2018-10-19, 20:39
Medlem
Ryssarna jobbar på.

U.S. Charges Russian for Conspiracy to Interfere in Elections

19 oktober 2018 20:28 CEST
Conspirators sought to wage ‘information warfare’ against U.S.
Operation had a proposed budget of $35 million, U.S. alleges
A Russian national has been charged by the U.S. for allegedly being one of the masterminds who managed and financed a conspiracy to disrupt the U.S. political system and interfere in the 2016 and 2018 elections, the Justice Department announced on Friday.

The woman, identified as Elena Alekseevna Khusyaynova of St. Petersburg, Russia, allegedly served as the chief accountant for an operation known as “Project Lakhta,” the Justice Department said. The department identified the operation as "a Russian umbrella effort funded by Russian oligarch Yevgeniy Viktorovich Prigozhin and two companies he controls, Concord Management and Consulting LLC, and Concord Catering.
The effort included the creation of thousands of social media and email accounts that appeared to be run by U.S. persons as part of what the alleged conspirators referred to as “information warfare against the United States.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-19/u-s-charges-russian-for-conspiracy-to-interfere-in-elections?utm_campaign=socialflow-organic&utm_content=business&utm_source=twitter&cm pid=socialflow-twitter-business&utm_medium=social
Citera
2018-10-19, 21:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Diskussionen handlar inte om revolutionens vara eller icke vara. Du frågade efter argument som styrker min teori att militären ligger bakom Q, vilket jag besvarade.
Meningslöst att försöka diskutera med dig. Min kommentar startade som ett svar på detta:
Citat:
Bakom revolutionen står amerikanska militären. Q är militär underrättelsetjänst.

Citat:
Varför frågar du efter ett svar som jag gav i inlägget du citerar? Motbevisa mig. Svårare än så är det inte.
Det går inte att bevisa ett negativ. Vilket du mycket väl vet. Det är ju hela kärnan/livsluften i en konspirationsteori.
Jag förstår att du inte är beredd att skriva något konkret exempel som kan få dig att överge din tro...
Citera
2018-10-19, 21:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Meningslöst att försöka diskutera med dig. Min kommentar startade som ett svar på detta:

Det går inte att bevisa ett negativ. Vilket du mycket väl vet. Det är ju hela kärnan/livsluften i en konspirationsteori.
Jag förstår att du inte är beredd att skriva något konkret exempel som kan få dig att överge din tro...

Det är ingen idé att disskutera med denne, hen ljuger öppet och när denne väl blir överbevisad om att den har ljugit så försvinner denne från forumet ett par dagar för att sen återkomma som om inget har hänt.

Det är med andra ord någon som medvetet förstör diskussionsnivån i tråden, så om man vill diskutera Q och allt runt dem/denne så bör man undvika att diskutera med Fitthora.

Har vi för övrigt fått något svar från Q rörande varför USA, Trump och den kristna eliten i USA aktivt bugar sig för Saudiarabien och deras mördande av journalister och barn?
Citera
2018-10-19, 21:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Vad ska då hända inför 2020? Ska Q komma tillbaka och hypa upp väljarna igen? Varför har Q varit tyst i ett par veckor nu?

Troligen för att man har haft jävligt svårt att tackla allt med Saudiarabien, de vet ärligt talat inte hur de på ett snyggt sätt ska få följarna att svälja att man ska buga för Whabaismen och dess herrar, bör poängteras att det bara är en hypotes att det är därför.

Skulle det vara så, ja då vet vi att Q och troligen Trumps kamp är så fejk som vi kan få det hela
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-10-19 kl. 21:21.
Citera
2018-10-19, 21:40
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Meningslöst att försöka diskutera med dig.
Mitt svar var ett svar på Pussykings inlägg huruvida Q är en del av republikanernas valkampanj. Jag svarade honom och argumenterade för att militären ligger bakom Q, inte Republikanerna.

Diskussionen handlar om vem/vilka som ligger bakom Q.

Därefter valde du att påstå att jag inte har stöd för mitt påstående. Observera att mitt påstående var att militären ligger bakom Q eftersom det var det Pussyking diskuterade. Att jag skrev att militären ligger bakom revolutionen var för att stöda mitt påstående att Q är militär underrättelsetjänst (militär > revolution > Q del av revolutionen).
Citat:
Det finns ingenting som stödjer detta påstående objektivt sätt.
Du VILL att det ska vara sant, precis som att du vill att paradiset på jorden snart är här (efter "revolutionen").

I mitt efterföljande inlägg till dig nämnde jag aldrig ordet revolution eftersom det inte är det jag avsåg att diskutera med Pussyking. Jag argumenterade för att militären ligger bakom Q, inte Republikanerna.

I ditt svar fokuserade du på revolution varpå jag i mitt efterföljande svar poängterade att jag inte argumenterar för revolution, utan att militären ligger bakom.
Citat:
Ingen av det du skriver gör det troligt att det är en revolution på gång.
Citat:
Diskussionen handlar inte om revolutionens vara eller icke vara. Du frågade efter argument som styrker min teori att militären ligger bakom Q, vilket jag besvarade.

Du har misstörstått vad som diskuteras.
Senast redigerad av Fittahora 2018-10-19 kl. 21:46. Anledning: Förtydligade med ett par extra citat
Citera
2018-10-19, 21:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Mitt svar var ett svar på Pussykings inlägg huruvida Q är en del av republikanernas valkampanj. Jag svarade honom och argumenterade för att militären ligger bakom Q, inte Republikanerna.

Diskussionen handlar om vem/vilka som ligger bakom Q.

Därefter valde du att påstå att jag inte har stöd för mitt påstående. Observera att mitt påstående var att militären ligger bakom Q eftersom det var det Pussyking diskuterade. Att jag skrev att militären ligger bakom revolutionen var för att stöda mitt påstående att Q är militär underrättelsetjänst (militär > revolution > Q del av revolutionen).

I mitt efterföljande inlägg till dig nämnde jag aldrig ordet revolution eftersom det inte är det jag avsåg att diskutera med Pussyking. Jag argumenterade för att militären ligger bakom Q, inte Republikanerna.

I ditt svar fokuserade du på revolution varpå jag i mitt efterföljande svar poängterade att jag inte argumenterar för revolution, utan att militären ligger bakom.

Du har misstörstått vad som diskuteras.

Om du fortfarande tror att det är en militär operation - hur förklarar du t.ex pamphlet anon och hur han avslöjat sig själv flera gånger med att logga in på q’s konto och veta vad q skulle lägga upp i förväg?
Citera
2018-10-19, 21:59
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Troligen för att man har haft jävligt svårt att tackla allt med Saudiarabien, de vet ärligt talat inte hur de på ett snyggt sätt ska få följarna att svälja att man ska buga för Whabaismen och dess herrar, bör poängteras att det bara är en hypotes att det är därför.

Skulle det vara så, ja då vet vi att Q och troligen Trumps kamp är så fejk som vi kan få det hela

"President Trump issued his sternest rebuke of Saudi Arabia so far on Thursday afternoon, telling reporters on the tarmac of Joint Base Andrews that “it certainly looks” as though the Washington Post columnist was murdered, and he threatened “very severe” consequences for Saudi Arabia if they’re found to be responsible."

https://thehill.com/homenews/administration/412140-trump-under-pressure-changes-tone-on-saudi-arabia

Inte för att jag ser hur Saudi Arabien på något sätt skulle vara viktigt för väst, jag menar, det är kamelryttare med olja, vad fan förväntar du dig? Att en äcklig journalist är borta och Trump ska sprida lite demokrati och frihet nere i öknen?

Saudi Arabien och andra arabländer har gjort betydligt värre saker mot varandra och andra nere i öknen, men så fort det handlar om en Journalist + att det anbelangar Drumpffff så är det första sid story. Vem orkar bry sig? Sen när är journalister det nya prästeskapet som tycks ha monopol på moral och sanning?

https://imgur.com/a/sflAIF9

En Jude och en Arab arbetar bakom ryggen på Trump?

Vad tycker du förresten om att uppemot 12 miljoner människor riskerar att svältas ihjäl i Jemen, för du vet väl om att Saudi Arabien är högst involverade i konflikten där, vart är dina styrkekramar och din oro över dessa 12 miljoner? Är en äcklig journalist från Washington Post värd mer än 12 miljoner araber?

Sanningen är att du inte bryr dig om varken denna journalist, dessa 12 miljoner eller Saudi Arabien, är det "ORANGE MAN BAD" så hoppar du in direkt och vevar loss som en tonårsbrud på 45 kg. Du är patetisk och har mina sympatier.

Hade jag inte vetat bättre så skulle man kunna tro att du började använda internet i förrgår.
Senast redigerad av Daniel501 2018-10-19 kl. 22:09.
Citera
2018-10-19, 22:08
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag kan med stort självförtroende påstå att jag är den som i denna tråd kommer med mest konkreta argument.

Jag gav dig flera argument som du har valt att ignorera för att istället fokusera på ordet revolution, fast jag poängterade att det inte var det som jag avsåg att diskutera. Jag har också frågat om du kan argumentera för och emot dina påståenden. Jag kan inte ändra min uppfattning du inte argumenterar för din.

Kan du argumentera för din uppfattning?

För att inte du ska missuppfatta vad jag menar med påstående och att argumentera för något skall jag förklara vad jag menar.

Påstående: Jorden är platt.
Argumentation för: Det är förbjudet att resa till Antarktis utan tillstånd [för att jordens ände inte skall avslöjas].
Argumentation mot: Flygplanens rutter stämmer inte för en platt jord.

Jag ser många påståenden men få argument från din sida.

Fornot: Att jorden är platt är en absurd teori.
Citera
2018-10-19, 22:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du fortfarande tror att det är en militär operation - hur förklarar du t.ex pamphlet anon och hur han avslöjat sig själv flera gånger med att logga in på q’s konto och veta vad q skulle lägga upp i förväg?
Det finns inga konton på 8ch.
Det går inte att spara inlägg på 8ch för framtida publicering.
Citera
2018-10-19, 22:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
"President Trump issued his sternest rebuke of Saudi Arabia so far on Thursday afternoon, telling reporters on the tarmac of Joint Base Andrews that “it certainly looks” as though the Washington Post columnist was murdered, and he threatened “very severe” consequences for Saudi Arabia if they’re found to be responsible."

https://thehill.com/homenews/administration/412140-trump-under-pressure-changes-tone-on-saudi-arabia

Inte för att jag ser hur Saudi Arabien på något sätt skulle vara viktigt för väst, jag menar, det är kamelryttare med olja, vad fan förväntar du dig? Att en äcklig journalist är borta och Trump ska sprida lite demokrati och frihet nere i öknen?

Saudi Arabien och andra arabländer har gjort betydligt värre saker mot varandra och andra nere i öknen, men så fort det handlar om en Journalist + att det anbelangar Drumpffff så är det första sid story. Vem orkar bry sig? Sen när är journalister det nya prästeskapet som tycks ha monopol på moral och sanning?

https://imgur.com/a/sflAIF9

En Jude och en Arab arbetar bakom ryggen på Trump?

Vad tycker du förresten om att uppemot 12 miljoner människor riskerar att svältas ihjäl i Jemen, för du vet väl om att Saudi Arabien är högst involverade i konflikten där, vart är dina styrkekramar och din oro över dessa 12 miljoner? Är en äcklig journalist från Washington Post värd mer än 12 miljoner araber?

Sanningen är att du inte bryr dig om varken denna journalist, dessa 12 miljoner eller Saudi Arabien, är det "ORANGE MAN BAD" så hoppar du in direkt och vevar loss som en tonårsbrud på 45 kg. Du är patetisk och har mina sympatier.

Hade jag inte vetat bättre så skulle man kunna tro att du började använda internet i förrgår.

Grejen är väl den att denne journalist faktiskt gjorde lite nytta också, arbetade för en amerikansk tidning samtidigt som Trump har tjatat om att det är fel att ge sig på journalister.

Och att man nu öppet säger att Saudiarabien är "the good guys" och använder sig av religiösa språkrör visar tyvärr på att USA är värre när det kommer till islamister än vad Sverige är.

Sverige skickar inte ut religiöst viktiga människor för att tala om för sina följare att de ska ursäkta Saudiarabien och att Saudiarabien inte gjorde något fel.

Det är en massa hycklande, sedan så var det inte riktigt Trump jag syftade på när det kommer till att ha svårt att tackla det hela utan jag syftade på Q, Q har använts som exempel på att Saudiarabien skulle vara ground zero för det hela och nu när det bevisas vara motsatsen, att Saudiarabien fortfarande är lika extremt så vet man genuint inte hur man ska vända på det till en fördel.
Citera
2018-10-19, 22:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det finns inga konton på 8ch.
Det går inte att spara inlägg på 8ch för framtida publicering.

Nä men det har ju ingen påstått heller..
har du inte hängt med alls i diskussionerna om vem/vilka som ligger bakom q?

https://www.google.se/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/ncna900531
Citera
2018-10-19, 22:25
Medlem
Daniel501s avatar
Verkar som att den vita riddaren Avenatti är i klistret, hans firmas tillgångar har blivit frysta p.g.a obetalda skulder och skattefusk, vad var det ORANGE MAN BAD sa? "3rd rate lawyer"?

https://bluntforcetruth.com/news/judge-freezes-avenattis-law-firm-with-restraining-order-for-unpaid-debts-and-back-taxes/

Går ej att länka LA times artikeln.

Varför vet vi ens om Avenatti? Q.

Över 12.000 personer har ändrat sin parti tillhörighet, 90% av dessa har gått över till Repubiklanerna, Red Tsunami?

Vem har nämnt Red Wave flertalet gånger? Q.

Tidigare i år valde Drumpfffs admin att lämna UN, nu senast fick Nimrata Randhawa tacka för sig (hon kände sig sliten...HAHA) nu poppar lite nyheter likt denna upp;

https://thefreethoughtproject.com/report-finds-un-employs-3300-pedophiles-responsible-60000-rapes-worldwide/

Jag menar, vilken vuxen man väljer att gå med i UN? Skulle en vuxen man berätta för mig att han jobbar som volontär i något Afrikanskt land så skulle varningsklockorna gå igång direkt.

These people are sick - Q.

Demokraterna i vanlig ordning - the good guys mot det onda patriarket, xenofobi, homofobi osv osv fobi osv osv Republikanerna kände sig nödgade att hjälpa de stackars ILLEGALA invandrarna i Texas;

https://www.foxnews.com/politics/texas-democrats-under-investigation-after-sending-applications-with-citizenship-box-pre-checked-to-n on-citizens

Voter fraud - Q.

Och till sist, min absolute favorit, läs och begrunda, kanske ta en snabbkurs i feminismen och dess grundare, ni vet.. skuggfigurerna ingen tycks våga namnge!

http://magaimg.net/img/6i0i.jpg

Think mirrors - Q.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in