2017-10-26, 08:50
Medlem
Japp jag vet, men detta fall känns mer som ett fall likt Anna Lindh, Engla, Lisa Holm etc...

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
De flesta som sysslar med utredningarbete ogillar ordet "slump"
Då de flesta mord inte beror på "slumpen "
Citera
2017-10-26, 08:55
Medlem
Utifrån den information som jag läst på internet avlidna ..lotte ..er jobbade också mycket angående integration av flyktingar och deras barn...
Citera
2017-10-26, 08:57
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjimbo
Jag känner inte till området alls men kan hln ha blivit påkörd av en fyrhjuling eller nåt?

Även i torr mark lämnar en fyrhjuling ordentliga spår.....
Citera
2017-10-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Mycket vadå,, -ved?
Det måste vara det dummaste inlägget hitintills i tråden. Grattis!

Syns tydligt på bilderna där polisen bär ett långt "paket" skulle inte bli förvånad om GM inspirerats av Idas" mord där tillhyggen "pinnar använts 😕 om det är pinnar som använts så fina det oftast blod, DNA på dessa och de kan spela en stor roll i en mordutredning. Som i Idas fall, Kevin fallet. I Lisa H var små små repstumpar en viktig del i mordutredningen. Om det inte är pinnar polisen bär ut så kan man ju undra vad det annars skulle kunna vara? Knappast ett kvarglömt gevär eller svärd 🤔😕
Citera
2017-10-26, 09:12
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Eeh vänta nu här. Det är ingen kvinna som anser att invandrare som begår våldtäkt eller mord är offer. En våldtäktsman är en våldtäktsman, oavsett etnicitet. Sluta basunera ut dina egna fördomar och din okunskap.

Du är inte påläst och besitter ingen kunskap om svenska kvinnor.

Jag försökte hitta en tråd åt dig som bevisar motsatsen (med källa och länkar).

En flyktingunge blir dömd för våldtäkt mot BARN.

På Facebook skyddar över 100 kvinnor denna flykting, varje inlägg avslutas med hjärtan och styrkekramar.
En DÖMD man, inte misstänkt.

De kvinnor som skyddar denna individ arbetar inom vård, skola/dagis samt kommunen.

Om någon vet vilket fall/tråd jag pratar om kan gärna länka.
Citera
2017-10-26, 09:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Syns tydligt på bilderna där polisen bär ett långt "paket" skulle inte bli förvånad om GM inspirerats av Idas" mord där tillhyggen "pinnar använts 😕 om det är pinnar som använts så fina det oftast blod, DNA på dessa och de kan spela en stor roll i en mordutredning. Som i Idas fall, Kevin fallet. I Lisa H var små små repstumpar en viktig del i mordutredningen. Om det inte är pinnar polisen bär ut så kan man ju undra vad det annars skulle kunna vara? Knappast ett kvarglömt gevär eller svärd 🤔😕

Tycker det dock ser ut som ett sådant skyddstält man sätter upp för att förhindra att bevis regnar bort. Man kan ha lagt bevismaterial typ grenar inuti.
Citera
2017-10-26, 09:22
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Du är inte påläst och besitter ingen kunskap om svenska kvinnor.

Jag försökte hitta en tråd åt dig som bevisar motsatsen (med källa och länkar).

En flyktingunge blir dömd för våldtäkt mot BARN.

På Facebook skyddar över 100 kvinnor denna flykting, varje inlägg avslutas med hjärtan och styrkekramar.
En DÖMD man, inte misstänkt.

De kvinnor som skyddar denna individ arbetar inom vård, skola/dagis samt kommunen.

Om någon vet vilket fall/tråd jag pratar om kan gärna länka.
Du pratar troligtvis om detta

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig

Men den debatten får ni ta i den tråden.
Citera
2017-10-26, 09:23
Medlem
Decemberflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enflicka86
Snälla ni släpp det här med asylsökande.
Bo är enhetschef inom arbetsmarknadsenheten vilket inte är enbart med flyktingar utan hon har ett brett jobb. Som ni hör på namnet.
Bo bor med sin man på sanatorievägen. Hon som även står med i en av adresserna. Någon Ulrika bodde där innan. Vet inte varför det inte är ändrat.
Heter inte heller Ulrika i andra namn utan Marie.
Angående golfbanan. Den ligger 3 km bort.
Kommunen gick ut tidigt igår på kommunens "privata" sida att det rör sig om överfall och polisen misstänker mord. Så sluta tjata om älgar och träffad av golfboll.

Enhetschef inom arbetsmarknadsenheten innebär förmodligen att hon arbetar med att hjälpa människor ut i arbete. Detta kan innebära människor med problematisk bakgrund,sjuka på ett aller annat sätt, instabila osv. Nu var hon chef vilket skulle kunna innebära att hon tog obekväma beslut som skulle kunna påverka människor på ett eller annat sätt. Jag är också rätt övertygad om att detta är arbetsrelaterat.
Senast redigerad av Decemberflickan 2017-10-26 kl. 09:25.
Citera
2017-10-26, 09:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det kan ingå i deras anställning att de får motionera på arbetstid. Att de sen väljer samma tid behöver inte betyda något.

Kommunalt anställda har i regel en friskvårdstimme i veckan. Poliser har lite olika beroende på vilket distrikt de tillhör. Men poliser brukar ofta köra träning i anslutning till ett arbetspass så om den kvinnliga polisen t.ex. har ett kvällspass som börjar kl 16 så är det naturligt att träna vid 15-tiden.
Citera
2017-10-26, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Bara för att du ser pinnar transporteras bort av teknikerna i de mediala bilder som figurerar i tidningarna kan du knappst stanna där eller tro dig finna "mordvapnet". Mossa, sten, hennes tillbehör, kläder, växter överlag osv allt förpackade i skilda papperspåsar har också tekniker säkrat.

Tanten är naturligtvis belyst med uv-ljus på plats för detektering. Därtill är vägen från glasögonen till fyndplats säkrad och mycket möjligt för att inte säga troligt finns här dragspår som finkammats.

Sen till obduktion där spårsäkringen fortsätter ...
Senast redigerad av proximac 2017-10-26 kl. 09:32.
Citera
2017-10-26, 09:31
Medlem
frdks avatar
vad hänger för folk där normalt? vansinnesdåd där droger slår fel och GM tappar kontrollen tycker jag känns som ett altenativ, blir rätt stökigt och lätt följa händelseförloppet , därmot inte så lätt hitta den skyldige då han sällan har tidigare register och är lika förfärad av vad som hänt som alla andra och resulterar i att han tar det som break-point och slutar med droger och försvinner från radarn illa kvickt.
Dubbelmordet i linköping som än inte har klarats upp hör väll till skolboksexemplet där. även fast man har DNA så har ingen fastnat efter alla dessa år.
Citera
2017-10-26, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberflickan
Enhetschef inom arbetsmarknadsenheten innebär förmodligen att hon arbetar med att hjälpa människor ut i arbete. Detta kan innebära människor med problematisk bakgrund,sjuka på ett aller annat sätt, instabila osv. Nu var hon chef vilket skulle kunna innebära att hon tog obekväma beslut som skulle kunna påverka människor på ett eller annat sätt. Jag är också rätt övertygad om att detta är arbetsrelaterat.
Jag tror det också.Man bör ta hänsin till hennes åldern först och främst.Kvinnohatare attackerar mest unga kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in