2018-09-24, 11:21
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Det är rätt kul att följa cirkusen runt utnämningen av Kavanaugh om man tänker sig att vissa nyckelspelare är ”actors”. Som Michael Avenatti.

Avenatti är en spelare som jag inte har en klar bild på om han är white- eller black hat. Om han är white hat måste han ha en uppgift som jag inte heller har lyckats identifiera. Jag har stämplat honom som black hat främst pga hans historik av affärer med Deep State och den bedömningen kvarstår tills jag övertygas om motsatsen.

Gällande Kavanaugh verkar jag vara den enda på vår planet som inte tror att han kommer sväras in som ny domare i högsta domstolen. Om jag känner Trump rätt skulle han aldrig förlåta en individs tidigare handligar, framförallt när det finns mängder med alternativa kandidater som är kvalificerade för uppdraget.

Jag har inte brytt mig om pågående anklagelser om sexuella övergrepp/trakasserier. Vad som däremot har fångat min uppmärksamhet är Republikanernas reaktion. Anklagerserna är så långt bak i tiden att dom är sedan längre preskiberade, förutom det faktum att dom än så länge inte är trovärdiga över huvud taget. Varför tillåts den anklagande parten diktera villkor som leder till att omröstningen skjuts på framtiden? Finns det en dold agenda?

Senator Grassley är ordförande över kommitén vars uppgift är att övervaka Justitiedepartementet. I den rollen verkar Grassley ha en betydande inverkan på Kavanaughs utfrågningsprocess. Det är Grassley som tillåter dom anklagande parterna att hållas som dom gör.

Igår matade Q min misstänksamhet med lite extra ved:

Q #2273:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 24 Sep 2018 - 1:43:32 AM
TRUST GRASSLEY.
Q

Lita på Grassley.

Lita på Grassley för vad? För att han tillåter anklagande parter förhala processen som skall leda till bekräftandet av Kavanaugh som ny domare i högsta domstolen?

Som ni vet litar jag inte på någon annan än mig själv. Mina instinkter säger att någonting inte stämmer med Kavanaugh och den förhalning av utfrågningsprocessen som sker. Detta är inte normalt för utnämningen av någon som alla ger sken av är den perfekta kandidaten.

1+1+1...
Citera
2018-09-24, 11:24
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Eftersom det sprillans nya Q forumet på Voat är nedlusat av folk som diskuterar olika judekonspirationer, fastän Q aldrig har nämnt dom, kan man med stor säkerhet anta att detta är shills som vill skrämma bort nya följare som är gröna på ämnet.

Varför kan man inte med lika stor säkerhet anta att det är Q-följare som också tror på judekonspirationer? På vilket sätt vore detta mer orimligt?
Citera
2018-09-24, 11:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Eftersom det sprillans nya Q forumet på Voat är nedlusat av folk som diskuterar olika judekonspirationer, fastän Q aldrig har nämnt dom, kan man med stor säkerhet anta att detta är shills som vill skrämma bort nya följare som är gröna på ämnet.
/v/QRV är än så länge en plåga och allt annat än en lämplig ersättare till /r/greatawakening

Värt att nämna är att https://voat.co/s/greatawakening nu är uppdaterad för att visa inlägg från /v/greatawakening, /v/theawakening och /v/QRV.
Citera
2018-09-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix

Got popcorn?
Enjoy the show.
Q

De popcornen jag poppade i november förra året som det uppmanades till i tråden börjar kallna. Samma sak med popcornen från december förra året. Och nu i mars. Och juli... Men låt mig gissa. Snart händer det!!
Citera
2018-09-24, 17:02
Medlem
Tampiss avatar
Citat:

Kan det även finnas "shills" här på Flashback?
Daniel501 skriver till exempel helhjärtat under på judekonspirationer och dylikt. Är Daniel501 en "shill"?

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag personligen skriver helhjärtat på det, 300+ gånger har Juden skickats ut ur diverse civilisationer genom historien (när är det Judens fel?)

https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_libel
Nu är ju inte wikipedia den bästa källan men tar en som du säkerligen tycker är superduper bra, i ett spann över flera 100 år så målades det ritningar av hur Judar offrade kidnappade barn till Moloch (deras Gud/anti-krist) bild sök på google för lite exempel, "Där det är rök finns det oftast eld."
Citera
2018-09-24, 17:04
Medlem
Rosennstein avgår.. Nu kan ni börja äta popcorn..
Citera
2018-09-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
De popcornen jag poppade i november förra året som det uppmanades till i tråden börjar kallna. Samma sak med popcornen från december förra året. Och nu i mars. Och juli... Men låt mig gissa. Snart händer det!!

Det är bara du som är efter och inte vet vad som händer i USA. Läs lite nyheter vetja. Tex att Deputy AG Rod Rosenstein just nu säger upp sig!!!

Snart har hela toppskiktet i FBI och DOJ avgått, degraderats eller kickats på mindre än ett år. Men nej, du märker ingenting du.
Citera
2018-09-24, 17:24
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Rosennstein avgår.. Nu kan ni börja äta popcorn..
Ännu ej bekräftade uppgifter.

En uppgift som Rosentein har är att skydda Muellers utredning. Om Rosenstein inaktiveras kommer Mueller förmodligen också att inaktiveras rätt omgående.
Citera
2018-09-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ännu ej bekräftade uppgifter.

En uppgift som Rosentein har är att skydda Muellers utredning. Om Rosenstein inaktiveras kommer Mueller förmodligen också att inaktiveras rätt omgående.

Mediehusen är oense om han ska bli kickad eller avgår. Enligt Helsingborgs så har han redan lämnat in avskedsansökan till vita huset. Trump är för tillfället på resande fot.

https://www.hd.se/2018-09-24/kallor-rod-rosenstein-avgar

Enligt ABC förväntas han bli kickad.

https://www.abcactionnews.com/homepage-showcase/deputy-attorney-general-rod-rosenstein-may-be-resigning-report-says
Citera
2018-09-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är bara du som är efter och inte vet vad som händer i USA. Läs lite nyheter vetja. Tex att Deputy AG Rod Rosenstein just nu säger upp sig!!!

Snart har hela toppskiktet i FBI och DOJ avgått, degraderats eller kickats på mindre än ett år. Men nej, du märker ingenting du.

Kan inte du då vara jätteduktig och visa var jag skriver att absolut inget har hänt? Nej, det kan du såklart inte. Jag har ju nämligen tvärtom tidigare skrivit att Q har rätt ibland och att saker händer.

Det jag däremot är kritisk till är upprepandet att det snart kommer hända något stort, nu är det på gång, håll popcornen redo etc. Det är NI Q-troende som skriver så, inte vi som inte är fanatiker. Så när sker den där enskilt stora händelsen vi sedan november förra året väntat på?
Citera
2018-09-24, 17:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75

Det var Trump som tillsatte Rosenstein förra året. Liksom flera andra som nu har avgått eller blivit uppsagda. Kan det möjligen vara så att Trump inte har en aning om vad han gör egentligen?
Vem blir nästa ut? Mattis? Ryktas det iaf om. Kelly?

Q-snacket om show har iaf onekligen en poäng.
Citera
2018-09-24, 18:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det var Trump som tillsatte Rosenstein förra året. Liksom flera andra som nu har avgått eller blivit uppsagda. Kan det möjligen vara så att Trump inte har en aning om vad han gör egentligen?
Vem blir nästa ut? Mattis? Ryktas det iaf om. Kelly?

Q-snacket om show har iaf onekligen en poäng.

Kellian har det väl pratats om länge att hon kommer o lämna i December?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in