2017-10-31, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Nej, men de som vetat om hans göromål med diverse flickor och kvinnor borde be om ursäkt för att varit så fega att de inte vågat ta avstånd från våldtäktskurden! För samma personer är väldigt snabba med att begära att ex. SD och diverse av deras företrädare skall avgå och göra avbön så fort deras förehavanden kommer i ljuset. Är det då inte lika mycket deras skyldighet om de vet om att deras vänner gjort detsamma? Eller, är det mer rätt att håll varandra om ryggen enkom för att man tillhör ett skrå utav dåliga "komiker", eller "journalister"?

Svarar samma sak igen. Du tycker alltså att hans vänner ska gå ut och fördöma honom för att det finns en fyra dagar gammal FB tråd som pekar ut honom?
Citera
2017-10-31, 06:04
Medlem
Google ger att även Nordfront gått ut med namn

https://www.nordfront.se/soran-ismai...valdtakter.smr
Senast redigerad av avec 2017-10-31 kl. 06:07.
Citera
2017-10-31, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Svarar samma sak igen. Du tycker alltså att hans vänner ska gå ut och fördöma honom för att det finns en fyra dagar gammal FB tråd som pekar ut honom?

Ja, självklart om de vetat om skiten kring honom, eller skall de i efterhand enkom kunna säga att "ja, han var ju den snällaste kurden jag mött", och han visade inte upp några slika våldtäktsbeteenden mot mig i alla fall? Tror du att alla hans ståupkomiker till "vänner "ej vetat om hans sexuella avarter?
Citera
2017-10-31, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wima2016
Timell, Virtanen eller Borg för den delen - ingen är fälld de har samtliga fått konsekvenser re till arbetsliv, anställningar, uppdrag etc. enbart genom ställningstagande att agerandet inte överensstämmer med uppdragsgivarens värderingar. Inte heller har det hindrat andra offentliga personer från att ge uttryck för sina åsikter. Undrar bara vad skillnaden är eller kanske hur lång tid som behövs innan det syns en reaktion i sociala medier på bred front.

Det lär väl inte ta så många dagar misstänker man i dagens mediaklimat. Men den väldigt stora skillnaden jmf med FV och MT är att där gick offren ut offentligt i tidningar och sociala medier och namngav personerna som senare även svarade på anklagelserna.

Något sådant har ju inte skett här och då ska media inte namnge någon om det går korrekt till (vilket det inte alltid gör...).
Sedan verkar många här få något slags perspektivförvridningar. Bara för att det funnits en FB tråd i ett par dagar där några hävdar något börjar ett helt gäng skrika att det är en konspiration att inte hela världen skriver om vad FB-tråden anser vara sanningen. Tror vi får vara rätt glada att inte FB styr media helt. Även om det skedde i FV-fallet
Citera
2017-10-31, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Ja, självklart om de vetat om skiten kring honom, eller skall de i efterhand enkom kunna säga att "ja, han var ju den snällaste kurden jag mött", och han visade inte upp några slika våldtäktsbeteenden mot mig i alla fall? Tror du att alla hans ståupkomiker till "vänner "ej vetat om hans sexuella avarter?

Skulle som du säger hans ”vänner” känt till att han förgriper sig på kvinnor?
Citera
2017-10-31, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
...för 100 procents säkerhet i ett enskilt fall?

Det råder inga tvivel längre om vem komikern är - fast kanske inte pga statistisk signifikans i indiciekedjan...

Haha ja, att indicier skulle vara synonymt med hundraprocentig säkerhet är ju onekligen ett komiskt påstående...
Citera
2017-10-31, 06:52
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha ja, att indicier skulle vara synonymt med hundraprocentig säkerhet är ju onekligen ett komiskt påstående...

Klart de är såvida de är tillräckligt många i kombination med tillförlitlighet. Eller 99,999% då, om det nu spelar roll. Som sagt, inom ett par dagar kommer även du vara förvissad om faktum.

OBS! Jag åsyftar alltså att det är Soran som är den aktuella komikern. Huruvida han är är skyldig till anklagelserna, eller inte, är en helt annan femma.
Senast redigerad av Tankefrihet 2017-10-31 kl. 07:00.
Citera
2017-10-31, 07:04
Medlem
CarlosRexs avatar
Inte för man ska förminska att Erik Almqvist så "skit i den där lilla horan" när han ville avsluta ett käbbel. Han sa det dock inte till henne utan om henne.

Men att ta fram kuken och stoppa den i munnen på en tjej och säga till henne "Du är min hora" är på en helt annan nivå. Detta ska bara vara en av de sexuella övergrepp ha beskylls för.

Är detta sant lär han nog inte kunna försörja sig och bör nog lämna landet. Han har gjort sig rolig på att förnedra Sverige och svenskarna. Och det har man all rätt att göra men då måste föregå med mycket gott exempel. Nu är han en av de största hyklarna
Citera
2017-10-31, 07:06
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatteplanering
Haha. Komedi. Jag var här tidigare i tråden och trollade runt. Trodde inte att det skulle kunna vara Soran. Men nu är det inte helt omöjligt alltså. Lagom till jul för flashback och ganska komiskt.

Jag tror dock att folk gissade soran och hoppades på honom utan belägg, och nu råkade det vara han.

Men att det var en neger, det visste vi redan.

Hade man ögonen öppna så visste man detta redan i Fredags. Gissningarna var såledels lite mer välgrundade än du påstår.
Citera
2017-10-31, 07:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Måste ha rått en jävla målkonflikt inom honom: så otroligt god, fin och stor inför kamerorna och det stora svinet på gatorna när kameran är av. Säkert en njutning i det. Jag vet att han dricker väldigt mycket och det skulle inte förvåna mig om han även är "sexmissbrukare", då han har sexmissbrukarens sluttande smala axelparti och tomma blick. Han får nog köra "sjukdomskortet" om han ska klara sig igenom det här...
Citera
2017-10-31, 07:35
Medlem
mordaren2016s avatar
Nordfront publicerar nu namn och bild på våldtäktsmannen Soran Ismail

https://www.nordfront.se/soran-ismai...valdtakter.smr
Citera
2017-10-31, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Klart de är såvida de är tillräckligt många i kombination med tillförlitlighet. Eller 99,999% då, om det nu spelar roll. Som sagt, inom ett par dagar kommer även du vara förvissad om faktum.

OBS! Jag åsyftar alltså att det är Soran som är den aktuella komikern. Huruvida han är är skyldig till anklagelserna, eller inte, är en helt annan femma.
Mycket möjligt att det är Soran som det handlar om.
Men "hundraprocentiga indicier" är en terminologisk paradox.
Ungefär som att något inte kan vara "nästan exakt" eller "nästan gravid" eller "halvdöd", eftersom det handlar om absoluta termer.

Vad gäller att anklagelserna stämmer, ja jag tror garanterat att Soran gillar dominans och förnedringssex, huruvida tjejerna var med på det eller inte, är nog rätt svårt att avgöra... Jag har ingen koll på hur en sån där utredning funkar men om de nu haft förnedringssex frivilligt och sedan vill jävlas med honom av någon anledning och hävdar att det var ofrivilligt, hur fan avgör rätten vad som är sant och inte?

Med det sagt så tycker jag att många av de berättelser som kommit fram har varit väldigt trovärdiga, men det ska ju bevisas också...
Senast redigerad av Blalotus 2017-10-31 kl. 07:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in