Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 22:37
  #7525
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä men det har ju ingen påstått heller..
Jo, du gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du fortfarande tror att det är en militär operation - hur förklarar du t.ex pamphlet anon och hur han avslöjat sig själv flera gånger med att logga in på q’s konto och veta vad q skulle lägga upp i förväg?
– För att kunna logga in på Q'skonto krävs ett *trumvirvel* konto.
– För att kunna lägga upp [inlägg] i förväg krävs ett sätt att kunna spara inlägg på.

Hur har denna Pamphlet anon kunnat logga in på Q's konto och se poster som ännu inte är publicerade om 8ch varken har konton eller möjlighet att spara inlägg för framtida publicering?

Vänligen förklara det för oss som inte förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
har du inte hängt med alls i diskussionerna om vem/vilka som ligger bakom q?

https://www.google.se/amp/s/www.nbcn...amp/ncna900531
Jag läser inte fake news media.
Citera
2018-10-19, 22:46
  #7526
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Verkar som att den vita riddaren Avenatti är i klistret, hans firmas tillgångar har blivit frysta p.g.a obetalda skulder och skattefusk, vad var det ORANGE MAN BAD sa? "3rd rate lawyer"?

https://bluntforcetruth.com/news/jud...nd-back-taxes/
Läs mina inlägg om Avenatti.

Jag har argumenterat för att Avenatti sålde sig till Deep State för att rädda sin advokatfirma undan konkurs.
Citera
2018-10-19, 22:50
  #7527
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jo, du gjorde det.

– För att kunna logga in på Q'skonto krävs ett *trumvirvel* konto.
Det krävs en tripcode .

Citat:
– För att kunna lägga upp [inlägg] i förväg krävs ett sätt att kunna spara inlägg på.
Hur har denna Pamphlet anon kunnat logga in på Q's konto och se poster som ännu inte är publicerade om 8ch varken har konton eller möjlighet att spara inlägg för framtida publicering?

Vänligen förklara det för oss som inte förstår.
Han loggade inte in på något konto - han diskuterade inlägget, och visade en bild ifrån det, trots at Q inte hade lagt upp det än..

Citat:
Jag läser inte fake news media.
Trist för dig - annars hade du förstått mer.. Men du gillar väl youtube - det brukar konspirationsteoretiker göra... https://www.youtube.com/watch?v=ufR_-HRHxfk

After Pampers got caught, he had to think of an excuse to explain away not only why he posted under Q-anon's password, but how and why he was able to immediately change the password for Q directly afterwards. Zerohour shows how Pampers busted himself and how he lied about how passwords and tripcodes on 8chan really work. Making the situation even worse, Pamphlet anon has now deleted the incriminating videos, and is now claiming that all videos out there showing him posting as Q, and admitting it, are all somehow "photoshopped". Nice try, Pampers. (Or should I say Q?)
https://steemit.com/informationwar/@...-say-tippy-top

Klart det blir svårt för dig att förstå världen om du inte tar del av alla argument - att helt förneka fakta bara för att de kommer från vad du kallar ”Fake News media” gör dig givetvis minst sagt handikappad argumentations- och faktamässigt.

”Lär känna din fiende” är ett välkänt talesätt.
”Låtsas inte om din fiende” är en enkelbiljett ner i diket...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-19 kl. 23:06.
Citera
2018-10-19, 23:11
  #7528
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det krävs en tripcode .
Korrekt. Vilket inte är ett konto.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han loggade inte in på något konto
Först påstår du att han loggade in på Q's konto. Nu påstår du att han inte gjorde det. Bra argumentation från din sida. Trådens betraktare är nog väldigt imponerade.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
- han diskuterade inlägget, och visade en bild ifrån det, trots at Q inte hade lagt upp det än..
Hur är det tekniskt möjligt när det inte går att spara inlägg på 8ch för framtida publicering?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Trist för dig - annars hade du förstått mer.. Men du gillar väl youtube - det brukar konspirationsteoretiker göra... https://www.youtube.com/watch?v=ufR_-HRHxfk
JewTube är inte min favorit. Jag föredrar texter med källor framför långa filmer med en massa svammel.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
After Pampers got caught, he had to think of an excuse to explain away not only why he posted under Q-anon's password, but how and why he was able to immediately change the password for Q directly afterwards.
Hur byter man ut ett lösenord när 8ch inte använder lösenord, utan tripcodes? Tripcodes är indata till en krypteringsalgoritm och som genererar utdata och går således inte att ändra; skriver du in en annan tripcode får du tillbaka en annan utdata.

In: "TrolletÄrUtePåHalIs" > Ut: "JnndTvnkd8hg"
In: "TrolletÄrUtePåHalIs2" > Ut: "m865Fvds0k"

Q's tripcode-utdata är "!!mG7VJxZNCI".

Om du vet vilken indata som generar Q's utdata kan du posta som "Q".

Så fungerar en tripcode.
Citera
2018-10-19, 23:17
  #7529
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Korrekt. Vilket inte är ett konto.


Först påstår du att han loggade in på Q's konto. Nu påstår du att han inte gjorde det. Bra argumentation från din sida. Trådens betraktare är nog väldigt imponerade.


Hur är det tekniskt möjligt när det inte går att spara inlägg på 8ch för framtida publicering?


JewTube är inte min favorit. Jag föredrar texter med källor framför långa filmer med en massa svammel.


Hur byter man ut ett lösenord när 8ch inte använder lösenord, utan tripcodes? Tripcodes är indata till en krypteringsalgoritm och som genererar utdata och går således inte att ändra; skriver du in en annan tripcode får du tillbaka en annan utdata.

In: "TrolletÄrUtePåHalIs" > Ut: "JnndTvnkd8hg"
In: "TrolletÄrUtePåHalIs2" > Ut: "m865Fvds0k"

Q's tripcode-utdata är "!!mG7VJxZNCI".

Om du vet vilken indata som generar Q's utdata kan du posta som "Q".

Så fungerar en tripcode.
Att du låtsas att du inte förstår, att du fånar dig om definitionen/skillnaden av tripcode kontra lösenord är inga argument.
Faktum kvarstår:
Pamphlet anon hade tillgång till qanons tripcode. Pamphlet anon hade tillgång till en bild, och diskuterade denna, som om, men innan, q hade lagt upp den..

Klart det blir svårt för dig att förstå världen om du inte tar del av alla argument - att helt förneka fakta bara för att de kommer från vad du kallar ”Fake News media” gör dig givetvis minst sagt handikappad argumentations- och faktamässigt.

”Lär känna din fiende” är ett välkänt talesätt.
”Låtsas inte om din fiende” är en enkelbiljett ner i diket...
Citera
2018-10-19, 23:32
  #7530
Medlem
Fittahoras avatar
Kan du svara på min fråga om hur man sparar inlägg på 8ch?
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Hur är det tekniskt möjligt när det inte går att spara inlägg på 8ch för framtida publicering?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Faktum kvarstår:
Pamphlet anon hade tillgång till qanons tripcode. Pamphlet anon hade tillgång till en bild, och diskuterade denna, som om, men innan, q hade lagt upp den..
Varför anges det i texten du hänvisar till att "Pampers" erkänner att allt var en bluff?
Zerohour shows how Pampers busted himself and how he lied about how passwords and tripcodes on 8chan really work. Making the situation even worse, Pamphlet anon has now deleted the incriminating videos, and is now claiming that all videos out there showing him posting as Q, and admitting it, are all somehow "photoshopped". Nice try, Pampers. (Or should I say Q?)
Det är väl ett faktum enligt din definition?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att du låtsas att du inte förstår, att du fånar dig om definitionen/skillnaden av tripcode kontra lösenord är inga argument.
Du kommer aldrig att erkänna att du hade fel. Det spelar ingen roll, trådens betraktare är inteligenta nog att förstå. Det är det enda jag bryr mig om.
Citera
2018-10-19, 23:46
  #7531
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Kan du svara på min fråga om hur man sparar inlägg på 8ch?



Varför anges det i texten du hänvisar till att "Pampers" erkänner att allt var en bluff?
Zerohour shows how Pampers busted himself and how he lied about how passwords and tripcodes on 8chan really work. Making the situation even worse, Pamphlet anon has now deleted the incriminating videos, and is now claiming that all videos out there showing him posting as Q, and admitting it, are all somehow "photoshopped". Nice try, Pampers. (Or should I say Q?)
Det är väl ett faktum enligt din definition?


Du kommer aldrig att erkänna att du hade fel. Det spelar ingen roll, trådens betraktare är inteligenta nog att förstå. Det är det enda jag bryr mig om.

Försök bemöta argumenten istället - eller låt bli att svara. Nu är det bara fånigt..

(Pampers betyder fjäskare, men det är knappast relevant som du vet - bara en livhanken till för dig)
Citera
2018-10-20, 08:57
  #7532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Läs mina inlägg om Avenatti.

Jag har argumenterat för att Avenatti sålde sig till Deep State för att rädda sin advokatfirma undan konkurs.

Det räcker nog med att skriva, Avenatti sålde sig för snabba pengar då hans finanser var sk1t.

Dock en rätt intressant plan att tro att man skulle överleva genom att bli huvudet på murbräckan mot potus, hur fan trodde han end game skulle se ut egentligen?
Citera
2018-10-20, 09:00
  #7533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ryssarna jobbar på.

U.S. Charges Russian for Conspiracy to Interfere in Elections

19 oktober 2018 20:28 CEST
Conspirators sought to wage ‘information warfare’ against U.S.
Operation had a proposed budget of $35 million, U.S. alleges
A Russian national has been charged by the U.S. for allegedly being one of the masterminds who managed and financed a conspiracy to disrupt the U.S. political system and interfere in the 2016 and 2018 elections, the Justice Department announced on Friday.


The woman, identified as Elena Alekseevna Khusyaynova of St. Petersburg, Russia, allegedly served as the chief accountant for an operation known as “Project Lakhta,” the Justice Department said. The department identified the operation as "a Russian umbrella effort funded by Russian oligarch Yevgeniy Viktorovich Prigozhin and two companies he controls, Concord Management and Consulting LLC, and Concord Catering.
The effort included the creation of thousands of social media and email accounts that appeared to be run by U.S. persons as part of what the alleged conspirators referred to as “information warfare against the United States.”

https://www.bloomberg.com/news/artic..._medium=social

förlåt men ingår inte detta i normalläget?
Ukraina och deras colourevolution hade ju lite USA fingerprints på sig.
Ryssarna meddlar där dom kan.

Det enda som börjar se lite intressant ut är att förstadiet till en colourrevolution utspelar sig i US, betalda demonstranter som bussas in.
Citera
2018-10-20, 09:01
  #7534
Medlem
Eller så är trump och Q bara Deep States metod att köra det äldsta tricket i boken, få pöbeln att bråka med varandra istället för med eliten
Citera
2018-10-20, 09:09
  #7535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä men det har ju ingen påstått heller..
har du inte hängt med alls i diskussionerna om vem/vilka som ligger bakom q?

https://www.google.se/amp/s/www.nbcn...amp/ncna900531

Ett par drifitga personer valde ut Q bland FBIanon, CIAnon, Deeptstatenon osv.

youtubern Diaz, Rogers och 4chan moderatorerna har blivit snorrika på att promota Q men dom är inte Q eller vet kanske inte ens vem Q är. Financial gain gissar jag och jädrigt smart, fan att man alltid skall vara trea på bollen...

Citat:
While the identity of the original author or authors behind “Q” is still unknown, the history of the conspiracy theory’s spread is well-documented — through YouTube videos, social media posts, Reddit archives, and public records reviewed by NBC News.

Citat:
Recently, some Qanon followers have accused Diaz and Rogers of profiting from the movement by soliciting donations from their followers. Other pro-Trump online groups have questioned the roles that Diaz and Rogers have played in promoting Q, pointing to a series of slip-ups that they say show Rogers and Diaz may have been involved in the theory from the start.
Those accusations have led Diaz and Rogers to both deny that they are Q and say they don’t know who Q is. There is no direct proof that the group or any individual members are behind it.
Citera
2018-10-20, 09:18
  #7536
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ett par drifitga personer valde ut Q bland FBIanon, CIAnon, Deeptstatenon osv.

youtubern Diaz, Rogers och 4chan moderatorerna har blivit snorrika på att promota Q men dom är inte Q eller vet kanske inte ens vem Q är. Financial gain gissar jag och jädrigt smart, fan att man alltid skall vara trea på bollen...

Så kan det mycket väl vara (i kombination med lite missförstånd om vad som skedde på pamphlets livestreaming).
Det jag finner intressantast med detta är dock fittahoras fullständiga ointresse för vad som hände och försök att diskutera helt betydelselösa detaljer (som definitionen av tripcode/lösenord) istället, Man kan ju undra om han/hon egentligen inte tror på q utan bara är här för att trolla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback