2018-02-02, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja, det är naturligtvis bättre att lita på en okänd twittrare med en egen agenda som dessutom uttrycker sig kryptiskt.
"Q" kan mycket väl stå nära Trump men i mina ögon är det ingen större merit.
"En" ???
Det finns berg av information, det enda är att MSM kniper käften om det
Citera
2018-02-02, 07:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ganska lätt, det finns inga bevis. De har inte lyckats skaka fram minsta lilla bevis och ändå läggs det ner mängder med resurser..
Så många grå hjärnceller behövs inte för att förstå

Menar du att du redan har tillgång till utredningen? Eller hur kan du veta vad de (inte) har kommit fram till och hittat för bevis?
Citera
2018-02-02, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur vet du att Mueller inte hittat något?

Hur vet du att memo’t inte är propaganda / bias-påverkat? Vi har ju inte ens sett vad det står än, och vad det än innehåller lär det ju bli debatt huruvida det är välgrundade påståenden.

Börjar bli mer och mer oklart vad du ens gör i denna tråd, även om du faktiskt kommit med en del matnyttig info för att försöka bevisa din syn på saker.

Men när du inte ens känner till att Muellers utredning nu gått över helt till att försöka få fram bevis på obstruktion, istället för rysslandskopplingar, då har man inte funnit något alls uppenbarligen,, ja då är du väldigt pinsamt i allt vad som de andra diskuterar ang vad hela grejen med Q är.
Citera
2018-02-02, 08:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Börjar bli mer och mer oklart vad du ens gör i denna tråd, även om du faktiskt kommit med en del matnyttig info för att försöka bevisa din syn på saker.

Men när du inte ens känner till att Muellers utredning nu gått över helt till att försöka få fram bevis på obstruktion, istället för rysslandskopplingar, då har man inte funnit något alls uppenbarligen,, ja då är du väldigt pinsamt i allt vad som de andra diskuterar ang vad hela grejen med Q är.

I Trumps önskedrömmar är det säkert så..
Visst fokuserar utredningen för tillfället huvudsakligen på Trumps eventuella obstruktion, men huvudutredningen om russ-kopplingar rullar fortfarande vidare i bakgrunden..

Even if Mueller wraps up the obstruction probe, other elements of his investigation -- such as whether Trump or anyone close to him helped Russia interfere in the 2016 presidential election or broke any other laws -- are likely to continue for months more, said two officials who asked to remain anonymous speaking about the probe.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-25/mueller-said-to-be-near-end-of-obstruction-part-of-trump-probe
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-02 kl. 08:21.
Citera
2018-02-02, 08:19
Medlem
Citat:
Menar du att du redan har tillgång till utredningen? Eller hur kan du veta vad de (inte) har kommit fram till och hittat för bevis?
Du tycker inte det är märkligt att media matar information om det här utan att ha tillgång till utredningen?

Lite kul Russia Hysteria Is Making US International Laughing Stock
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-02 kl. 08:25.
Citera
2018-02-02, 08:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du tycker inte det är märkligt att media matar information om det här utan att ha tillgång till utredningen?

Vad menar du? Att de skriver att utredningen pågår är väl inget underligt? Eller har du sett något uttalande i media om vad de slutligen hittat/inte hittat?
Citera
2018-02-02, 08:45
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du har skönt fokus tycker jag. Ignorerar allt som händer och finns verifierat sen fokuserar du endast på ett fåtal detaljer som du VET att ingen kan bevisa nu eller inom närmsta framtiden, du kan inte bevisa något heller så övningen blir ju tämligen meningslös men där hyser du inga dubier. Dina sannolikhetsbedömningar och kunskaper i tågurspårning spolar jag direkt ned i toaletten efter två minuters googlande:

https://www.cbsnews.com/news/amtrak-train-derailments-recent-list-washington/

Utdrag ur artiekeln ovan men det finns MÅNGA FLER exempel:

Här har du några stenar som orsakar urspårning:

Här spårar ett tåg ur när det kör på ett traktorsläp:

Här spårar ett tåg ur efter att det kör på ett fordon som kör på rälsen:

Jag vet inte hur din begreppsvärld ser ut men om du tycker att det är rimligt att en STEN eller ett TRAKTORSLÄP kan få ett Amtraktåg att spåra ur men inte en sopbil på 20ton(konservativ uppskattning) undrar jag om du lever i en Salvador Dali-tavla.

Det finns rapporter att Amtrak-tåget han bromsa in efter varning från helikoptrar som följde tåget. Jag kan inte hitta källor på att de varnade tåget. trots att jag vet att jag läste det igår, men det är säkerställt att helikoptrar fanns på plats åtminstone, du kan undersöka det med några enkla googlingar. Så, tänk nu efter riktigt noga, i vilket läge skulle en helikopter kunna varna tågföraren? Om tåget står på rälsen eller om bilen kör på en avstängd väg. Varför sitter tre killar kvar i bilen om de fastnat på rälsen? Vilken position på rälsen hade sopbilen?

Efter din uppvisning i total inkompetens och obefintlig föreställningsförmåga tackar jag gudarna att du inte sitter på haverikommissionen.

Är det någon som har mer information om vad urspårningen av Amtrak-tåget skulle ha för samband till utrensningen av Deep-state? Kan det vara releasen av Memot? Jag hörde på Fox-News livesändning igår efter Trumps tal, att ett antal (a number of lawmakers) fanns ombord på tåget.
Citera
2018-02-02, 08:53
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Jag är mest nyfiken på er som tror på detta, Q är jag fullständigt övertygad att han är ett troll, och även om jag skulle ha fel så finner jag hans "ledtrådar" fullständigt ointressanta - vem som helst som hänger med ens nödtorftigt i amerikansk politik och har en alt-rightagenda skulle kunna knacka ihop det där.

Uppenbarligen är Q inte vem som helst. Hur förklarar du mobil-filmen inifrån vita huset före jul?
Senast redigerad av BeatriceCenci 2018-02-02 kl. 08:55.
Citera
2018-02-02, 09:20
Medlem
Citat:
Berätta, och försök vara åtminstone marginellt tydligare än Q.. annars blir detta bara en chatt där du slänger ur dig luddiga oneliners om hur dum och ondskefull jag är medan jag undrar vad du försöker säga...

Det vore ärligare om du själv redogör för dina skäl att skriva i tråden.

Det blir lätt narcissistiskt att tro att bara för man själv inte ser några mönster så finns det inga.
Citera
2018-02-02, 09:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Det vore ärligare om du själv redogör för dina skäl att skriva i tråden.

Det blir lätt narcissistiskt att tro att bara för man själv inte ser några mönster så finns det inga.

En fråga jag säkert besvarat tio gånger bara i denna tråd - vet inte hur många svar som ligger kvar men några från igår kan du säkert lätt hitta här i tråden, t.ex. här: (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Citera
2018-02-02, 09:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Uppenbarligen är Q inte vem som helst. Hur förklarar du mobil-filmen inifrån vita huset före jul?

Vilken film tänker du på då? Kan du länka?
Citera
2018-02-02, 09:49
Medlem
Stämmer det här så är det mycket intressanta tider att vänta, isåfall är det memo som skall släppas riktigt allvarligt för enligt texten här var det så många republikaner från congressen på tåget för att de flydde, de hade hotats. Vad som styrker den tesen är om de inte åkt hem efter krashen

GOP Train Crash No Coincidence

EDIT: Läser lite om det, sannolikheten att ett så stort fordon som en lastbil "fastnar" mitt på tåget när övergången är en sådan där typ där det är en "kulle" man åker över, hur stor är den? Mycket nära noll skulle jag säga.
Lastbilen fick stopp mitt på kullen till järnvägsövergång när det kommer ett tåg med massa politiska högdjur. Det är så låg sannolikhet på det att det knappt finns, speciellt då det är ganska intressanta tider angående att de skulle rösta för hur man gör med memot
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-02 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in