2017-10-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Fast du framstår som lika angelägen att prata om hans oskuld trots att du inte heller har något som styrker det. Faktum är att ingen vet vilket leder till spekulationer. Och detta är ingen domstol, så diskussionerna här är inte bundna till "oskyldig till motsatsen bevisats". Det hör till juridiken.
Nej, jag är angelägen om att man diskuterar utifrån vettiga belägg och även indicier. När troll länkar till bloggar och YT-kanaler med kommentaren "det är SI, det bekräftas" fast det de facto INTE bekräftas i länkarna så är det kontraproduktivt för hela diskussionstråden. Instämmer du i detta?

Jag är neutral, till skillnad från personer som gärna vill att det ska vara SI och låter detta färga deras tolkning av olika indicier. Om man kunde förhålla sig objektiv så skulle det vara en betydlgit mer givande diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du får helt enkelt acceptera att "rasisterna" spekulerar. Sedan får framtiden utvisa om "rasisterna" på nytt har rätt, eller om detta blir ett av de få tillfällen där "svenskhatarna" får känna sig segrande. Det finns sådana fall, så ge inte upp hoppet.
Ja, ser man på den här diskussionen som en kamp mellan svenskhatare och rasister så förstår jag att man blir ilsken när någon kommer och talar om vikten av att förhålla sig objektiv och vilj få fram sanningen.

I mitt tycke handlar tråden om att komma fram till vem det är, oavsett vilken svensk komiker det visar sig vara. Jag utesluter inte att det är SI, men ser inget som talar så starkt för att det ska vara honom.
Citera
2017-10-30, 11:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ja, ser man på den här diskussionen som en kamp mellan svenskhatare och rasister så förstår jag att man blir ilsken när någon kommer och talar om vikten av att förhålla sig objektiv och vilj få fram sanningen.

I mitt tycke handlar tråden om att komma fram till vem det är, oavsett vilken svensk komiker det visar sig vara. Jag utesluter inte att det är SI, men ser inget som talar så starkt för att det ska vara honom.

Det var du, inte jag, som började prata om "rasister" på ena sidan. Jag bara fyllde på med "svenskhatare" för tydlighetens skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
De nämner inte Soran någon gång i inslaget... ot, men går det här skräpet på tv? Hon var nervös som en osäker 10 åring.. Någon som uppfattade vad personen de pratade om jobbar med?

Haha. Hur många ggr säger hon ”den svenske komikern”?

Det är plågsamt att se när de konstant försöker dra ut notiser som ska ta 8 sek att berätta till flera minuter av bara upprepanden

https://youtu.be/RWqDBdXwcTU
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Så du tror på fullt allvar att den betydligt längre tråden om Virtanen beror på att han är av "icke svensk härkomst"?

Sedan ändrar inget av ditt psykotiska yrande att vissa grupper av män är tio- till hundrafalt mer våldtäktsbenägna än andra grupper av män. Samt att ökandet av de mest våldtäktsbenägna grupperna i den totala populationen med några procent får därför stor inverkan på den totala mängden våldtäkter. För det är väl accepterandet av detta empiriska faktum du grinar över?
Psykotisk yrande, och det ska komma från någon i affekt. Det spelar ingen roll vem som våldtar en tjej, det är handlingen som räknas. Om nån körde upp nåt i din röv, hade du uppskattat det mer om det vore en etnisk svensk?
Citera
2017-10-30, 11:11
Medlem
Jag skulle gissa på Anders Timell.
Discovery, vinter OS, välkänd och från radio och tv... Och med brorsans kvinnosyn så är det väl betingat från barndomen?
Citera
2017-10-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Där kallas han för finne och/eller pk-feminist-vänster-pack. Det räckte inte med att han var ett as. När Hanna Wigh blev utsatt av en partikarmar så kallades hon för mytoman och psykiskt störd. Tror inte att det hetat så om någon från ett annat parti, invandrare eller en pk-människa hade trakasserat henne.
Lite skillnad om en lastbilschaffis våldtar tjejer eller om någon som är så hyllad att han blir sommarpratare gör det.Soran har fått obegränst utrymme i Radio och TV på att i stort sätt framhålla sin förträfflighet i allmänhet och i synnerhet mot svenskar.
Citera
2017-10-30, 11:13
Medlem
Europes avatar
Citat:
Där kallas han för finne och/eller pk-feminist-vänster-pack. Det räckte inte med att han var ett as. När Hanna Wigh blev utsatt av en partikarmar så kallades hon för mytoman och psykiskt störd. Tror inte att det hetat så om någon från ett annat parti, invandrare eller en pk-människa hade trakasserat henne.

Dina inlägg i Hanna Wigh-tråden avslöjar rätt väl vad din störning är. Om inte alla våldtäktsmän är sverigedemokrater (och de flesta våldtäktsmän är inte sverigedemokrater), så kommer du att grina högt, som ett litet barn. Det är så orättvist när verkligheten ser helt annorlunda ut än hur du vill att den ska se ut.

Sedan är jag finne och skulle gärna vilja ha lite mer konkreta bevis på att Virtanen faktiskt har finska anlag, med tanke på att han ju trots allt agerar som en typiskt psykopatisk PK-svensk (precis som du).

Sedan skulle jag ännu hellre önska att den nämnda utpekade personen som tråden handlar om vore t.ex. Magnus Betnér eller Henrik Schyffert, men nu pekar inget på det. Och ja, det beror på att de är PK och regimens små narrar, att de är sviniga översittare och hycklare som fördummar den svenska offentligheten.

Inte heller önskar jag att t.ex. Tino Sanandaji skulle visa sig vara våldtäktsman, hur mycket kurd han än må vara, eftersom han istället höjer den intellektuella genomsnittsnivån i den svenska offentligheten. Precis som en rad andra invandrare, som t.ex. Thomas Gür.

Problemet är att du projicerar på andra den människotyp du själv är. Men vi andra är inte som du, bara för att du önskar det.
Senast redigerad av Europe 2017-10-30 kl. 11:16.
Citera
2017-10-30, 11:14
Medlem
Sommargays avatar
Aftonbladets papperstidning kör stort på löpsedeln med "komiker utreds för två våldtäkter". Sen är det en stor pixlad bild där kanterna är opixlade (bara huvudet pixlat).

Bildsöker på google men inte lyckats hitta den än. Någon annan?
Citera
2017-10-30, 11:16
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Aftonbladets papperstidning kör stort på löpsedeln med "komiker utreds för två våldtäkter". Sen är det en stor pixlad bild där kanterna är opixlade (bara huvudet pixlat).

Såg en bild på Expressens första sida. Man såg det krulliga håret, det verkar som att pixlarna inte räckte till ganska givet att det var Soran som dolde sig bakom vitpixlarna!
Citera
2017-10-30, 11:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay

Kan du ta bild och lägga upp? Eller någon annan?
Citera
2017-10-30, 11:19
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Jag har ingen uppfattning om Ismail, varken som komiker eller person. Gillar bara inte icke-pk-pöblar som dreglar när det inte är SD-profiler som gör bort sig/trakasserar folk.
Tror du att det bara är för att det inte är en sd som är anköagad som tråden är stor? De allra flesta trådar om våldtäkter har invandrare som MGM, det är inget nytt. Det är för att det är en sån jävla hycklare som är misstänkt som tråden är stor. Han har hållit hov i media och berättat hur folk ska uppföra sig, vad man inte får säga och massa annat skit, när det då kommer fram att han (om det är Soran) själv våldtar folk, varav en våldtäkt utomhus, så är det självklart att tråden blir populär.
Citera
2017-10-30, 11:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Av vissa ja, medan andra direkt köpte hennes version. Tyvärr är det så många fungerar. Man väljer vem man vill tro på baserat på egna ideologiska preferenser och på samma sätt fungerar det även nu. De som ogillar A tror blint på B, medan samma person kanske gillar C och därför ifrågasätter D.

Nu är det här förvisso Kändisskvaller så här spekuleras det fritt, men man ska nog hålla isär frågan om vem som är anklagad och vem som faktiskt är skyldig.

Slutligen får man väl även ha i åtanke att det kan vara svårt att jämföra olika händelser rakt av. Vissa utsagor är mer trovärdiga än andra, vissa händelser är grövre, vissa saker är inget annat än rykten, osv. osv.

När det gäller denne "komiker" så lär namnet hur som helst snart bli officiellt så då slipper folk i alla fall att spekulera om den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in