2018-03-27, 11:30
  #5761
Medlem
Enligt PostNord så ska lagret i Örebro bort innan årsskiftet.


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fullt-os-pa-postnords-nya-lager-i-orebro-snart-ar-det-borta

Citat:
Lagret borta vid årsskiftet

Men Postnord letar just nu efter en bättre och mindre personalkrävande lösning. Och redan nu står det klart att lokalen i Örebro inte kommer att bli kvar. Inte heller personalen som idag är inhyrd via bemanningsföretag.

Vid årsskiftet går vårt kontrakt ut på den här lokalen så innan dess kommer vi att ha hittat en annan lösning någon annanstans i landet, säger Thomas Backteman. En lösning som är mer teknisk och inte kräver lika mycket personal.


Inte konstigt att det tar sådan jävla tid när alla paket ska sorteras för hand flera gånger. Kolla på den här filmen från Arlanda.

https://www.youtube.com/watch?v=HJblveEXhAU
Citera
2018-03-27, 11:40
  #5762
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Dem skriver alltid lågt värde och kryssar i gift samt går med på att inte skriva sin företags adress på paketet.

Kommer jag fortfarande behöva betala momsen/postnord avgift är min fråga då det inte kommer finnas ett enda spår på mitt konto att jag fört över några pengar alls till denne handlare.

Någon som vet något?
Se också till att välja att skicka paketet utan ett China Post trackingnummer så har du större chans att det passerar obemärkt.
Citera
2018-03-27, 11:46
  #5763
Medlem
Jag fick precis reda på att PostNord bara klarar sig en vecka till innan lagret i Örebro är fullt med försändelser.

Nyheten dyker nog snart upp på SVT nyheter.
Citera
2018-03-27, 11:49
  #5764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag fick precis reda på att PostNord bara klarar sig en vecka till innan lagret i Örebro är fullt med försändelser.

Nyheten dyker nog snart upp på SVT nyheter.

Vad ska dom göra då?... herregud.
Citera
2018-03-27, 11:52
  #5765
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag fick precis reda på att PostNord bara klarar sig en vecka till innan lagret i Örebro är fullt med försändelser.

Nyheten dyker nog snart upp på SVT nyheter.
Vilken tur att dom börjar skicka tillbaka paket till Kina på måndag, 200000+ ligger i containern redan så då får dom mer plats på lagret när dom kan fylla nästa https://www.directlink.com/returerna-på-väg...
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-27 kl. 12:04.
Citera
2018-03-27, 12:01
  #5766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag fick precis reda på att PostNord bara klarar sig en vecka till innan lagret i Örebro är fullt med försändelser.

Nyheten dyker nog snart upp på SVT nyheter.
Det sändes igår kväll.
Citera
2018-03-27, 12:05
  #5767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Vad ska dom göra då?... herregud.

Om man går efter artikeln så krävs det nya lagerlokaler.

Paketkris hos Postnord

Citat:
Trots att antalet inkomna paket minskar nu, ligger det ändå nära en halv miljon paket på terminalen i Örebro där kunderna inte har fått någon avisering.

Problemet vi har är att vi vill kunna vistas i det här lokalerna. Lagret växer och utmaningen är att kunna stanna kvar här. Så vi klarar oss nog en vecka till, säger Jesper Hilmersson, lagerchef i Örebro, till SVT Nyheter.

Postnord har kapacitet att ta emot strax över en miljon paket – sedan måste de börja använda nya lagerlokaler.

Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Det sändes igår kväll.

Jag vet, men det borde ha dykt upp en artikel om detta.
Citera
2018-03-27, 12:43
  #5768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0lla
Beställ nu massa billiga paket som ni inte löser ut.
Bli svartlistad och få ett obrukbart kreditkort.
__________________
Senast redigerad av gold-teeth 2018-03-27 kl. 12:59.
Citera
2018-03-27, 12:49
  #5769
Medlem
dobbelinas avatar
Om staten endast har fått in futtiga 2.8 miljoner i intäkter hitintills,
förstår vilken tänkande människa som helst att det här håller på att haverera totalt.
Nu är bara frågan, hur länge innan PN ger upp, och lägger ytterligare förluster till deras
redan förlustdrabbade företag, i form av en idiotsatsning som gått käpprätt åt helvete.

Alla dessa idioter som har suttit och kalkylerat, vad det här skulle dra in till statskassan,
och bli en guldko till PN, ha ha ha!!!
Fett sparken skall dom ha!!

Som jag skrev tidigare, det finns en anledning till 22 Euro gränsen i övriga länder,
och det är att det helt enkelt inte är lönsamt att driva in småbelopp.
Kostnaderna överstiger intäkterna.
T.o.m. en gravt förståndshandikappad hade kunnat räkna ut det, med 5 promille i blodet.
Citera
2018-03-27, 12:49
  #5770
Medlem
Zeta9s avatar
Har de fortfarande inte fått ordning på bildfunktionen?

Jag fick en avi igår på ett paket som jag inte har betalat för därför att jag inte vet vad det är. Mejlade en säljare på Ebay och lämnade det kinesiska kollinumret, men hon frågade om jag kunde skicka en bild på försändelsen. Suck. Hon tror att jag har paketet. Det var en grej som inte kom fram. Hon skulle skicka varorna igen i januari. Vet inte om det är detta lilla paket som spökar, en sak som lätt går in i brevlådan. I så fall tänker jag inte betala. Lågt värde. Gick iväg den 12/2 enligt spårningsinfo.

Kan vara något annat som spökar också, paket som jag beställt mellan november och början på januari som aldrig kom fram. Eller också några batterier som jag behöver. Men det är egentligen två försändelser som jag fått NL-koder på, beställdes den 1/2. På DX hemsida står det att dessa koder inte går att spåra. Hur ska man tolka detta? Går paketen med båt till Holland och skickas sedan därifrån?

Har även frågat DX om det kinesiska kollinumret jag fått av PostNord, men inte fått något svar ännu. Paketet går i retur den 10 april om jag inte betalar.
__________________
Senast redigerad av Zeta9 2018-03-27 kl. 12:51.
Citera
2018-03-27, 13:06
  #5771
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Lite spill får man räkna med dom går tillbaka till Kina, den som köpte dom får väl reklamera köpet och be dom skicka på nytt...

Är inte säljarens fel. Borde vara PostNord som ersätter för detta debacle, speciellt om momsen har betalats. Om paketet skickas en gång till blir det avgifter igen.
Citera
2018-03-27, 13:12
  #5772
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Om staten endast har fått in futtiga 2.8 miljoner i intäkter hitintills,
förstår vilken tänkande människa som helst att det här håller på att haverera totalt.
Nu är bara frågan, hur länge innan PN ger upp, och lägger ytterligare förluster till deras
redan förlustdrabbade företag, i form av en idiotsatsning som gått käpprätt åt helvete.

Alla dessa idioter som har suttit och kalkylerat, vad det här skulle dra in till statskassan,
och bli en guldko till PN, ha ha ha!!!
Fett sparken skall dom ha!!

Som jag skrev tidigare, det finns en anledning till 22 Euro gränsen i övriga länder,
och det är att det helt enkelt inte är lönsamt att driva in småbelopp.
Kostnaderna överstiger intäkterna.
T.o.m. en gravt förståndshandikappad hade kunnat räkna ut det, med 5 promille i blodet.

Kan hålla med men för att få det att funka, dvs att köp under 220 sek är momsfritt måste det ju
innebära att ALLA köp under 220 sek är momsfria eller att du skall själv betala in momsen till staten.
Något som importeras eller köps på Konsum kan ju inte beskattas olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in