Citat:
Ursprungligen postat av
William-Sherman
Att sätta "källa" och "breitbart" i samma mening är väldigt starkt, kunde like gärna ha frågat grannen också vad den tycker.
NPC
Citat:
Ursprungligen postat av
William-Sherman
För alla i den här tråden som tror på att det existerar en deep state som motverkar Trump, jag har en nigeriansk prins som jag skulle väldigt gärna vilja att ni träffar.
Berätta mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Varför berättar aldrig Q vad det är som har hänt om "han" nu vet? Det har ju gått ett år sedan det där inlägget och inte ett jota mer har framkommit om Rod och Bob, ska vi behöva vänta ett år till? fem? tio?
Vänta 10 år till du, det tycker jag!
Vi befinner oss nu i lalaland, själv har jag extrema problem att processa all den information som finns tillgänglig, främst vad gäller internationella händelser. Man brukar säga att man vet när man befinner sig i kaos för då närmar sig tidshorisonten för vad man kan förvänta sig noll. Ta Khashoggi exempelvis. hur ska man kunna få en någorlunda korrekt uppfattning om vad som hänt, och framförallt VARFÖR, när man i princip inte vet något och det finns inte en enda källa av information som styrks av någon annan? Det enda som går att observera med säkerhet är att omvärlden tycker det är en exceptionell händelse och att det sätter, ännu en, kil rakt igenom det geopolitiska systemet. Att använda Q som hjälpmedel för att förstå internationell politik är ett helt annat djur än för att förstå spygate, eller andra nationella angelägenheter. Ta exempelvis nyss nämnda Spygate, till skillnad från när Q pratar om KSA/Iran/Kina etc finns det med Spygate inte bara noll och intet som motsäger det Q påstår utan mängder med information och uppgifter som bekräftar det, speciellt desto längre fram i utredningen vi kommer. Den enda(säkert missat något) internationella händelse där det finns tillräckligt med styrkande information och där Q varit tillräckligt tydlig är NK, och det visade sig bli en riktig slam dunk från både Q och Trump.
Q:s syfte är helt uppenbart att säkerställa att Trump fortsätter ha ett stöd för sin politik nationellt och där är midterms ett stort delmål. Ökar Trump i huset så är han den tredje på 200 år som klarar det, Bush d.y är det senaste exemplet som lyckades öka efter 9/11. Senaten kommer, om inget synnerligen uppseendeväckande händer, ha en fortsatt majoritet av R. Det är omöjligt att bedöma Q:s påverkan på det amerikanska valet då vi helt enkelt saknar tillräckligt med data MEN trafiken på 8ch har ökat markant under de senaste månaderna och innan Reddit stängde ner the donald så rapporterades det om 6 miljoner subs(som reddit sen ändrade till 28 miljoner "impressions" om dagen).
Om vi inte redan befinner oss mitt i WW3 så är vi åtminstone på god väg rakt in i det.