2019-03-03, 07:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ondahamstern,

Diskussionen angående Cohens vittnesmål börjar bli lite kul, den med flashbacks längsta inlägg som du beskrivit som "bevis" för att Trump är en usling och Cohen nog inte ljugit.

Är inte vår diskussion i sig ett "bevis" för att hela hearingen var lägsta nivå?
Vi sitter nu och pratar om huruvida Cohen ljög eller Trump är en rasist eller sexist, eller båda...

Vi sitter ju absolut inte och pratar om han skall åka i fängelse eller inte för något brott.

Så vad var egentligen meningen med Cohens hearing, trash-talka Trump?

Och då sitter du och klagar på en grupp R som försöker göra sitt jobb och försvara sin president?

Så Trump vill inte göra sina taxreturns och universitetsbetyg tillgängliga för granskning, är inte det ok?
Visst brukar många göra det men det är väl ingen LAG på det?

Det där var precis innan Europa + USA krossade Japan så det låg nog i tiden, dom har ju inte hämtat sig ännu från den smällen

Var det Trump eller var det ett hotell som tänkte på vinst?

Rätt mycket verkar vara jäkligt aggressiv marknadsföring och utnyttja sprickor hos motståndaren?

Dom här två var i och för sig jäkligt tråkiga

Och om vi nu tar och sätter ovan i perspektiv med Da Nang Dick, Pocahontas (elisabeth warren), HRC foton med Ku Klux klan, Steele Dossier, Uranium 1, CF, BC 200 våldtäktsanklagelser - står Trump verkligen ut i mängden här?

Visst har han gjort sånt som inte alls passar Q narrativet men han vill också lämna Syrien, lämna Irak, slår ned på antisemitismen i FN, och vill ha bra trade deals för USA och dra ned på slösandet (typ dra ned på SIDA biståndet). Allt ovan är positivt för mig.

Föregående regering slog ut Libyen och startade väl Syrienkriget?

Och Busharna och Clintons startade Afghanisatan och Irak krigen.

Sen försvarade han MBS, är lite nära att starta krig med Venezuela, har relativiserat någonting mer osv. och det har jag varit snabb med att gnälla på.

Sen tycker väl inte jag att Trump är killen som man ens vill träffa men jag tycker samma om en massa politiker i Sverige som får regera ändå.

Vad har detta med att det finns dokumenterad fall av att Trump har gjort eller sagt rasistiska saker likt det Cohen sa?

Presentera istället saker som motbevisar det, för det är där vi måste börja, om det Cohen säger kan bevisas korrekt så är det inte påståenden utan något som är sant.

För som sagt både rasistiska incidenter och att han hotade sin skola är bevisade.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-03 kl. 07:46.
Citera
2019-03-03, 10:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad har detta med att det finns dokumenterad fall av att Trump har gjort eller sagt rasistiska saker likt det Cohen sa?
Jag har inte följt diskussionen gällande vad Cohen har sagt på sistone, varken här eller någon annan stans. Kan du delge dig av länk där jag kan ta del av denna dokumenterade information?
Citera
2019-03-03, 10:12
Medlem
Q post #2913

Citat:
Mar 2 2019

https://qanon.pub/data/media/795b33cb3c922bf2cd2eb6e5b183f190c8d2666184e21e75af 0fe5373d776ab3.png

The clock is ticking.
If we are merely a so-called conspiracy (FAKE NEWS NARRATIVE), why the daily attacks by the biggest media co's in the world (attempt to control)?
You are the news now.
Q

Det här tycker jag var intressant:

Citat:
@notch, för 21 timmar sedan

Q is legit. Don't trust the media.

Det var nån här som tidigare introducerade @notch (hittar inte igen inlägget nu). Han är tydligen med på Q-train?!
Han följde även upp och kommenterade:

Citat:
@wartzilla
Svar till @notch

You'd have to be level 11 delusional to believe Q is real.

@notch, för 21 timmar sedan
Notch Retweetade wartzilla

What do you mean by real? Someone is definitely posting under that name, and whoever it is had gotten people digging real deep to uncover the truth.
And that part IS legit. It doesn't matter who Q is, of if he's "real"
Citera
2019-03-03, 10:26
Medlem
Q post #2930

Citat:
Mar 3 2019

https://qanon.pub/data/media/4a5d64ae19eb659dd78efe96c9a81fa22df68aa7ed61b23ae0 a1943673a110fa.png

Important to Remember:
POTUS already ordered the DECLAS (per Q-proof Sep 17).
He's awaiting the DOJ IG (now Barr + OIG) to proceed w/ the order.
Optics are important.
Delay by design post order to DECLAS?
Tactics?
Benefits?
[RR]
[Ohr]
Q

Trump har redan gett order om Declas. Han inväntar Department of Justice, Inspector General (William Barr + Office of Inspector General) att utföra ordern.
Citera
2019-03-03, 10:28
Medlem
Fittahoras avatar
Jag har tidigare argumenterat för att fördröjningen av offentliggörandet av FISA-rapporten var medveten för att forcera fram brott från dom som utreds. I Q #2930 nämns Bruce Ohr, vilket är intressant. Enligt Q är Bruce Ohr ett samarbetande vittne. Jag har inte fördjupat mig i Bruce så jag ska inte ge mig in i några spekulationer förens jag har mer information. Information och teorier välkomnas.
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 3 Mar 2019 - 7:07:32 AM

dfdf29b9fe687be8c3a7111d5d07711391fe02a1831614f8af 0cb5e1dd138a37.png
Important to Remember:
POTUS already ordered the DECLAS (per Q-proof Sep 17).
He's awaiting the DOJ IG (now Barr + OIG) to proceed w/ the order.
Optics are important.
Delay by design post order to DECLAS?
Tactics?
Benefits?
[RR]
[Ohr]
Q
Citera
2019-03-03, 11:03
Medlem
Q post #2927

Citat:
Mar 3 2019
Anonymous No.5476676

So it was known what was happening with DS, but this trip happened in 2016?

>>5476676
POTUS formally announced his candidacy on June 16, 2015.
Why did the HRC campaign actively work to push POTUS as the 'right' candidate for GOP?
Why did the HRC campaign publicly attack POTUS' opponents?
Why did the HRC campaign want POTUS to be the nominee?
Did the FAKE NEWS play along?
Think pre_nominee.
What 'set up' 'insurance' file was created 'assuming POTUS would become the nominee?
POTUS 1.
CRUZ 2.
Was CRUZ the target of a separate illegal spy campaign?
Q

Why did the HRC campaign want POTUS to be the nominee? Hon trodde väl att Trump var en enkel motståndare att möta i president-valet 2016.
Did the FAKE NEWS play along? Skulle tro det, dan före valdagen hade HRC upp till 98% sannolikhet att vinna valet enl. fake news media.
Citera
2019-03-03, 12:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har inte följt diskussionen gällande vad Cohen har sagt på sistone, varken här eller någon annan stans. Kan du delge dig av länk där jag kan ta del av denna dokumenterade information?

Det som är dokumenterat har redan länkats till, vad Cohen har sagt så är det bara att titta på förhöret som var, men du får akta dig, det finns nog bara att ta se via "fake news" som du tidigare (har för mig att det var du iallfal, du får gladeligen rätta mig om jag har fel nu) har sagt att du vägrar att läsa/se/lyssna på
Citera
2019-03-03, 12:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #2927

Why did the HRC campaign want POTUS to be the nominee? Hon trodde väl att Trump var en enkel motståndare att möta i president-valet 2016.
Did the FAKE NEWS play along? Skulle tro det, dan före valdagen hade HRC upp till 98% sannolikhet att vinna valet enl. fake news media.

Delvis så trodde de att han skulle vara en lätt kandidat att möta men ingen av de stora nyhetsmedierna tog honom seriöst heller så de vägrade att rapportera om saker som inte gynnade dem i form av tittare.

Nyhetsmedierna var väldigt duktiga på att ge honom gratis PR ovanpå att de vägrade att granska honom likt en seriös kandidat vilket även ledde till att de vart tagna med byxor och underkläderna nere vid fotknölarna på valdagen.
Citera
2019-03-03, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #2927

Högmod går före fall heter det ju, dock fick HRC trots allt fler röster än Trump, om än så fördelade att Trump ändå blev president. HRC var ju dessutom väldigt illa omtyckt av stora delar av folket, så när Trump utmålades som underdog med i stort sett noll förutsättningar att vinna kan det nog snarast ha gynnat honom i form av att folk valde att proteströsta på en chanslös kandidat mot HRC..

Vet du några "icke fejk-news" som förutspådde annorlunda än vad opinionsundersökningarna kom fram till?
Faktum är att eftersom opinionsundersökningar visade att HRC skulle vinna så var det givetvis vad media rapporterade att det lutade mot.. Menar du att de borde gått tillväga på något annat sätt?

Michael Moore kanske kan tilltala dig annars: https://michaelmoore.com/trumpwillwin/ ?
Citera
2019-03-03, 12:47
Medlem
Citat:

Presentera istället saker som motbevisar det, för det är där vi måste börja, om det Cohen säger kan bevisas korrekt så är det inte påståenden utan något som är sant.

För som sagt både rasistiska incidenter och att han hotade sin skola är bevisade.

Så hearingen kokar i stort sett nu ned till att Trump sagt rasistiska saker?
Citera
2019-03-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Högmod går före fall heter det ju, dock fick HRC trots allt fler röster än Trump, om än så fördelade att Trump ändå blev president. HRC var ju dessutom väldigt illa omtyckt av stora delar av folket, så när Trump utmålades som underdog med i stort sett noll förutsättningar att vinna kan det nog snarast ha gynnat honom i form av att folk valde att proteströsta på en chanslös kandidat mot HRC..

Vet du några "icke fejk-news" som förutspådde annorlunda än vad opinionsundersökningarna kom fram till?
Faktum är att eftersom opinionsundersökningar visade att HRC skulle vinna så var det givetvis vad media rapporterade att det lutade mot.. Menar du att de borde gått tillväga på något annat sätt?

Michael Moore kanske kan tilltala dig annars: https://michaelmoore.com/trumpwillwin/ ?

Nu var det här ett tag sedan men för mig så stod några saker ut,

I den pollen jag följde, minns inte namnet men det var en indier (man med indiskt namn) som pollade för Bloomberg har jag för mig, så stod Trump och HRC och vägde ganska jämnt tills ett par veckor innan valet, då ändrades det över natt till 95% (eller nåt sånt) chans för en HRC vinst och sen vann Trump. Det blev liksom dubbelfel och det minnet fastnade.

Det andra stora som hände var väl att Comey gick ut och sa att HRC fortfarande var, eller skulle utredas, för sin hantering av sekretessbelagda email. Det finns folk som än idag hävdar att det gjorde att HRC förlorade valet.

Vi vet väl också att Trump aktivt kampanjade så han skulle vinna elektorskollegiet och att han använde sig av "dark ads" i stor utsträckning, hela Cambridge Analytica debaclet hade väl med det att göra?

I den andra vågskålen är det då diskussion om HRC valfuskade så mycket hon bara orkade och använde de etablerade mediakanaler hon "kontrollerade" till att trash-talka Trump lite mer än vanligt.

Där gjorde hon ett annat misstag som jag också minns, hon kallade Trump supportrarna för primater, apor, eller annat nedvärderande och det vann hon väl inga röster på.

Kan man kanske sammanfatta det med att resultatet hade blivit ungefär lika om ingen fulspelade för nu tog deras fulspel ut varandra

Den andra slutsatsen man kan dra är att Qs Deep State inte var så deep som han vill få det till för Trump vann (om vi nu anser att The Donald inte är Deep State).
Citera
2019-03-03, 13:30
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det som är dokumenterat har redan länkats till, vad Cohen har sagt så är det bara att titta på förhöret som var, men du får akta dig, det finns nog bara att ta se via "fake news" som du tidigare (har för mig att det var du iallfal, du får gladeligen rätta mig om jag har fel nu) har sagt att du vägrar att läsa/se/lyssna på
Jag har läst dom inlägg du skrivit om Cohen (Sökning "Cohen", inlägg skrivna av dig) och hittade detta inlägg. Jag skummade igenom länkarna och kan därför ha missat det du syftar på, för jag hittade bara information av typen hörsägen.

Har inte läst förhörsprotokollet av tidsbrist. Kan du hänvisa till uttalanden från Cohen som är dokumenterade [i ovan nämnda protokoll]?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in