En kund från Norge försökte skicka en vara tillbaka till mig för garantireparation för andra gången. Förra gången försvann den spårlöst efter att avgifterna betalats, men dök några veckor upp hos min kund igen, som skickade den igen. -Inte mycket för pengarna den gången...
Idag 181228 får jag ett brev daterat 181207 som bl a begär att jag ska uppge värdet på det som finns i paketet (skickat som brev). Problemet är att uppgifterna skulle lämnats förra veckan senast.
Postnords begäran är adresserad 2018-12-07, skulle besvarats före 2018-12-21 och ankom 2018-12-28.
Namnet på avsändaren i deras brev har ett flertal felstavningar och saknade information om avsändarens adress, vilket ledde problem för mig att identifiera vad det rörde sig om.
Min address dubbelutskriven, samt sitter förskjutit förhållande till fönstret i kuvertet.
Dom begär att jag ska svara via epost, men skriver inte till vilken epostadress!
VA FAN HÅLLER DOM PÅ MED??? Dom kan uppenbarligen inte formulera ett brev på ett vettigt sätt, än mindre dela ut det inom deras egna uppsatta tidsgräns för svar. Och nu är själva försändelsen som det handlar om förmodligen på väg tillbaka (igen). Grrrr.