• 1
  • 2
2017-10-28, 23:25
Bannlyst
Vart fan kommer det ifrån? Ska det vara så jävla svårt att säga Sverige eller IFK Göteborg?

När media säger blåvitt så blir jag så jävla förbannad för det bevisar bara att IFK Göteborg är mediasveriges kelgrisar.

och "blågult". Låter ju helt efterblivet. Jag kan ju förstå att man kallar italien för "azurri" eller om man skulle kalla tyskland för "de vita" eftersom deras färger särskiljer från flaggan.
Citera
2017-10-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Vart fan kommer det ifrån? Ska det vara så jävla svårt att säga Sverige eller IFK Göteborg?

När media säger blåvitt så blir jag så jävla förbannad för det bevisar bara att IFK Göteborg är mediasveriges kelgrisar.

och "blågult". Låter ju helt efterblivet. Jag kan ju förstå att man kallar italien för "azurri" eller om man skulle kalla tyskland för "de vita" eftersom deras färger särskiljer från flaggan.

Tycker det är ok, eftersom det är färgerna som man håller på. Man kan kritisera spelare, organisation och tom fans inom klubben men man håller alltid på färgerna. På tröjan.
Citera
2017-10-28, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tycker det är ok, eftersom det är färgerna som man håller på. Man kan kritisera spelare, organisation och tom fans inom klubben men man håller alltid på färgerna. På tröjan.
Men varför uppkallar man endast ifk för sina färger? Varför kallar man inte AIK "de svarta"?
Citera
2017-10-28, 23:41
Medlem
Citat:
Men varför uppkallar man endast ifk för sina färger? Varför kallar man inte AIK "de svarta"?
di himmelsblå...
Citera
2017-10-28, 23:51
Medlem
snillet_1s avatar
Det ligger rätt bra i munnen också. Framförallt blåvitt.
Citera
2017-10-28, 23:51
Bannlyst
Citat:
di himmelsblå...
Jamen media skriver aldrig "di himmelsblå har värvat xxx"
Citera
2017-10-28, 23:59
Medlem
rainbowias avatar
Tycker det talas för lite om färger egentligen, därför ganska befriande att det lever kvar inom fotbollen. Grönt ljus för mig alltså och inget att se rött för och orsaka en svart dag.

Mvh rainbowia
Citera
2017-10-28, 23:59
Medlem
Citat:
Jamen media skriver aldrig "di himmelsblå har värvat xxx"

Nu läser jag inte och ser inte på svensk media, men himmelsblått är intimt förknippat md Malmö FF. Di Himmelsblåe borde rimligen alla veta vem det är?
Citera
2017-10-29, 00:13
Bannlyst
Citat:
Nu läser jag inte och ser inte på svensk media, men himmelsblått är intimt förknippat md Malmö FF. Di Himmelsblåe borde rimligen alla veta vem det är?
Är du efterbliven eller?

Media använder flitigt blåvitt, så varför använder inte media di himmelsblåe? Jag vill veta varför man just kallar iFK för blåvitt stup i kvarten.
Citera
2017-10-29, 00:17
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Är du efterbliven eller?

Media använder flitigt blåvitt, så varför använder inte media di himmelsblåe? Jag vill veta varför man just kallar iFK för blåvitt stup i kvarten.

För att de är ett gammalt och accepterat smeknamn för klubben, precis som Bajen eller Gnaget.
Citera
2017-10-29, 00:28
Medlem
Citat:
Är du efterbliven eller?

Alla jag känner använder di himmelsblå... så jag känner inte alls igen mig i ditt snack.

Kan det vara så att du bor närmare Göteborg än Malmö?
Citera
2017-10-29, 10:00
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det ligger rätt bra i munnen också. Framförallt blåvitt.
Silverfisk ligger bättre 😏
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in