2021-04-08, 10:11
Medlem
perpensionaers avatar
Har inte sett dokumentären, men vill ändå poängtera hur farliga den här sortens män är. Jag har själv haft mycket sex, med 3-siffrigt antal kvinnor vilket inte är så otroligt ovanligt i mina kretsar. Vill inte riktigt outa varför, men jag har haft en karriär inom något område som ger hög status/pengar.

Jag tror dock många i min sits har självinsikten till att inse att man är ett svin. Det sticker mycket i mina och många andras ögon antar jag att Soran alltid suttit på en moralisk hög tron och ansett sig vara en good guy. Svin som inte inser att de är svin är de värsta
Citera
2021-04-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daaniii
Du mår ju på riktigt inte bra. Sitter du bara här och försöker agera domstol?
Jag mår utmärkt. Tråden handlar dock inte om mig utan om våldtäktsmannen Soran Ismail. Hade dock fel om antalet det gäller alltså "bara" 7 fall av våldtäkt, 4, fall av sexuella ofredanden 1 fall av köp av sexuell tjänst samt ett fall av hot.
Senast redigerad av Geigerzehler 2021-04-08 kl. 14:53.
Citera
2021-04-08, 14:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perpensionaer
Har inte sett dokumentären, men vill ändå poängtera hur farliga den här sortens män är. Jag har själv haft mycket sex, med 3-siffrigt antal kvinnor vilket inte är så otroligt ovanligt i mina kretsar. Vill inte riktigt outa varför, men jag har haft en karriär inom något område som ger hög status/pengar.

Jag tror dock många i min sits har självinsikten till att inse att man är ett svin. Det sticker mycket i mina och många andras ögon antar jag att Soran alltid suttit på en moralisk hög tron och ansett sig vara en good guy. Svin som inte inser att de är svin är de värsta

Yepp flashback kretsarna. Bara 3-siffrigt antal kvinnor, trodde alla flashbackare legat med 4-siffriga antal kvinnor.

Det är som vanligt dom där komikerna tror dom kan göra vad som helst. Soran är så skyldig som det bara går.
Citera
2021-04-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag mår utmärkt. Tråden handlar dock inte om mig utan om våldtäktsmannen Soran Ismail. Hade dock fel om antalet det gäller alltså "bara" 7 fall av våldtäkt, 4, fall av sexuella ofredanden 1 fall av köp av sexuell tjänst samt ett fall av hot.

När torskade Soran för sexköp?
Citera
2021-04-08, 16:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svårt att tänka sig att kvinnor kan ta dominans-order från Soran, utan att börja garva.

Nåja. Om de är beredda att frivilligt ha sex med denne håriga kurd så är de nog enfaldiga nog att ta hans befallningar också.
Citera
2021-04-08, 17:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Anna Björklund skriver en bra krönika i Göteborgsposten där hon sågar våldtäktskurden och skattefinansierade SVT:

https://www.gp.se/kultur/kultur/det-...-då-1.44244810

Citat:
SVT:s reklamfilm för komikern är en oefterlängtad comeback.

Hon påpekar en sak jag ofta lyfter när Soran och Özz kommer på tal:

Citat:
Den vimsiga tvagningen fortsätter i programmet, men jag börjar istället försöka komma ihåg något roligt Soran Ismail har sagt, någonsin. Jag har ändå haft hyfsad koll på både standup och poddar i mitt vuxna liv, Sorans främsta medier. Hände den före min tid, all denna prisbelönta briljans? Nä, inte ens i Parlamentet, där komikerna får färdiga manus med skämt, gjorde han sig minnesvärd.

Berättar om skattefinansierade SVT och hur de alltid lyft fram Soran:

Citat:
Jag gräver vidare i Sorans obegripliga kändisskap, usla komiker finns ju, men det brukar inte gå så bra för dem som för honom. I meritlistan är SR:s Morgonpasset, Sveriges största radioprogram. Sommarprat, Vinterprat och en egen tv-serie på SVT med samma namn som hans stora turné. Public service har inte bara gett sig den på att ge Soran ett timslångt försvarstal, de har också burit honom hela hans karriär.

Bra där Anna!

Skönt att se att inte alla mediemänniskor vurmar för våldtäktskurden.
Citera
2021-04-08, 17:41
Medlem
Ljudfilerna från rättegången om förtal låg uppe på youtube innan, nu kan jag inte hitta dom längre, är det någon som sitter inne på dom eller har hittat? Skummade igenom tråden men hittade ingen fungerande länk
Citera
2021-04-08, 19:13
Medlem
moralhoras avatar
Ärligt talat så tror jag Sorans största problem med att göra en comeback är att han aldrig var speciellt bra, så det är ingen direkt som saknar honom nu när han är "cancelled". Det är precis som Virtanen - det finns helt enkelt människor som gör samma sak, fast bättre.
Citera
2021-04-08, 19:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Anna Björklund skriver en bra krönika i Göteborgsposten där hon sågar våldtäktskurden och skattefinansierade SVT:

https://www.gp.se/kultur/kultur/det-...-då-1.44244810

Hon påpekar en sak jag ofta lyfter när Soran och Özz kommer på tal:

Berättar om skattefinansierade SVT och hur de alltid lyft fram Soran:

Bra där Anna!

Skönt att se att inte alla mediemänniskor vurmar för våldtäktskurden.
Jag håller med om allt. Men måste påpeka att allt detta gäller 100 gånger mer om Özz Nujen. Jag kan tycka att Soran stundvis varit lite småkul. Men Özz har inte ens varit i närheten av att vara rolig, någonsin.

Helgmålsringningen är roligare än Özz.
Citera
2021-04-08, 20:13
Medlem
Järnrörsskandalen var väl Sorans största framgång,han skulle haft en livstid i rampljuset om det inte visat sig att han var kvinnoplågare.
Citera
2021-04-08, 20:25
Medlem
Svårt att se skälen att SVT släpper fram Soran igen. Det kommer nya PK-alibier vandrandes i strid ström.

Det vill säga om Soran inte var riktigt i Mörkrets hjärta, och därmed sitter på otroligt mycket skit om andra i den mediala ankdammen. "Ska jag åka dit, då ska ni också ryka".
Citera
2021-04-08, 21:18
Medlem
Soran verkar känna ressentiment mot vita tjejer som inte ville dejta honom som liten. Föraktar dom samtidigt som han vill ha deras bekräftelse. Är troligtvis också föraktfull mot sina egna som han inte alls verkar intresserad av. Han har många av komponenterna som gör det troligt att han varit lite mer "rapig" än dom flesta som hängts ut under metoo.

Han verkar också ganska skör som person, bryter ihop så fort medströmsmedia vänder honom ryggen. Harig kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in