Citat:
Nej, jag är angelägen om att man diskuterar utifrån vettiga belägg och även indicier. När troll länkar till bloggar och YT-kanaler med kommentaren "det är SI, det bekräftas" fast det de facto INTE bekräftas i länkarna så är det kontraproduktivt för hela diskussionstråden. Instämmer du i detta?Fast du framstår som lika angelägen att prata om hans oskuld trots att du inte heller har något som styrker det. Faktum är att ingen vet vilket leder till spekulationer. Och detta är ingen domstol, så diskussionerna här är inte bundna till "oskyldig till motsatsen bevisats". Det hör till juridiken.
Jag är neutral, till skillnad från personer som gärna vill att det ska vara SI och låter detta färga deras tolkning av olika indicier. Om man kunde förhålla sig objektiv så skulle det vara en betydlgit mer givande diskussion.
Citat:
Ja, ser man på den här diskussionen som en kamp mellan svenskhatare och rasister så förstår jag att man blir ilsken när någon kommer och talar om vikten av att förhålla sig objektiv och vilj få fram sanningen.I mitt tycke handlar tråden om att komma fram till vem det är, oavsett vilken svensk komiker det visar sig vara. Jag utesluter inte att det är SI, men ser inget som talar så starkt för att det ska vara honom.