2018-07-18, 19:51
Medlem
Fick precis ett kinapaket från Estland. är det så de opererar nu? Kan tillägga att paketet kom fram på 3 veckor.
Citera
2018-07-18, 20:39
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Fick precis ett kinapaket från Estland. är det så de opererar nu? Kan tillägga att paketet kom fram på 3 veckor.
Kom det direkt från Kina till Estland?
Var ifrån Estland kom Kina paketet?
Åkte det båt och lastbil ifrån Estland till Sverige?
Åkte paketet via Finland eller något annat ställe?
Vilken post åkte det med?

Försök spåra hela vägen hur ser lappen ut på paketet?

🤔
Citera
2018-07-18, 21:48
Medlem
Tyvärr är mitt intresse för avancerad paketpårning inte på topp kanske i nästa liv?
Citera
2018-07-18, 22:18
Medlem
Begntts avatar
Ok synd.
Citera
2018-07-19, 08:25
Medlem
Tjena! Beställde från USA och fick den där äckliga avgiften som jag snabbt betalade. Någon som märkt av att paketen stannar hos tullen ofantligt länge? Finns det något sätt man kan skynda på detta? Det tog ca 4 dagar för paketet att ta sig till Sverige från USA, nu har det legat stilla i Sverige i 15 dagar....
Citera
2018-07-19, 09:58
Medlem
För att underlätta hanteringen av försändelser har Postnord (i Västerås) nu övergått från färg- till svart-vita bilder på paket som avgiftbeläggs.
Färgkodningen på ev. etiketter syns då inte utan man får läsa om det ska betalas moms eller inte. Det är tydligen dyrt med färgbilder vid Postnord nuförtiden, jösses vilken lam förklaring.
Citera
2018-07-19, 10:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrovski
Tjena! Beställde från USA och fick den där äckliga avgiften som jag snabbt betalade. Någon som märkt av att paketen stannar hos tullen ofantligt länge? Finns det något sätt man kan skynda på detta? Det tog ca 4 dagar för paketet att ta sig till Sverige från USA, nu har det legat stilla i Sverige i 15 dagar....
Har du lagt in spårningsnummer i postnords app? Vet att det ofta slarvas med att skicka ut en avi men har du försändelsen i appen så ser du själv när postombudet får in den.
Vad säger kundtjänst när du chattar på moms.postnord.se

Paket med momsen är inte prioriterade som annan post men 15 dagar låter lite mycket.
Citera
2018-07-19, 10:57
Medlem
De paket jag har fått betala moms på har jag fått en vecka efter betalning.

Idag beställer jag ingenting utanför EU om inte jag kan betala alla avgifter vid beställning av vara/varor.
Citera
2018-07-19, 13:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
De paket jag har fått betala moms på har jag fått en vecka efter betalning.

Idag beställer jag ingenting utanför EU om inte jag kan betala alla avgifter vid beställning av vara/varor.

har betalat 1 paket och det tog runt 5 dagar eller nåt tills jag kunde hämta ut det så inte så farligt, men vissa här får vänta betydligt längre o då är det inte lika kul.. svinen tar pengarna men inte fan får många sina grejer inom vettig tid...

Förstår inte varför dom bara kunde göra att man betalar om man vill hämta ut sitt paket hos ens ombud osv? så får dom ju sina pengar o folk slipper vänta för dom håller paket gisslan tills man betalar... jävla muppar
Citera
2018-07-19, 21:23
Medlem
Gabriel2017s avatar
Köpte en sak på Wish för 1 vecka sedan cirka 120:-, idag fick jag avgiften med sms, PostNord ville ha totalt 92:-, för moms och hanteringen 75:-. Blev snopen trodde att avgiften skulle försvinna. Men efter att ha googlat, så verkar det som att det gäller, från och med köp från igår kväll, ingen avgift på 75:-
Betalade avgiften och väntar nu på paketet.
http://www.ehandel.se/Wish-drar-avgi...pas,12762.html
Citera
2018-07-19, 22:19
Medlem
BernardLoutres avatar
Fick ett paket från wish häromdan. Kom fram på 10 dagar utan avgifter. Jag fick ett annat paket tidigare men där stämde inte innehållet med deras beskrivning. Skickade ett grinigt mail och fick tillbaka pengarna via Klarna efter en vecka.
Synd bara att Wish är dyrare än AliExpress!
Citera
2018-07-19, 22:49
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Köpte en sak på Wish för 1 vecka sedan cirka 120:-, idag fick jag avgiften med sms, PostNord ville ha totalt 92:-, för moms och hanteringen 75:-. Blev snopen trodde att avgiften skulle försvinna. Men efter att ha googlat, så verkar det som att det gäller, från och med köp från igår kväll, ingen avgift på 75:-
Betalade avgiften och väntar nu på paketet.
http://www.ehandel.se/Wish-drar-avgi...pas,12762.html
Läs publiceringsdatum för artikeln du refererar till så ser du att du blivit lurad. Protestera hos PostMord eller Wish bums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in