Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-30, 12:16
  #10429
Medlem
cqs avatar
Vad skulle Q egentligen tjäna på att ljuga, säljer han merch eller vad tror ni?

Sedan att diskutionen om Mueller och rysslandutredningen har förflyttats till ”Konspirationer och alternativa teorier” tycker jag är lustigt.
Citera
2019-03-30, 12:17
  #10430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men vad hittar på. Det är bara du som talar om "lagföras" här. OM Barr har rätt i sin sammanfattning så kan inte tRump åtalas för collusion. Det är allt. Det trollar på inget sätt alls bort hans omoraliska och opatriotiska beteende, och collusion av det slag som då tydligen inte kan lagföras.

Nu blir det vild blandning av allt.

Är du också av uppfattningen att Trump är friad från alla anklagelser om "russian collusion" och att det enda han varken blev friad eller fälld för är "obstruction of justice" i det Barr skrivit?

Tror du att Barr har mörkat att Trump skulle gjort sig skyldig till "russian collusion" eller "obstruction of justice" eller har Barr återgett korrekt vad Mueller skrivit i sin rapport?

Om du svarar ja och nej på frågorna ovan, vad fan menar du med omoraliska och opatriotiska beteende?

Jämfört med vadå?
Citera
2019-03-30, 12:20
  #10431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Vad skulle Q egentligen tjäna på att ljuga, säljer han merch eller vad tror ni?

Sedan att diskutionen om Mueller och rysslandutredningen har förflyttats till ”Konspirationer och alternativa teorier” tycker jag är lustigt.

Mycket lustigt, indeed.

Det är ju just det, vad har Q att vinna, och varför har Trump inte avfärdat Q? Det har gått så lång tid nu att det mest sannolika är att Q och Trump samarbetar. En smart strategi när man har (nästan) hela MSM emot sig över hela världen.
Citera
2019-03-30, 12:23
  #10432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Och det innan de ens vet vad Muellers rapport faktiskt säger. Skrattretande. GOP är morons (sorry AOC, som inte tycker att man ska säga så).

Jo det vet vi för Barr har sammanfattat; Trump är helt friad från anklagelser om "russian collusion" men kan varken frias eller fällas för "obstruction of justice" och Rod Rosenstein och Barr anser inte att han skall lagföras för det, eller avsättas, eller vad som nu skulle hända.

Får väl också påtala att obstruction of justice var;
ge Comey sparken (som ljugit om Steele report).
Påverka vittnen ("ni ljuger, jag är oskyldig")
Corrupt intent (han visste att han var oskyldig hela tiden).

Vore ju närmast absurt att försöka lagföra honom för obstruction of justice och det tyckte väl Rosenstein och Barr också får man gissa.
Citera
2019-03-30, 12:26
  #10433
Medlem
Tillbaka till steele report,

Faktum är att Ryssarna förmodligen (också) vunnit valet 2020 åt Trump med sin information till Steele dossier för den kommer ju "bring down the (FISA) house".

Det här var helt ny information för mig, vilka jädra 5D chess killar som sitter på FSB

Dom kan ju till och med få för sig att hjälpa FISA utredningen på traven genom att publikt visa att viss information i Steele dossier inte stämmer vid lämpligt tillfälle.

Dom har ju helt lurat brallorna av HRC et.al.
Citera
2019-03-30, 12:31
  #10434
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tillbaka till steele report,

Faktum är att Ryssarna förmodligen (också) vunnit valet 2020 åt Trump med sin information till Steele dossier för den kommer ju "bring down the (FISA) house".

Det här var helt ny information för mig, vilka jädra 5D chess killar som sitter på FSB

Dom kan ju till och med få för sig att hjälpa FISA utredningen på traven genom att publikt visa att viss information i Steele dossier inte stämmer vid lämpligt tillfälle.

Dom har ju helt lurat brallorna av HRC et.al.
FSB verkar verkligen kunna sina saker. Ja, DE är duktiga. Får iofs också en hel del hjälp av nyttiga idioter i väst.
Citera
2019-03-30, 12:37
  #10435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
FSB verkar verkligen kunna sina saker. Ja, DE är duktiga. Får iofs också en hel del hjälp av nyttiga idioter i väst.

Du menar för information eller för denna psyops?

När det gäller informationen så kommer den ju från Ryssland.

Nu är vi långt därifrån men betänk för en sekund att det visar sig att FISA var olaglig och det får de konsekvenser vissa tror.

Det som skulle göra FISA olaglig är Steele dossier.

Vilka är de nyttiga idioterna isåfall?
Citera
2019-03-30, 12:39
  #10436
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Mycket lustigt, indeed.

Det är ju just det, vad har Q att vinna, och varför har Trump inte avfärdat Q? Det har gått så lång tid nu att det mest sannolika är att Q och Trump samarbetar. En smart strategi när man har (nästan) hela MSM emot sig över hela världen.

Trump skulle förlora följare i Q-rörelsen om han förnekade dem, samtidigt skulle han förlora även om han tydligt visade samröre och bejakade Q eftersom han skulle bli idiotförklarad i press och av alla som anser att Q-rörelsen är rent trams. Så han vill givetvis inte säga rätt ut att han inte har någon som helst koppling till Q.. Hur han än ställer sig till Q kommer han förlora på det, så det logiska är förstås att fortsätta låtsas som ingenting.
Citera
2019-03-30, 12:41
  #10437
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Q erkänner att han i vissa fall måste ljuga för att försvåra för fienden.


Att (FB) President Trump vs. Robert Mueller låstes är censurering av Flashbacks korrupta moderatorer, märkligt nog när diskussionen gick över från "Trump bad man" till "Trump hade rätt hela tiden".

---

För er som inte känner till förkortningen TDS står det för Trump derangement syndrome.

På vilket sätt "försvårar" Qs missuppfattningar och lögner för "fienden"?
Hur försvårar det för demokraterna / deep state / valfri gruppering som ni avskyr, att Q sitter och skriver fullständigt trams om Podesta och Max Boot t.ex?
Citera
2019-03-30, 12:51
  #10438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Trump skulle förlora följare i Q-rörelsen om han förnekade dem, samtidigt skulle han förlora även om han tydligt visade samröre och bejakade Q eftersom han skulle bli idiotförklarad i press och av alla som anser att Q-rörelsen är rent trams. Så han vill givetvis inte säga rätt ut att han inte har någon som helst koppling till Q.. Hur han än ställer sig till Q kommer han förlora på det, så det logiska är förstås att fortsätta låtsas som ingenting.

Så tänker jag nog också.

Fråga; Trump har ju varit ganska ljudlig när det gäller drain the swamp, deep state osv., hans kampanjtal från innan valet är väl det Q fått sitt narrativ ifrån (kan man gissa).
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ

Vad tror du skulle vara värre än detta tal, är det bloddrickande kabalen biten som Q körde hårt på i början. Det är den röda linjen som inte bör korsas för då skulle det bli för mycket ammunition emot honom?
Citera
2019-03-30, 13:55
  #10439
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så tänker jag nog också.

Fråga; Trump har ju varit ganska ljudlig när det gäller drain the swamp, deep state osv., hans kampanjtal från innan valet är väl det Q fått sitt narrativ ifrån (kan man gissa).
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ

Vad tror du skulle vara värre än detta tal, är det bloddrickande kabalen biten som Q körde hårt på i början. Det är den röda linjen som inte bör korsas för då skulle det bli för mycket ammunition emot honom?

Vet inte om jag förstår din fråga här, men hela fenomenet ”Q” verkar väldigt illa omtyckt av majoriteten amerikaner (i alla fall bland de som känner till Q), så det är klart att det knappast kan vara positivt för valresultatet att bli förknippad med Qanon-rörelsen.

https://www.google.se/amp/s/www.wash...ew-poll-finds/
Citera
2019-03-30, 19:36
  #10440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Att bilda opinion genom att informera om lögner som andra opinionsbildare sprider kan väl på inget sätt anses vara negativt?
Sprida lögner snarare.

Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Den här tråden består till största del av ambitiösa troll som enbart är intresserade av att motbevisa, förlöjliga och vilseleda vettiga diskussioner.
Ska du börja med "troll" också?!
Dvs de som inte håller med om at Q är på riktigt = troll

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad sägs om att det istället är colluder and liar in chief, Donald tRump, som avgår? Vi får väl se 2020 hur det amerikanska folket dömer. Och om tRumps handplockade conman Barr någonsin släpper hela Muellers rapport.

Med film:
https://www.cnbc.com/2019/03/28/hous...to-resign.html

En utskrift:
https://m.dailykos.com/stories/2019/...-GOP-collusion

---

Vad jag förstår är det tillåtet i denna tråd att inte bara tala om Q, bl a efter att FHs tråd lades ihop med denna. Men bara för att iaf också bidra med något om Q är det här rätt fascinerande om att QAnon var väldigt synliga på tRumps senaste rally. Skrämmande eller uppmuntrande beroende på hur man ser det.

https://thinkprogress.org/trump-mich...-f96d723d4bed/
Teflon Trump kommer nog säkert vara i högsta hugg 2020.
Och jag skulle inte vara alls förvånad om han skulle vinna.
Snarare skulle jag vara förvånad om han inte blir president för end andra gång.
Och efter det en tredje o kanske mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alltså folk här inne ha ha. Att Trump på något sätt skulle stå för någon nedmontering av Deep State när han själv är en representant för denna är ju helt absurt. Alltså Deep State som normalt tänkande individer förstår ordet dvs inte rymdödlor utan biljonärer som försöker skydda sig själva mot folkets insyn.
BINGO! + tack för förklaringen.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror inte Trump haft direkt inblandning i eventuella planer och kontakter angående valfusk - nej, om några sådana kontakter över huvud taget funnits tror jag han är smartare än att själv medverka. Detta sagt med Muellers rapportering i bakhuvudet - innan var jag mer öppen för möjligheten.
Bara att kolla Trumps finansiärer etc.
Där finns det saker att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet inte om jag förstår din fråga här, men hela fenomenet ”Q” verkar väldigt illa omtyckt av majoriteten amerikaner (i alla fall bland de som känner till Q), så det är klart att det knappast kan vara positivt för valresultatet att bli förknippad med Qanon-rörelsen.

https://www.google.se/amp/s/www.wash...ew-poll-finds/

Av de som googlar q, qanon och quanon, undrar hur många av dessa är bara nyfikna "trolls" som undrar vad fan det är och de "trolls" som tycker att Q är humbug.

Q har en skara av trogna idio... förlåt. Trogna följare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback