2018-03-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0lla
Beställ nu massa billiga paket som ni inte löser ut.
Förutom all annan sannolik märkning av paketet (Gift etc) varför inte be att säljaren även märker paketet med "kimdah2002"?
Citera
2018-03-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Hela skiten håller på att haverera, ha ha ha!!!
Man får hoppas att dom inser sitt misstag och lägger ner projektet.
Finns ju inget som helst ekonomiskt incitament att fortsätta med denna galenskap.
Att dom inte tidigare insåg att det fanns en anledning till 22 Euro gränsen är en gåta?

Hahaha, kolla på filmen.

Fy fan vilket uselt arbete, ett gäng svartklädda lagerbetare hanterar allt manuellt. Inte konstigt att det behövs 550 personer för att hantera detta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-siffror-fran-postnord-endast-halften-har-betalt-momsen-pa-billiga-paket
Citera
2018-03-27, 10:52
Medlem
Zot^s avatar
Någon som har någon aning om vad som händer med momsen ifall man har betalat i bitcoins? Värdet varierar ju så jävla mycket från dag till dag så när paketet kommer fram till terminalen kan ju bitcoin värdet ha sjunkit eller stigit så mycket som 50%.

Några av E-cigg butikerna jag handlar av har bitcoins som betalningsalternativ (kina) och jag vet att dem alltid leverar så skulle kunna betala i bitcoins utan problem.
Senast redigerad av Zot^ 2018-03-27 kl. 10:54.
Citera
2018-03-27, 10:56
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Hahaha, kolla på filmen.

Fy fan vilket uselt arbete, ett gäng svartklädda lagerbetare hanterar allt manuellt. Inte konstigt att det behövs 550 personer för att hantera detta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-siffror-fran-postnord-endast-halften-har-betalt-momsen-pa-billiga-paket

Ja, på en container står det ett handskrivet plakat 'streckkoden har ramlat av' så det är nog en cirkus detta, när folk har betalat sin skatt och avgift och sen har den svenska streckkoden ramlat av paketet...
Citera
2018-03-27, 10:58
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Någon som har någon aning om vad som händer med momsen ifall man har betalat i bitcoins? Värdet varierar ju så jävla mycket från dag till dag så när paketet kommer fram till terminalen kan ju bitcoin värdet ha sjunkit eller stigit så mycket som 50%.

Några av E-cigg butikerna jag handlar av har bitcoins som betalningsalternativ (kina) och jag vet att dem alltid leverar så skulle kunna betala i bitcoins utan problem.

Värdet anses väl vara det belopp som deklarerats på etiketten på paketet, och det står väl alltid i dollar...
Citera
2018-03-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, på en container står det ett handskrivet plakat 'streckkoden har ramlat av' så det är nog en cirkus detta, när folk har betalat sin skatt och avgift och sen har den svenska streckkoden ramlat av paketet...

Haha, jag ser det nu vid tulltjänstemannen som okulärbesiktigar försändelser.
Citera
2018-03-27, 11:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Lite spill får man räkna med dom går tillbaka till Kina, den som köpte dom får väl reklamera köpet och be dom skicka på nytt...
Citera
2018-03-27, 11:13
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Värdet anses väl vara det belopp som deklarerats på etiketten på paketet, och det står väl alltid i dollar...

Dem skriver alltid lågt värde och kryssar i gift samt går med på att inte skriva sin företags adress på paketet.

Kommer jag fortfarande behöva betala momsen/postnord avgift är min fråga då det inte kommer finnas ett enda spår på mitt konto att jag fört över några pengar alls till denne handlare.

Någon som vet något?
Citera
2018-03-27, 11:22
Medlem
Enydrions avatar
Sådär, nu har jag anmält att jag fått alla paket från kina så de får sina pengar, har tröttnat på att vänta på att jag ska få uppgifter om vilket paket som innehåller vad... och bildfunktionen funkar ju inte heller...
Citera
2018-03-27, 11:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Du förstår väl att ansvaret hamnar hos Postmord när varan väl hamnat i Sverige och är under deras hantering? Sluta skylla på Kina hela tiden, börjar bli tröttsamt.

Det är PN's ansvar ja, men det är kinesen som är kund, så det är dom som måste ta PN i örat om dom inte fullföljer sitt åtagande.
Citera
2018-03-27, 11:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0lla
Beställ nu massa billiga paket som ni inte löser ut.

Det ebnda ni åstadkommer med det är ju att berättiga PN's thöga avgift eller tom få till stånd med en höjning pga hanteringkostnaderna för paket som inte hämtas ut...
Citera
2018-03-27, 11:27
Medlem
ballebojs avatar
Slapp betala moms på min ena "gift" från Taobao. Fick hämta den på mitt uthämtningsställe precis som innan. Enligt appen hade den inte ens varit i Örebro. :-) Får se vad som händer med min andra "gift"!

Vet inte om.jag hade extrem tur. Namnet som var signerat på paketet lät som ett namn som kunde tillhöra en unik privatperson dock.
Senast redigerad av balleboj 2018-03-27 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in