2018-02-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag kan inte säga så mycket om memot eftersom jag inte läst det - dock noterar jag att Q inte heller verkar ha läst det, eller i alla fall inte verkar vilja berätta något om det som inte gått att utläsa från vanlig massmedia..

Q skrev detta angående memot;

Will SESSIONS drop the hammer?
1 of 22.
#Memo shifts narrative.
#Memo reinstates SESSIONS' authority re: Russia/ALL.
#Memo factually demonstrates collusion at highest levels.
#Memo factually demonstrates HUSSEIN ADMIN weaponized INTEL community to ensure D victory [+insurance].
#Memo factually demonstrates 'knowingly false intel' provided to FISA Judges to obtain warrant(s).
THEY NEVER THOUGHT SHE WOULD LOSE.

Går du in på twitter och läser bland de högsta republikaner så får du veta vad som memot innehåller och det matchar med vad Q skrivit.

Denna tråden handlar inte om BARA och endast om Q är ett troll eller inte. Det handlar om budskap Q lyfter fram.
När memot kommer ut och om Q har rätt vad som står i memot, Kommer du fortfarande tycka att denna är troll?
Senast redigerad av Flashigqwe 2018-02-02 kl. 00:16.
Citera
2018-02-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det finns risk för att Christopher Wray avgår om memot släpps.
Den 7 juni 2017 nominerades Wray till chef för Federal Bureau of Investigation (FBI) av USA:s president Donald Trump.

Fake news.

Det gick runt på massmedia att Wray avgår om de kickar Mccabe. Dagen efter läser Wray memot och direkt efter ”lämnar” McCabe.
Citera
2018-02-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Fake news.

Det gick runt på massmedia att Wray avgår om de kickar Mccabe. Dagen efter läser Wray memot och direkt efter ”lämnar” McCabe.

Det är mycket möjligt att du har rätt, men FBI tycker nog rent generellt att det är tråkigt att ha en president som motarbetar FBI och hjälper ryssar istället.
Make Russia Great Again "XZ"
Citera
2018-02-02, 00:26
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt att du har rätt, men FBI tycker nog rent generellt att det är tråkigt att ha en president som motarbetar FBI och hjälper ryssar istället.

Jag vet faktist inte om de är ens lönt att svara dig.
Du ligger efter informationen/ bestämmt dig att tro på vartenda ord Massmedia skriver.

Om du tycker att jag har fel så vill jag ha svar på dessa frågor;
På vilket sätt motarbetar Presidenten FBI?
Hur hjälper Presidenten ryssarna?
Citera
2018-02-02, 00:34
Medlem
Citat:
Jag vet faktist inte om de är ens lönt att svara dig.
Du ligger efter informationen/ bestämmt dig att tro på vartenda ord Massmedia skriver.

Om du tycker att jag har fel så vill jag ha svar på dessa frågor;
På vilket sätt motarbetar Presidenten FBI?
Hur hjälper Presidenten ryssarna?

Jag tror på twitter också!
Trump vill hitta ett sätt att kunna stoppa Mueller från att utreda hans gärningar och affärer, han hoppas kunna använda memot i sitt eget syfte. OBS! inte i Amerikas syfte utan sitt eget och hans familjs syfte.
I princip alla är väl överens om att Ryssland försökte påverka det amerikanska valet.
De hoppades att Trump skulle bland annat stoppa sanktioner mot Ryssland, men även om Trump skulle vilja det så är det inte ens lätt för honom att göra det.
Citera
2018-02-02, 00:40
Medlem
Citat:
Jag tror på twitter också!
Trump vill hitta ett sätt att kunna stoppa Mueller från att utreda hans gärningar och affärer, han hoppas kunna använda memot i sitt eget syfte. OBS! inte i Amerikas syfte utan sitt eget och hans familjs syfte.
I princip alla är väl överens om att Ryssland försökte påverka det amerikanska valet.
De hoppades att Trump skulle bland annat stoppa sanktioner mot Ryssland, men även om Trump skulle vilja det så är det inte ens lätt för honom att göra det.

Twitter är mer trovärdigt än dagens MSM.

Detta skriver Duncan;

Rep. Jeff Duncan
@RepJeffDuncan
·
4h
Having read “The Memo,” the FBI is right to have “grave concerns” - as it will shake the organization down to its core - showing Americans just how the agency was weaponized by the Obama officials/DNC/HRC to target political adversaries. #ReleaseTheMemo

Och jag håller Jeff Duncan högre än kalle ankan från aftonbladet.

Utöver det har de gått ca 9 månader sedan Mueller startade utredning. Inte hittat ett skit!
Citera
2018-02-02, 00:46
Medlem
[quote=Flashigqwe|63103828]Twitter är mer trovärdigt än dagens MSM.

Detta skriver Duncan;

Rep. Jeff Duncan
@RepJeffDuncan
·
Det är väl bra att de inte hittat något, då är det ju bara att rulla vidare.
Citera
2018-02-02, 04:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Q skrev detta angående memot;

Will SESSIONS drop the hammer?
1 of 22.
#Memo shifts narrative.
#Memo reinstates SESSIONS' authority re: Russia/ALL.
#Memo factually demonstrates collusion at highest levels.
#Memo factually demonstrates HUSSEIN ADMIN weaponized INTEL community to ensure D victory [+insurance].
#Memo factually demonstrates 'knowingly false intel' provided to FISA Judges to obtain warrant(s).
THEY NEVER THOUGHT SHE WOULD LOSE.

Går du in på twitter och läser bland de högsta republikaner så får du veta vad som memot innehåller och det matchar med vad Q skrivit.

Denna tråden handlar inte om BARA och endast om Q är ett troll eller inte. Det handlar om budskap Q lyfter fram.
När memot kommer ut och om Q har rätt vad som står i memot, Kommer du fortfarande tycka att denna är troll?
Vad i meddelandet menar du är unik information som Q skulle behövt särskild inside info och tillgång till memot för?
Q upprepar info som alla kan uttyda ur msm och twitter.

Det enda risktagandet jag kan uttyda är om Trumps rysskopplingar skulle bevisas, men det lär ju knappast ske av detta memo utan är något vi lär få vänta i alla fall lite till på (om det någonsin sker), och även om det så skulle komma ett erkännande från Trump och Putin tillsammans så lär inte alla tro på det ändå.
Citera
2018-02-02, 05:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Twitter är mer trovärdigt än dagens MSM.

Detta skriver Duncan;

Rep. Jeff Duncan
@RepJeffDuncan
·
4h
Having read “The Memo,” the FBI is right to have “grave concerns” - as it will shake the organization down to its core - showing Americans just how the agency was weaponized by the Obama officials/DNC/HRC to target political adversaries. #ReleaseTheMemo

Och jag håller Jeff Duncan högre än kalle ankan från aftonbladet.

Utöver det har de gått ca 9 månader sedan Mueller startade utredning. Inte hittat ett skit!

Hur vet du att Mueller inte hittat något?

Hur vet du att memo’t inte är propaganda / bias-påverkat? Vi har ju inte ens sett vad det står än, och vad det än innehåller lär det ju bli debatt huruvida det är välgrundade påståenden.
Citera
2018-02-02, 05:35
Medlem
Citat:

Som Flashigqwe skrev till dig så ligger du efter, långt efter ( möjligen är det medvetet... )

Få tror på Massmedia idag, det räcker med att titta på förtroendesiffror när opinionsundersökningar kollar, där hamnar massmedia mycket lågt.

Med det sagt skall man inte tro på andra sidan heller, viktigt att alltid vara kritisk.

Det finns en del ganska säkra tecken för att veta vad som är korrekt. Bland det säkrare är när Google, Facebook eller Twitter blockar användare på olika sätt. Det kan vara allt från att de stryper inkomsterna, kör shadowbanning eller helt stänger av användaren.

Den så kallade shadowbanningen är ju som att skrika att de har en agenda, snacka om att avslöja sig själv. Inget företag i branchen hade gjort som om marknaden fungerat och deras viktigaste uppgift är att prioritera användare (kunderna).

Jag använder själv censurering som en viktig komponent för att förstå vad som är korrekt. Man måste självklart kunna skilja sådant som censureras för att de bör göra det (exempelvis piratkopiering, förtal) och när det finns en tydlig agenda.
Citera
2018-02-02, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur vet du att Mueller inte hittat något?

Ganska lätt, det finns inga bevis. De har inte lyckats skaka fram minsta lilla bevis och ändå läggs det ner mängder med resurser..
Så många grå hjärnceller behövs inte för att förstå
Citera
2018-02-02, 06:24
Medlem
[quote=KlokOchSnygg|63104634]Som Flashigqwe skrev till dig så ligger du efter, långt efter ( möjligen är det medvetet... )

Få tror på Massmedia idag, det räcker med att titta på förtroendesiffror när opinionsundersökningar kollar, där hamnar massmedia mycket lågt.

Med det sagt skall man inte tro på andra sidan heller, viktigt att alltid vara kritisk.

Ja, det är naturligtvis bättre att lita på en okänd twittrare med en egen agenda som dessutom uttrycker sig kryptiskt.
"Q" kan mycket väl stå nära Trump men i mina ögon är det ingen större merit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in