2025-11-18, 09:41
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Stämmer inte alls, brukar gå på runt en vecka eller nåt att få hem sin beställning, månader har jag nog aldrig varit med om.
Tog en närmare månad för mig här sist. 1 vecka i kina, mer än en vecka i belgien och lika länge i sverige.
Närmare 30 olika poster/händelser på trackern. Flyg åkte paketet också, men inte spelade det nån roll inte.

Inga kostnader dock för mig, bara en jävla tid tog det.
Citera
2025-11-18, 09:41
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wirmola
Ofan bevisa ditt påstående. Tar aldrig mer än 2 veckor för mig, oftast runt veckan.
vad fan skulle jag göra det för? Gör det själv
Citera
2025-11-18, 16:34
Medlem
Crapmagics avatar
"Refund can't be processed right now"¨

"Order in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund."

Moment 22
Citera
2025-11-18, 16:42
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Moment 22
Nu har jag ingen aktiv order att titta på men det ska finnas ett datum där ordern automatiskt kommer markeras som levererad (inte estimated delivery) och det är efter detta datum som det går att göra en refund, annars går det säkert gå via supporten.
Citera
2025-11-18, 19:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Moment 22

Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Nu har jag ingen aktiv order att titta på men det ska finnas ett datum där ordern automatiskt kommer markeras som levererad (inte estimated delivery) och det är efter detta datum som det går att göra en refund, annars går det säkert gå via supporten.
Ja precis. Jag vill minnas att ordern måste i deras system ses som "slutförd", det vill säga att det måste ha hämtats ut eller tiden måste ha gått ut. Jag antar att det helt enkelt är att för att förhindra en viss form av refund-scams helt enkelt.
Citera
2025-11-18, 19:59
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja precis. Jag vill minnas att ordern måste i deras system ses som "slutförd", det vill säga att det måste ha hämtats ut eller tiden måste ha gått ut. Jag antar att det helt enkelt är att för att förhindra en viss form av refund-scams helt enkelt.
Men om det aldrig blir slutfört så står man där och kan inte begära den refund dom uppmanar till när man valt buyer protection, sp drygt att vänta 60 dagar, är senaste budet
Citera
2025-11-18, 20:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Men om det aldrig blir slutfört så står man där och kan inte begära den refund dom uppmanar till när man valt buyer protection, sp drygt att vänta 60 dagar, är senaste budet
Fast slutfört blir det automagiskt.
Citera
2025-11-19, 08:20
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Tog en närmare månad för mig här sist. 1 vecka i kina, mer än en vecka i belgien och lika länge i sverige.
Närmare 30 olika poster/händelser på trackern. Flyg åkte paketet också, men inte spelade det nån roll inte.

Inga kostnader dock för mig, bara en jävla tid tog det.

Väldigt olika beroende på säljare. Oftast skickas varorna från ett lager i NL och då får jag hem dem efter 14 dagar, ibland drar det ut på tiden och då tar det en månad, antagligen då de skickas direkt från Kina. Nån gång kom varan aldrig fram, men då fick jag tillbaka pengarna.
Citera
2025-11-19, 12:42
Medlem
swebarbs avatar
Dom har ju en garanti för return&refund policy att om du inte fått varan inom den tiden som den ska ha kommit senast så har du rätt att få pengarna tillbaka om det skulle gå över tiden så man är ju safe.
Citera
2025-11-19, 16:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Väldigt olika beroende på säljare. Oftast skickas varorna från ett lager i NL och då får jag hem dem efter 14 dagar, ibland drar det ut på tiden och då tar det en månad, antagligen då de skickas direkt från Kina. Nån gång kom varan aldrig fram, men då fick jag tillbaka pengarna.
Min senaste beställning gick från Kina, har 28 händelser i min trackingapp och fanns i min brevlåda redan sju dagar efter transporten påbörjades. Mycket imponerande.

Om någon är på jakt efter ett trådlöst gamingheadset så kan jag verkligen rekommendera Onikuma GT808. Dom är visserligen väldigt basic, och mjukvaran fungerar inte i Windows 11. Men mikrofonen låter tydligen bättre än mina Razer Blacksharks (trådade) och ljudet i sig är inte sämre än vad det brukar vara i gamingheadsets. Lätta som tusan är dom också och den trådlösa signalen är i så bra sync att det går att spela Guitar Hero utan att missa mer än vad man brukar göra.
Citera
2025-11-19, 21:59
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

Om någon är på jakt efter ett trådlöst gamingheadset så kan jag verkligen rekommendera Onikuma GT808. Dom är visserligen väldigt basic, och mjukvaran fungerar inte i Windows 11. Men mikrofonen låter tydligen bättre än mina Razer Blacksharks (trådade) och ljudet i sig är inte sämre än vad det brukar vara i gamingheadsets. Lätta som tusan är dom också och den trådlösa signalen är i så bra sync att det går att spela Guitar Hero utan att missa mer än vad man brukar göra.

Min erfarenhet av Ali Express är att kvaliteten på grejorna varierar.

Selfiestick med tripod och bluetooth för 30kr, det tog nån vecka innan ett av benen gick av.
3-axlig gimbal för 480kr, mycket nöjd med den.
Mus till datorn för 50kr, fungerar fortfarande efter 3 år.
Schackpjäser för 38kr, helt ok
Simglasögon för 57kr, de höll i 1.5 år.
Citera
2025-11-19, 22:05
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Min erfarenhet av Ali Express är att kvaliteten på grejorna varierar.

Selfiestick med tripod och bluetooth för 30kr, det tog nån vecka innan ett av benen gick av.
3-axlig gimbal för 480kr, mycket nöjd med den.
Mus till datorn för 50kr, fungerar fortfarande efter 3 år.
Schackpjäser för 38kr, helt ok
Simglasögon för 57kr, de höll i 1.5 år.
Vet du vad? Det är min erfarenheter av "grejer" i allmänhet oavsett var säljaren har befunnit sig. Inget unikt för prylar från vare sig Ali eller Kina. Och som vanligt så bör man undvika att köpa det billigaste eller dyraste. Det billigaste är nästan alltid billig skit och det dyraste brukar mest ha grejer eller funktioner som det visar sig att man aldrig använder.

Nu har jag snart säkert 20 års erfarenhet av diverse "Kinasidor" så jag tycker att jag har fått rätt god näsa för vad som är rimliga priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in