2018-04-28, 22:23
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaiKai
Jag kanske är minoritet här i tråden, men jag skiter i postnords avgift, jag vill bara få ut mina paket, en månad och två veckors väntetid är oacceptabelt. Har ett annat som sitter på två veckor just nu men det ser inte heller bra ut.

Att man inte kan göra något i denna situation är helt sjukt.
Du får nog göra som många andra Svenskar och knyta näven i fickan.
Gillar du inte läget, undvik att rösta på S,(Magdalena Andersson) som försatt dig i den här situationen.
Citera
2018-04-28, 23:40
Medlem
Ubbe66s avatar
Chattade idag me PN, då säger de att mitt paket har gått i retur till avsändaren!

För helvete! De har inte kontaktat mig överhuvudtaget!
Inga vettiga svar när man ringer "vänta till nästa...

Allt har fan gått åt helvete med det här!

Jag har köpt en vara för ca: 3000:- som nu har varit hos tullen i 5 Veckor!! och som sagt i chatten så har paketet skickats tillbaka till avsändaren!

Varför har inte PostNord eller för den delen Tullen kontaktat mig för betalning eller annan info..

Så gott natt på dig kimdah2002
Citera
2018-04-29, 02:24
Medlem
U-boats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Förstår din frustration men avgiften är här för att stanna och alla verkar acceptera den då den betalas in inom 1-2 dagar efter paketen anländer till Sverige.

För några veckor sedan så var det 400 000 brev,kuvär och andra försändelser vars innehåll förblev okänt för respektive unik mottagare,dessa 400 000 obetalda försändelser är en stor protestaktion mot Post Nords snyltar och ocker avgift.

I dax dato kanske vi är uppe i 800 000 brev,kuvär o allehanda försändelser som ska skickas tillbaka till avsändaren på grund av den civila och tämligen tysta protestaktion som ilsket bubblar bland befolkningen i det här landet.

Å du fortsätter att sväva ut i de blå med dina popkornsinlägg kimdah2002 !
Citera
2018-04-29, 08:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Avgiften accepteras? Det säger du va? Därför Kina paketen har minskat med typ 80% då efter att avgiften infördes..
Det är väl bra att vi slutat beställa småkrams som smycken, smink och annat miljöfarligt skit från Kina!?
Citera
2018-04-29, 09:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-boat
För några veckor sedan så var det 400 000 brev,kuvär och andra försändelser vars innehåll förblev okänt för respektive unik mottagare,dessa 400 000 obetalda försändelser är en stor protestaktion mot Post Nords snyltar och ocker avgift.

I dax dato kanske vi är uppe i 800 000 brev,kuvär o allehanda försändelser som ska skickas tillbaka till avsändaren på grund av den civila och tämligen tysta protestaktion som ilsket bubblar bland befolkningen i det här landet.

Å du fortsätter att sväva ut i de blå med dina popkornsinlägg kimdah2002 !
400.000 av de paketen har redan skickats iväg ytterligare 200.000 ligger i en container hos Direct Link går iväg nästa vecka sedan återstår ca 170.000 som går i slutet av Maj.
Alla paket som ankommer nu är beställda efter det att momsen infördes och man var då medveten om att man skulle få betala moms vid ankomsten till Sverige och dom löses därför ut till nästan 100% inom 2-3 dagar efter ankomst och utskickat sms. "Konsumenterna har anpassat sig till moms och avgiften oväntat fort enligt Postnord, vi är nöjda med hur smidigt införandet gick trots den tuffa utmaningen säger Thomas Backteman, Kommunikationsdirektör PostNord."
Senast redigerad av kimdah2002 2018-04-29 kl. 10:01.
Citera
2018-04-29, 10:23
Medlem
Citat:
"Konsumenterna har anpassat sig till moms och avgiften oväntat fort enligt Postnord, vi är nöjda med hur smidigt införandet gick trots den tuffa utmaningen säger Thomas Backteman, Kommunikationsdirektör PostNord."
https://www.di.se/nyheter/usla-siffror-for-postnord/
Citera
2018-04-29, 10:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
https://www.di.se/nyheter/usla-siffror-for-postnord/
För att kompensera för det extra arbetet med att kontrollera alla paket har Postnord infört en avgift på 75 kronor. Men det har inte varit tillräckligt.

"Kostnaderna har fram till i dag överstigit de intäkter vi haft, men vi räknar med att det skall vara kostnadsneutralt över året", skriver Håkan Ericsson.
Citera
2018-04-29, 10:43
Medlem
Citat:
400.000 av de paketen har redan skickats iväg ytterligare 200.000 ligger i en container hos Direct Link går iväg nästa vecka sedan återstår ca 170.000 som går i slutet av Maj.
Alla paket som ankommer nu är beställda efter det att momsen infördes och man var då medveten om att man skulle få betala moms vid ankomsten till Sverige och dom löses därför ut till nästan 100% inom 2-3 dagar efter ankomst och utskickat sms. "Konsumenterna har anpassat sig till moms och avgiften oväntat fort enligt Postnord, vi är nöjda med hur smidigt införandet gick trots den tuffa utmaningen säger Thomas Backteman, Kommunikationsdirektör PostNord."

Bakteman måste ju vara den mest efterbliven personen på jorden. 10% har accepterat avgiften. 90% av kunderna har försvunnit.

Sluta ljug och säg som det är, 9 av 10 kunder har man skrämt bort.
Citera
2018-04-29, 10:55
Medlem
Citat:
För att kompensera för det extra arbetet med att kontrollera alla paket har Postnord infört en avgift på 75 kronor. Men det har inte varit tillräckligt.

"Kostnaderna har fram till i dag överstigit de intäkter vi haft, men vi räknar med att det skall vara kostnadsneutralt över året", skriver Håkan Ericsson.
Tror folk kan läsa hela artikeln utan att du börjar tjata mantran som en papegoja.
Citera
2018-04-29, 14:32
Medlem
Mitt senaste paket kom via Arlanda-Tallinn-Årsta. Inga Magdalena-avgifter/strul. Under tre veckor, sammanlagt.
Senast redigerad av gold-teeth 2018-04-29 kl. 14:38.
Citera
2018-04-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
PostNord får betalt enligt den taxa PostNord varit med om att förhandla fram internationellt.

Men Postnord tycker det är ett dåligt avtal de förhandlat fram...
Läs på lite om UPU. Det är alltså inte postnord som förhandlat om såkallade Kina post. Sedan var det tullverket som ställde krav på postnord att sköta sitt arbete.
Citera
2018-04-29, 15:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är väl bra att vi slutat beställa småkrams som smycken, smink och annat miljöfarligt skit från Kina!?

Men nu gäller det inte bara krimskrams från Kina utan alla varor från alla länder utanför EU.

Är glad att mitt senaste paket från Albanien skickades via Spanien så man slapp avgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in