2018-02-12, 20:56
Medlem
LightOfIshtars avatar
Trump Jr fru öppnar brev adresserat till honom och får vitt pulver på sig. Tagen till sjukhus efter symptom på kontaminering.
Assange fick ett liknande postat i U.S i tisdags.
Citera
2018-02-12, 21:05
Medlem
LightOfIshtars avatar
TRUMP FAMILY TARGETED: Trump Jr.’s Wife HOSPITALIZED After Opening ‘Suspicious Letter’

https://www.hannity.com/media-room/trump-family-targeted-trump-jr-s-wife-hospitalized-after-opening-suspicious-letter/amp/?__twitter_impression=true
Citera
2018-02-12, 21:17
Medlem
LightOfIshtars avatar
Q post på det.

Our attack on big pharma came w/ a warning letter today. Message received. Response forthcoming. Q
Citera
2018-02-12, 21:41
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
97% eller mer är inga sjukdomar, pharma har dolt detta för allmänheten i decennier. Medicin och vaccination sabbar kroppen.
Detta är rätt "känt" hos folk som undersöker detta. Finns ledtrådar att rockefeller äger eller har åtminstonde finansierat stora mängder pengar till läkemedelsbranschen.

För att vara tydlig ifall nån inte riktigt vet vad som inte skulle betraktas som sjukdomar=Cancer, diabets, influensa, alzheimers, stroke, hjärtproblem, carpel tunnel syndrome och många fler.

Cabalen äger sannolikt pharmacutical och också även mat industrin(det är gift mat vi äter)

Cabalen = Sverige

Egentligen uppseendeväckande att Wallenbergarna gått under radarn. De måste betraktas som globalister i dess egentliga mening med ägande i:
Telecom = Ericsson/3/Tele2
Big Pharma = AstraZeneca
Bank = SEB och Nordea
Media via proxy/ingifte = MittMedia/Bonnier
Citera
2018-02-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiocent
men det öppnar upp marknaden för människor som är intresserade av att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Logiskt sett så borde detta inkludera praktiskt taget alla människor då?
Citat:
Vilka gynnas av USAs utrikespolitik och vilka missgynnas. Det är så enkelt.
Om det är en utrensning av korruption och anstiftan till olika kupper med tåg som spårar ur, landsförräderi avbildat med foton på
mc-cain med IS-ledare, börsmanipulation och en kupp där man försökte förse Iran och Nordkorea med kärnvapen, då gynnas alla.

Vad som än kommer efter är bättre.
Citat:
Problemet är att omvärlden börjar vakna och gör sig sakta oberoende av USA. Det ser vi mycket för att länderna börja ignorera USA och inför egna handelssystem.

Det är i så fall inte något som drabbar USA, de som väljer att stanna kvar i korruption utan USA kommer att degenerera. Ett fritt och eventuellt skuldfritt folk kommer att ha bäst tillväxt.

Citat:
Rika individer har via lobbyister påverkat politikerna att skapa extremt gynnsamma förhållanden för deras marknad. Det är upp till politikerna att övertyga dig.

Under Obama och Busch, ja. Trump river detta nu.
Senast redigerad av hbphys 2018-02-12 kl. 22:15.
Citera
2018-02-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Cabalen = Sverige

Egentligen uppseendeväckande att Wallenbergarna gått under radarn. De måste betraktas som globalister i dess egentliga mening med ägande i:
Telecom = Ericsson/3/Tele2
Big Pharma = AstraZeneca
Bank = SEB och Nordea
Media via proxy/ingifte = MittMedia/Bonnier

Sverige är ett viktigt land i spelet. Vi har spaningskraft och liten befolkning, det är sannolikt väldigt lätt att styra media här.

Jag såg SAAB och Wallenbergs på listan av donatorer till Mc-Cain institute där pengar doneras men verkar inte användas till något

https://www.mccaininstitute.org/donors/
Citera
2018-02-12, 22:47
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Det är bara att följa USAs utrikespolitik så har du all bevis som behövs. Dock misstolkar du situationen då vi har genom demokrati stöttat USAs erövringar. Vi uppmanar dem att med hjälp av ekonomiska sanktioner och militärmakt slå ut ledare som vi via media anser är onda. Vad som sker sen bryr vi oss inte så mycket om, men det öppnar upp marknaden för människor som är intresserade av att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Vilka gynnas av USAs utrikespolitik och vilka missgynnas. Det är så enkelt.

Problemet är att omvärlden börjar vakna och gör sig sakta oberoende av USA. Det ser vi mycket för att länderna börja ignorera USA och inför egna handelssystem.

Du värnar om demokrati och marknadsekonomi vilket inte är fel. Problemet är att du inte fattar/bryr dig inte om konsekvenserna som denna politik medför. Vilka har råd att köpa upp ett helt land? Och hur går man till världens supermakt på fjuttiga 200 år?

Rika individer har via lobbyister påverkat politikerna att skapa extremt gynnsamma förhållanden för deras marknad. Det är upp till politikerna att övertyga dig.

Nu kommer vi ju lite off-topic men intressant inlägg Tiocent. Jag har följt amerikansk utrikespolitik i över 20 år så jag är med på vad du pratar om. Håller med om att Usa i efterkrigstiden skapat en hegemoni i västvärlden där Usa delvis haft ett carte blanche i sitt förhållande med andra stater, uppbackad av denna hegemoni.

Och detta har så klart också berikat personer och företag enormt i Usa.

Och via lobbyister har amerikansk politik påverkats i olika riktningar (så som är lobbyisters jobb i alla länder världen över).

Så, vi verkar hålla med varandra här. Är dock inte med på vad detta har med Q/The Strom/Deep State att göra? Att Q hjälper till att inse att Usa inte är världens bästa land? Att Deep State tjänat massa pengar på Usa's hegemoni och nu är rädda för tappa greppet om denna? Att the Storm ska återupprätta Usa's anseende?
Citera
2018-02-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Logiskt sett så borde detta inkludera praktiskt taget alla människor då?

Självklart. Det är en "fri" marknad. Antingen bjuder du högst eller har hetast vara, börsen är ett alternativ också.

Men det som Clinton och Co har erbjudit är att vara först på plats. T.ex. så blev Ericsson exkluderad från sanktionerna på Iran efter att ha betalat Bill Clinton 750 000 USD för en föreläsning. Slump? Eller fördes andra diskussioner bakom kulisserna?

Citat:
Om det är en utrensning av korruption och anstiftan till olika kupper med tåg som spårar ur, landsförräderi avbildat med foton på
mc-cain med IS-ledare, börsmanipulation och en kupp där man försökte förse Iran och Nordkorea med kärnvapen, då gynnas alla.

Utrensningen skulle isåfall ske för att de korrupta använder världen som sin spelplan. Man säljer marknader och värnar absolut inte om nationer utan enbart eget intresse. Hur sammarbetar Saudi och USA t.ex? Usa finnansierar och tränar sunni rebeller för att störta Shia och införa ett Sunniskt kalifat. Vad får USA ut av det? Fullständig monopol över oljehandeln. Finns mängder med Exempel. Demokrati handlar dock enbart om att påverka människor för att rösta på dem. Det går fram tills folket inser att de blir blåsta.

Citat:
Det är i så fall inte något som drabbar USA, de som väljer att stanna kvar i korruption utan USA kommer att degenerera. Ett fritt och eventuellt skuldfritt folk kommer att ha bäst tillväxt.

Det drabbar alla då tillgångar transporteras från de fattiga till de rika. De rikaste 1% som alla talar om.

Men så länge man ger folket föda så kommer de hållas i schack. Alla revolutioner börjar med att folket svälter. Ge dem food-stampa eller soc-bidrag så bryr sig ingen.

Citat:
Under Obama och Busch, ja. Trump river detta nu.

Under de flesta Presidenter. Vi får hoppas att Trump ger makten tillbaka till folket.
Citera
2018-02-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Nu kommer vi ju lite off-topic men intressant inlägg Tiocent. Jag har följt amerikansk utrikespolitik i över 20 år så jag är med på vad du pratar om. Håller med om att Usa i efterkrigstiden skapat en hegemoni i västvärlden där Usa delvis haft ett carte blanche i sitt förhållande med andra stater, uppbackad av denna hegemoni.

Och detta har så klart också berikat personer och företag enormt i Usa.

Och via lobbyister har amerikansk politik påverkats i olika riktningar (så som är lobbyisters jobb i alla länder världen över).

Så, vi verkar hålla med varandra här. Är dock inte med på vad detta har med Q/The Strom/Deep State att göra? Att Q hjälper till att inse att Usa inte är världens bästa land? Att Deep State tjänat massa pengar på Usa's hegemoni och nu är rädda för tappa greppet om denna? Att the Storm ska återupprätta Usa's anseende?

Då missuppfattade jag dig. Ber om ursäkt för mitt personliga påhopp.

Något sådant ja. Syftet är att försöka kommunicera till omvärlden att man arbetar på att rensa upp. Det ska på något sätt skapa trygghet, vi vet ju inte till vem eller vilka Q adresserar till.

Varför inte liksom? Folk gillar att känna sig delaktiga och genom att släppa brödsmulor aktiverar man befolkningen vilket kommer ge trovärdighet i framtiden.

Kanske. Om det nu är sant, jag hoppas det iaf.

Det finns nog väldigt kraftiga makter som kräver att USAs deep state ska förgöras. Övertygad om att både Xi och Putin kräver det och goda minerna mellan de tre är pga att en upprensning sker.
Senast redigerad av Tiocent 2018-02-13 kl. 00:06.
Citera
2018-02-13, 07:55
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Uppenbarligen vet du inget mer än att klippa och klistra från Google. Ryssland på 90-talet var katastrof, folket led och man dumpade ut statens tillgångar på en kraschad marknad som sen hamnade hos oligarkerna som bokstavligen sög ut landets resurser.

Det Putin har gjort är att säkra upp tillgångarna med hjälp av statlig kontroll och använt resurserna för att skapa ett tryggare samhälle. Den gemene ryssen har fått det betydligt bättre under Putins tid vid makten och det ser du när du är ute och reser. Ryssar överallt.

Är du intresserad kan jag ge dig en mer utförlig beskrivning om vad som hände efter murens fall. Då kanske du får en inblick om hur politisk korruption fungerar.

Vi kan diskutera Kina också om du vill...

Det är ju ett globalt konglomerat som har sina fingrar i alla länders syltburkar därför är det inte särskilt viktigt att definiera vilket land som har värst korruption, i det här avseendet, men detta är förstås inte den enda sortens korruption som förekommer.

Enligt Q ska upprensningen gå enligt detta schema SA->US->Asien->Europa
Citera
2018-02-13, 09:07
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Då missuppfattade jag dig. Ber om ursäkt för mitt personliga påhopp.

Något sådant ja. Syftet är att försöka kommunicera till omvärlden att man arbetar på att rensa upp. Det ska på något sätt skapa trygghet, vi vet ju inte till vem eller vilka Q adresserar till.

Varför inte liksom? Folk gillar att känna sig delaktiga och genom att släppa brödsmulor aktiverar man befolkningen vilket kommer ge trovärdighet i framtiden.

Kanske. Om det nu är sant, jag hoppas det iaf.

Det finns nog väldigt kraftiga makter som kräver att USAs deep state ska förgöras. Övertygad om att både Xi och Putin kräver det och goda minerna mellan de tre är pga att en upprensning sker.

Bara för att förtydliga, jag håller med om världsbilden om Usa's hegemoni, inte om en eventuell 'deep state', iaf inte som den presenterats här tidigare.

Men om du men 'deep state' menar; starka ekonomiska intressen som utan transparens, omättligt, ofta via lobbister, skor sig på sin omvärld utan större hänsyn till människor eller natur. Ja då kan jag hålla med. Men då är också Trump = 'Deep state'. Han är ingen man av folket i den meningen.
Citera
2018-02-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vi kan diskutera vad du vill, skälet att jag ger källor till mina påståenden (det du kallar klipp och klistra) är för att det alltid efterfrågas om jag inte gör det. Själv var jag med både före och under murens fall - på båda sidor om muren (Edit: dock endast i Östeuropa, jag var aldrig i Sovjet/Ryssland då) - så några lektioner tror jag inte jag behöver men diskussioner är alltid trevligt.

Om du menar att Putin skapat ett tryggare samhälle som i mindre korrumperat så har du helt enkelt fel, den har aldrig varit så utbredd som idag och genomsyrar nu det ryska samhällets samtliga skikt - mutor ses som en självklar ”löneförmån” för allt från småskolelärare, polis, sjukhuspersonal, näringsidkare osv upp till topp-politikernivå.. det går helt enkelt inte att etablera ett företag eller ens leva ett normalt liv utan omfattande mutor i vardagen i Ryssland av idag.
Om du menar att färre lever i extrem fattigdom har du rätt, det är färre fattiga i Ryssland idag än före Putin, dock är det en utveckling som går åt fel håll och idag lever några miljoner fler ryssar under fattigdomsgränsen än för t.ex. 5 år sedan.
Att antyda att Trump skulle ha större utmaningar med korruption får nog ses som ett skämt, båda länder har dock enorma problem med fattigdom och utanförskap.

Dina källor är felaktiga, ta del av resultatet istället...

Definitionen av korruption är missbruk av offentlig makt för privat vinning. Offentlig makt är de som utövar de offentliga organen. Offentliga organ har grundats för att verka för det allmänna intresset och finansieras i huvudsak av offentliga samfund.

Vi kan båda enas om att det betyder kort och gott att man berikar sig själv via politiska kontakter på bekostnad av folket.

Om man nu anser att Ryssland är korrumperat så är det självfallet att det är mer korrumperat under Putin än under Jeltsin då Jeltsin reformerade landet och privatiserade allt, mao så kan inte Jeltsins missbruk av landets makt definieras som korruption.

Putin har i viss mån förstatligat och tillsatt utvalda personer för att driva företagen. Självklart finns det en privat vinning i detta men så länge det inte missbrukas på bekostnad av folket är det inte korruption. Jag känner flertal Ryssar och mutor existerar inte, alla har normala jobb, deras lön ökar årligen, de har semester och en fungerande välfärd. Deras liv under Putin har förbättrats markant.

Utvecklingen går åt rätt håll, efter Ukraina lyckades de dels hålla sin Rubel stabil trots sanktioner och oljekrisen samt utveckla och stärka den inhemska handeln. Idag är Ryssland i många fall självförsörjande. Ett helt annat land än på 90-talet...

Vad hände på 90-talet då? Sovjetunionen föll och med den ekonomin, för att rädda ekonomin så privatiserade Jeltsin i princip allt. Man gjorde det genom att trycka ut obligationer och delade ut till befolkningen. Problemet var att folket hade inga kunskaper om marknadsekonomi och var inte intresserade i möjligheter att investera i företag, de behövde mat.

Man började sälja dem och de tappade i värde, detta gjorde i sin tur att x antal personer, backade av IMF gick in och köpte upp allt av intresse extremt billigt och på ett mycket enkelt sätt förflyttades makten från staten till några utvalda och folket fick lida.

Jeltsin införde en västerländsk politik och några få utvalda fick ta del av allt. Helt förutbestämt. Det är politisk korruption...
Senast redigerad av Tiocent 2018-02-13 kl. 09:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in