2017-10-31, 08:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
alltså...
hur kan någon möjligtvis tro på den där?

hon blir "våldtagen" ungefär en gång om året av sina "kompisar" från att hon är 17 år. Hon är nu över 30 år.

Alla gångerna ser förloppet likadant ut.
Hon har följt med kompisarna hem, och ligger i sängen hos dessa.

Oddsen. Sannolikheten. Trovärdigheten.

Och varje gång ligger hon tydligen där och vänder och vrider på sig och låtsas snarka, istället för att säga ifrån. Går hem med killkompisar som gör henne lamslagen av skräck och lägger sig i sängen hos dem, gång på gång, år efter år, och blir våldtagen varenda gång. Yeah right.

Snacka om att idiotförklara sig själv.
Citera
2017-10-31, 08:56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tänk nu om SD svansen har helt fel och det inte är Soran eller Özz, ingen muslim och invandrarblatte. Utan t.ex. en helvit svensk som Schyffert eller Dorsin? Vad skulle nazzarna säga då? Inga säkra bevis för att det handlar om komikern Soran finns som jag kan se.

Jag hade blivit så. Jävla. Glad om det var Schyffert eller Betner, hade mycket hellre sett att det var nån av dem.

Du missar poängen, de flesta tycker att det är extremt ironiskt att denna av pk eliten hyllade och självgode aset som åkt runt runt och fördömt SD eller pratat sig hes om integration och jämställdhet nu har dessa anklagelser mot sig. Speciellt efter smulpaj Hermanssons uttalanden tex.
Citera
2017-10-31, 09:03
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.expressen.se/noje/komike...as-med-mannen/

Intressant att profilen de anvädner där ser pursvensk ut. Finns det nån profil som gjort på Soran? Man hade ju känt igen honom direkt. Skulle vara intressant nästa gång det är en svensk gärningsman, om de använde sig av en profilbild med stor näsa, stora läppar och svag haka. Shit would NOT fly
Citera
2017-10-31, 09:09
Medlem
Finns det något mer av åtminstone lite substans i ämnet än bara spekulationer?

Tex AMK Morgon från igår, 30 oktober.
http://morgon.amk.libsynpro.com/
(Bläddra ned på sidan så ser ni en liten inbäddad spelare)
Direktlänk:http://hwcdn.libsyn.com/p/7/c/0/7c09...6acb5819343d54
Det är för första gången någon/några i stort sett bekräftar att det är S.I.

Citerar Martin Soneby, 10:25 min in i programmet "Det är som att alla som hör av sig till mig vet redan vem det är".
(Diskussion kring ämnet börjar redan 1:50)

Då kan man ju med stor säkerhet konstatera att det är S.I som utpekas, eftersom det är hans namn som kommer upp överallt. Inte bara på flashback.

Att de tre "gentlemännen" inte tar avstånd från sexuella övergrepp i visar bara på vilken feghet och tystnadskultur som råder kring dessa ämnen.
Istället garvar de om hur roligt det är att skoja om sexuella övergrepp...

Man borde köra upp en batong i röven på alla dessa fina herrar, så kanske de vaknar till liv... eller så skulle de bara tycka det är skönt, vad vet jag... (Ja, jag skämtade just om sexuella övergrepp, vilken dubbelmoral, va!?)
Senast redigerad av argahannen 2017-10-31 kl. 09:44.
Citera
2017-10-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tänk nu om SD svansen har helt fel och det inte är Soran eller Özz, ingen muslim och invandrarblatte. Utan t.ex. en helvit svensk som Schyffert eller Dorsin? Vad skulle nazzarna säga då? Inga säkra bevis för att det handlar om komikern Soran finns som jag kan se.

Är det någon skillnad på Schyffert och Ismail när det gäller att vara pk? Glädjen över att någon från pk-sidan är en gris istället för medias gullegris är densamma. Det hade varit minst lika många sidor på fb om det antytts att det var Schyffert som var den misstänkte.
Citera
2017-10-31, 09:17
Medlem
1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Skadeglädje är fantastiskt, men:

-Vilken tjej fortsätter kvällen med en kille som tafsat på henne hela kvällen, om hon visat att hon inte ville det? Vi normala män uppfattar signaler och hade aldrig hamnat innanför några trosor under ett bord om signalerna sa 'nej'. Det låter tyvärr som att hon inte gav några signaler alls. Hon gick och rökte. Oavsett, så bestämmer hon sig för att slå följe med detta vider till en park? Trovärdigheten är tyvärr sabbad.

-Vilken tjej följer med Soran Ismail till hans hotellrum efter en barkväll och tror att det inte står sex på menyn? Om han sedan betér sig som ett as så är det väl bara att dra, och anmäla?

Jag är överygad om att Soran Ismail är ett skenheligt svin, men beklagar att de här berättelserna har så lågt bevisvärde.

Ditt stora problem är ju främst att du har noll koll på hur kvinnor kan reagera. Du tänker rent logiskt men i dessa sammanhang försvinner logiken. Situationer som utifrån kan se väldigt enkla ut kan, om man befinner sig mitt i, förefalla betydligt svårare att ta sig ur. Misstänker dessutom att du inte är kvinna och i och med detta inte levt under dessa premisser i hela ditt liv.
Citera
2017-10-31, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argahannen
Finns det något mer av åtminstone lite substans i ämnet än bara spekulationer?

Tex AMK Morgon från igår, 30 oktober.
http://morgon.amk.libsynpro.com/
(Bläddra ned på sidan så ser ni en liten inbäddad spelare)
Direktlänk:http://hwcdn.libsyn.com/p/7/c/0/7c09...6acb5819343d54
Det är för första gången någon/några i stort sett bekräftar att det är S.I.

Citerar Martin Soneby, 10:25 min in i programmet "Det är som att alla som hör av sig till mig vet redan vem det är".
(Diskussion kring ämnet börjar redan 1:50)

Då kan man ju med stor säkerhet konstatera att det är S.I som utpekas, eftersom det är hans namn som kommer upp överallt. Inte bara på flashback.

Att de tre "gentlemännen" inte tar avstånd från sexuella övergrepp i visar bara på vilken feghet och tystnadskultur som råder kring dessa ämnen.
Istället garvar de om hur roligt det är att skoja om sexuella övergrepp...

Man borde köra upp en batong i röven på alla dessa fina herrar, så kanske de vaknar till liv... eller så skulle de bara tycka det är skönt, vad vet jag... (Ja, jag skämtade just om sexuella övergrepp, vilken dubbelmoral, va!?)

Du och flera andra är inne på samma spår att det är feghet att ingen tar avstånd. Problemet är att det inte är officiellt. Jag vet att många önskar att det ska släppas i media osv så man kan förhålla sig till det hela. Ingen kan el vill gå ut och diskutera el fördöma någon/t som än så länge de facto är rykten, spelar ingen roll hur säkra de är. Jag tror det kommer bli skillnad den dag det kommer ut.
Citera
2017-10-31, 09:25
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1945
Ditt stora problem är ju främst att du har noll koll på hur kvinnor kan reagera. Du tänker rent logiskt men i dessa sammanhang försvinner logiken. Situationer som utifrån kan se väldigt enkla ut kan, om man befinner sig mitt i, förefalla betydligt svårare att ta sig ur. Misstänker dessutom att du inte är kvinna och i och med detta inte levt under dessa premisser i hela ditt liv.

Berätta gärna. Hur hamnade hon från restaurangen i en park efter en kväll av oönskad antastning av samme man? Hur hamnar man på ett hotellrum och tror att det inte kommer att bli sex? Jag förstår att man kan vara känslostyrd, men inde här fallen borde känslorna varit aversion?
Citera
2017-10-31, 09:31
Medlem
Marviils avatar
Enligt expressen ska han ha ofredat en kvinna i Jönköping för drygt 4 år sedan. Detta i samband med ett turnestopp. Någon som vet om SI hade ett turnestopp i Jönköping 2013?
Citera
2017-10-31, 09:33
Avstängd
nidbilds avatar
Sorans föredettta fru Caroline twittrar

Kapolain
Svar till @RFSU
Straffskalan för att ha skickat en kukbild kan sträcka sig från böter till fängelse.

Kapolain
@RFSU
Har du fått en #dicpic? Oönskade kukbilder faller under brottsbalk 6 §10 sexuellt ofredande. Isabel Lind om hur du går tillväga: #metoo
Citera
2017-10-31, 09:34
Medlem
peppess avatar
Kollar man in Sorans Facebook och kollar historik så har han varit ganska flitig med att uppdatera den. 3, max 4 dagar i mellan inläggen. Nu är det inget sedan 17 oktober.. Varför?
Citera
2017-10-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Berätta gärna. Hur hamnade hon från restaurangen i en park efter en kväll av oönskad antastning av samme man? Hur hamnar man på ett hotellrum och tror att det inte kommer att bli sex? Jag förstår att man kan vara känslostyrd, men inde här fallen borde känslorna varit aversion?

Har du aldrig varit kompis med det motsatta könet där man promenerar hem genom staden, och en park, efter att ha haft en trevlig kväll på krogen?

Det är inte alls ovanligt med kompisar av båda könen som reser ihop, och delar hotellrum, utan att flickorna blir våldtagna. Det handlar om vilka olika sorts kretsar vi umgås i, och var barn i dagens Sverige växer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in