de beror ju på vad det är för "blöt" tjack du snackar om, grejen är ju att om du drar de i frysen så fryser det, alltså de bildas kristaller o det stelnar, men sen om du tar ut det så är de ju gladigt efter det har tinat.
2007-11-22, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
Det kanske är rätt så blött av någon som ville tynga ner tjacket lite, hm har man lite mera tjack är det lättare att torka men det är bara å svälja ner med vätska.

Anledningen till att tjacket var blött var inte diskutionen.
O de är väll rätt öppenbart att grabben vill få de torrt för att han ska snorta, varför skulle han annars vara så iger att han frågar om det?
2007-11-22, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Varför tar just DU tjack? För att bli glad o nöjd? Rysningarna? Svettas? Vara vaken?

För jag är inte jag utan Amfetamin, tagit det så länge så om ja skulle sluta så skulle ja inte överensstämma med både min självbild o andras bild av mig.
Själva ruset o känslan den försvann för länge sen, som o äta, sova o gå på muggen, bara nå du gör men inget du reflekterar över
2007-11-22, 21:16
Medlem
morras avatar
Citat:
För jag är inte jag utan Amfetamin, tagit det så länge så om ja skulle sluta så skulle ja inte överensstämma med både min självbild o andras bild av mig.
Själva ruset o känslan den försvann för länge sen, som o äta, sova o gå på muggen, bara nå du gör men inget du reflekterar över
utveckla gärna lite...
1. hur länge har du brukat? tar du varje dag? hur mycket?
2. ser du dig som missbrukare?
3. hur är du som person när du tar jämfört med när du inte tar? (känns främmande för mig att ta utan ruseffekt.)
4. sömn, mat och dryck brukar "falla bort" med affe, är det så för dig också?
5. några hälsoeffekter?
6. okej så du trivs med din "affe-personlighet", men vad tycker din familj, arbete, sambo, vänner m.fl? upplever omgivningen dig som "normal" när du har tagit? tycker de som kände dig innan att du har förändrats? Är människor du umgås med också brukare?

ja, du behöver såklart inte svara, varför jag vill veta är jag faktiskt inte helt på det klara med
men kanske för att jag vill testa affe vid tillfälle, och vill gärna vill veta massa! (och ja, jag har läst massor FB-trådar och googlat)
2007-11-23, 20:02
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Anledningen till att tjacket var blött var inte diskutionen.
O de är väll rätt öppenbart att grabben vill få de torrt för att han ska snorta, varför skulle han annars vara så iger att han frågar om det?

Det var inte så jag menade, jag menade att om tjacket var väldigt blött så går det ju snabbare å bara bomba istället för att krångla å torka en gubbe liksom.
2007-11-24, 11:11
Bannlyst
har inte testat på 7år

hej jag har en fråga det var nått jag läste här innan idag kommer inte ihåg var men han skrev hur mycket han vägde o hur mycket han ska ta frågade han då

jag är 161 o väger ca66kg hur mycket är det då rimligt att ta då om jag vill testa igen har lite förvirring i huvudet om jag ska testa igen eller inte... har haft det ett tag nu men det värsta är att jag får inte vara nån missbrukare i det projektet som min kommun har för mig där jag bor
2007-11-24, 13:52
Medlem
weazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnus298
hej jag har en fråga det var nått jag läste här innan idag kommer inte ihåg var men han skrev hur mycket han vägde o hur mycket han ska ta frågade han då

jag är 161 o väger ca66kg hur mycket är det då rimligt att ta då om jag vill testa igen har lite förvirring i huvudet om jag ska testa igen eller inte... har haft det ett tag nu men det värsta är att jag får inte vara nån missbrukare i det projektet som min kommun har för mig där jag bor

Bomba 0,2 och fyll på med två linor på 0,1
Skjut 0,3
Eller snorta 0,2 och fyll på efter behov..
2007-11-24, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morra
utveckla gärna lite...
1. hur länge har du brukat? tar du varje dag? hur mycket?
2. ser du dig som missbrukare?
3. hur är du som person när du tar jämfört med när du inte tar? (känns främmande för mig att ta utan ruseffekt.)
4. sömn, mat och dryck brukar "falla bort" med affe, är det så för dig också?
5. några hälsoeffekter?
6. okej så du trivs med din "affe-personlighet", men vad tycker din familj, arbete, sambo, vänner m.fl? upplever omgivningen dig som "normal" när du har tagit? tycker de som kände dig innan att du har förändrats? Är människor du umgås med också brukare?

ja, du behöver såklart inte svara, varför jag vill veta är jag faktiskt inte helt på det klara med
men kanske för att jag vill testa affe vid tillfälle, och vill gärna vill veta massa! (och ja, jag har läst massor FB-trådar och googlat)

Jag kan såklart svara på dina frågor, de är ju trots allt ett forum...
1. Jag började med droger vid 12 års ålder "dock inte tyngre droger" amfetamin tog ja första gången vid 14, började injektsera vid 15.
Jag tar amfetamin 5-7 dagar i veckan, För 2 år sen tog jag ca 5 gram om dagen men har lugnat ner mig till ca 1-2 gram/dagen, pågrund av att ja byt livsstil, skaffat flickvän o jobb etc.
2. Jag ser mig själv som en helt normal person nu förtiden men förut så kan man väll säga att ja kände en viss skam, men inget jag riktigt tänkt på så mycke.
3. Människors runt om kring mig skulle tro att jag var sjuk om det vore så att jag inte tagit något.
Skillnaden när ja tar o inte tar kan jag inte riktigt berätta pågrund av att ja inte riktigt vet, har haft uppe håll under behandlingar och fängelse besök men annars så har ja alltid haft det i mig.
4. Att äta o dricka o sova försvinner för alla i början men din kropp ställer in sig efter långvarit bruk så då faller allt tillbaka, ja sover 4-7 timmar per dygn, äter tre mål mat o dricker ca 2 liter vatten per dag, men ja kan väll inte säga att ja har direkt lust att äta o dricka men de är något jag gör av ren disiplin för att jag vet själv att jag måste, men ja sover som ett litet barn om nätterna.
5. Hepatit C, njurar som är helt slut, magsår o sen även haft en hjärtattack men inte bara pågrund av amfetamin, sen en del mindre saker men de är väll dom större sakerna.
6. I ju med att jag lugnat ner mig dom senaste tre åren o ändrat livstil så anser min mor som vet om att jag brukar att det är ok så länge jag inte skadar andra människor eller faller tillbaka till kriminela mönster.
Dock min sambo vet inte att jag brukar i dagens läge, hon har aldrig sett mig "ren" o därför tror att ja är såhär som person o vi har varit ihop i två år o aldrig fått höra något om "tar du droger?" "du är konstig?" lr liknade.
I dagens läge umgås jag bara med min Sambo och två väldigt bra kompisar och ingen av dom brukar..

Hoppas du fått nå ut av det hela, vill dock ge dig några headsup, inte för att vara mamma moral för de har ja verkligen inte rätt till.

Tänk dig alltid för, konsekvenser etc.

Har du nå mer fråga så är de bara att skriva lr pma om du vill de

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in