Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Det är absolut fullt möjligt, en pajas i en pajas-roll.

Det är fortfarande per definition en spekulation.

- #MeToo - kampanjen som fick det att brinna av i huvudet på hela Flashback. Det som en gång brukade värdesättas här inne - granska bevisen hårdare än Sveriges poliskår - är som bortblåst.

- Den här tråden, och så fort Soran kom på tal - förvandlade samma medlemmar till efterblivna människor på #MeToo:ares nivå.

Inlägget ”Chadde” skrev första gången(innan DN:s publicering) nämnde inte Soran vid namn, utan själva inlägget gjordes i tråden om Soran.

Vilket tyder på att han haft någon form av ”insyn” i att publiceringen skulle ske.

Efter att publiceringen ägde rum kom en ny kommentar, i samma tråd, att den utpekade var Soran. Det är vad vi vet, det är fakta. Låt oss då spekulera.

Försök att föreställa er scenariot:

Chadde är praktikant på en tidning, eller känner någon som är det.

Han får nys om att en komiker är anmäld och att det kommer publiceras en artikel.
Han får inte något namn, men väljer av någon anledning(kanske en önskan?) att skriva om det i Sorans tråd på Flashback.

När publiceringen sen släpps framstår han då som trovärdig, fast han egentligen inte ens själv någonsin vetat vem det berört.

Allt detta i sig drar igång alla spekulationer i denna tråd, som i sin tur får Soran att ligga lågt och låta utredning/drevet spelas ut.

Jag HOPPAS och vill att det ska vara Soran. Jag hatar människan och tror han är kapabel till det baserat på min egna bild utav honom.

Men bevisen som läggs fram är absolut inte lika ”100%” som alla vill påstå. Motbevisa gärna teorin, lägg fram egna bevis.

Visst skulle det kunna vara så. Men för de som väljer att tro mig kan jag säga att jag sett namnet ocensurerat från både offer, 1337likes och reportern på DN. Kan inte göra så mycket mer för att övertyga.

Men som Expressen skriver: "Regelbunden medverkan i olika tv- och radioprogram växlat med fullsatta turnéer runtom i landet har gjort honom känd för en bred publik."

Det är ju inte många komiker av den kalibern vi har i Sverige.
Citera
2017-10-29, 20:52
Medlem
Fortfarande ingen som bemödar sig att försöka spräcka min teori om hur det möjligtvis gått till några sidor bak? Ingen?

Ändå fortsätter alla hävda att saken är biff. Är det här första gången någonsin som journalisterna i Sverige skrattar åt att de vet något som Flashback inte lyckats lista ut?

Hela den här tråden kommer gå till historien som ett lågvattenmärke. Kanske den konstigaste tråden någonsin vid sånna här spekulationer.

Och ni som SERIÖST fortfarande inte insett att bilder av silhuetter tidningar publicerar inte är från FAKTISKA bilder - måtte ni halka i badrummet och avlida. Ni hade gjort samhället en stor tjänst.

Bevisen pekar absolut mot Soran, beskrivningen stämmer absolut in på honom, men mer än så? Nej.
Citera
2017-10-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo
Jepp! Vilket är lätt pinsamt med tanke på tidigare lagrar. Mängden politiskt motiverade spekulationer och rent önsketänkande, är sannolikt boven i dramat.

Så, ännu en gång!
Sign chadde som bevisat haft insyn hos DN har redan den 20 oktober pekat ut att DN artikeln skulle handla om Soran!
Citera
Bannlyst
Jag vet att en del var "oroliga" för att Fredrik Virtanen skulle ta sitt liv när drevet gick som värst
Med tanke på dom depressioner Soran haft så är nog suicidrisken mer överhängande för Kurden.
Lever han?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Du glömde argumentet att "hon klädde sig slampigt"

Din jävla idiot!

Det är bara idioter som fastnat på sådana motargument.
Citera
2017-10-29, 20:54
Medlem
https://petterssonsblogg.se/2017/10/...va-valdtakter/
Citera
Medlem
En polare jobbar på expressen. Han sa att de kommer gå ut med namn inom de närmaste dagarna. Det dom väntar på är egentligen bara att komikern ska tala ut först. Sedan är det fritt fram att outa namn.
Citera
Medlem
Kibombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Så, ännu en gång!
Sign chadde som bevisat haft insyn hos DN har redan den 20 oktober pekat ut att DN artikeln skulle handla om Soran!

Vad finns det för garantier för att personen ifråga faktiskt sitter på fakta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Fortfarande ingen som bemödar sig att försöka spräcka min teori om hur det möjligtvis gått till några sidor bak? Ingen?

Ändå fortsätter alla hävda att saken är biff. Är det här första gången någonsin som journalisterna i Sverige skrattar åt att de vet något som Flashback inte lyckats lista ut?

Hela den här tråden kommer gå till historien som ett lågvattenmärke. Kanske den konstigaste tråden någonsin vid sånna här spekulationer.

Och ni som SERIÖST fortfarande inte insett att bilder av silhuetter tidningar publicerar inte är från FAKTISKA bilder - måtte ni halka i badrummet och avlida. Ni hade gjort samhället en stor tjänst.

Bevisen pekar absolut mot Soran, beskrivningen stämmer absolut in på honom, men mer än så? Nej.

Så, ÄNNU EN GÅNG!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
Visst skulle det kunna vara så. Men för de som väljer att tro mig kan jag säga att jag sett namnet ocensurerat från både offer, 1337likes och reportern på DN. Kan inte göra så mycket mer för att övertyga.

Men som Expressen skriver: "Regelbunden medverkan i olika tv- och radioprogram växlat med fullsatta turnéer runtom i landet har gjort honom känd för en bred publik."

Det är ju inte många komiker av den kalibern vi har i Sverige.

Tack, det skulle kunna vara så. Sen misstror jag inte dig, då jag inte ser någon anledning till att du skulle ljuga.

Men möjligheten finns fortfarande, vilket många antyder att den inte gör.
Citera
2017-10-29, 20:55
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
I hela metoo-debatten bör fö beaktas att "dålig kvinnosyn" inte är detsamma som att faktiskt vara kapabel till att köra in kuken i munnen på en drogad tjej eller att våldföra sig på andra vis. Har en kusin som tycker att kvinnor inte har på universitetet att göra, men är rätt säker på att han inte skulle våldta någon. Ok, "i de lugnaste vattnen"... men jag menar bara att man måste skilja på att haspla ur sig nåt urbota korkat och att faktiskt våldta

Absolut. Likaså ska man inte vråla "övergrepp - sexuella traklasserier!!" om en man tittar uppskattande i ens urringning (vill du inte att han ska titta - lägg armarna i kors över bröstet) eller säger "vad fin du är i håret".

Kvinnor av ovanstående typ har uppenbara aggressionsproblem som förmodligen inte ens har att göra med män, kanske har de obearbetade trauman i bagaget. Då är det lätt hänt att man är arg på allt & alla & tar minsta chans att få spy ur sig det.
Citera
2017-10-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo
Vad finns det för garantier för att personen ifråga faktiskt sitter på fakta?

För att personen avslöjade att artikeln var på gång en vecka innan DN publicerar artikel! Om du fortfarande inte fattar så kan jag inte hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in