Citat:
Ursprungligen postat av
Noningra
Tror faktiskt inte att det behöver bevisas som i en fällande dom. Jämför Virtanen, han är ju tämligen rökt.
Jag tror förvisso inte heller att det behöver bevisas med en fällande dom, däremot måste något lite mer konkret framkomma (svinigt beteende behöver inte alltid vara straffbart eller bevisbart, men är ändå problematiskt för någon som verkar inom ett område som regimstödd, hycklande godhetsapostel istället för utifrån talang).
Däremot är det båda fallen inte riktigt jämförbara. Virtanen har definitivt generellt betett sig som ett svin, både under arbetstid och utanför. Jag tvivlar på att han fälls för någonting, men likväl har han varit ett verkligt exceptionellt svin. Det har dessutom varit väldigt brett känt, samt t.o.m. varit en närmast offentlig hemlighet, i minst ett årtionde (förmodligen avsevärt längre inom gammelmedia- och kändiskretsar). Ismail har möjligtvis betett sig illa mot kvinnor och eventuellt våldtagit några, men det är inget som i alla fall jag har känt till tidigare.
Förvisso är
alla självutnämnda feministiska PK-män djupt störda på ett eller annat sätt (jag kommer att fortsätta hävda det fram till den dagen någon lyckas påvisa existensen av en feministisk PK-man som inte är störd), men alla är ju inte nödvändigtvis Kapten Klänning-typer, även om många säkert är det.