Citat:
Ursprungligen postat av morra
utveckla gärna lite...
1. hur länge har du brukat? tar du varje dag? hur mycket?
2. ser du dig som missbrukare?
3. hur är du som person när du tar jämfört med när du inte tar? (känns främmande för mig att ta utan ruseffekt.)
4. sömn, mat och dryck brukar "falla bort" med affe, är det så för dig också?
5. några hälsoeffekter?
6. okej så du trivs med din "affe-personlighet", men vad tycker din familj, arbete, sambo, vänner m.fl? upplever omgivningen dig som "normal" när du har tagit? tycker de som kände dig innan att du har förändrats? Är människor du umgås med också brukare?
ja, du behöver såklart inte svara, varför jag vill veta är jag faktiskt inte helt på det klara med
men kanske för att jag vill testa affe vid tillfälle, och vill gärna vill veta massa! (och ja, jag har läst massor FB-trådar och googlat)
Jag kan såklart svara på dina frågor, de är ju trots allt ett forum...
1. Jag började med droger vid 12 års ålder "dock inte tyngre droger" amfetamin tog ja första gången vid 14, började injektsera vid 15.
Jag tar amfetamin 5-7 dagar i veckan, För 2 år sen tog jag ca 5 gram om dagen men har lugnat ner mig till ca 1-2 gram/dagen, pågrund av att ja byt livsstil, skaffat flickvän o jobb etc.
2. Jag ser mig själv som en helt normal person nu förtiden men förut så kan man väll säga att ja kände en viss skam, men inget jag riktigt tänkt på så mycke.
3. Människors runt om kring mig skulle tro att jag var sjuk om det vore så att jag inte tagit något.
Skillnaden när ja tar o inte tar kan jag inte riktigt berätta pågrund av att ja inte riktigt vet, har haft uppe håll under behandlingar och fängelse besök men annars så har ja alltid haft det i mig.
4. Att äta o dricka o sova försvinner för alla i början men din kropp ställer in sig efter långvarit bruk så då faller allt tillbaka, ja sover 4-7 timmar per dygn, äter tre mål mat o dricker ca 2 liter vatten per dag, men ja kan väll inte säga att ja har direkt lust att äta o dricka men de är något jag gör av ren disiplin för att jag vet själv att jag måste, men ja sover som ett litet barn om nätterna.
5. Hepatit C, njurar som är helt slut, magsår o sen även haft en hjärtattack men inte bara pågrund av amfetamin, sen en del mindre saker men de är väll dom större sakerna.
6. I ju med att jag lugnat ner mig dom senaste tre åren o ändrat livstil så anser min mor som vet om att jag brukar att det är ok så länge jag inte skadar andra människor eller faller tillbaka till kriminela mönster.
Dock min sambo vet inte att jag brukar i dagens läge, hon har aldrig sett mig "ren" o därför tror att ja är såhär som person o vi har varit ihop i två år o aldrig fått höra något om "tar du droger?" "du är konstig?" lr liknade.
I dagens läge umgås jag bara med min Sambo och två väldigt bra kompisar och ingen av dom brukar..
Hoppas du fått nå ut av det hela, vill dock ge dig några headsup, inte för att vara mamma moral för de har ja verkligen inte rätt till.
Tänk dig alltid för, konsekvenser etc.
Har du nå mer fråga så är de bara att skriva lr pma om du vill de