2017-10-26, 00:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Nej, jag vet ingenting om den, mer än att fyndplatsen ska ligga i närheten och att det t.ex finns ett hotell ca 250 meter därifrån. Kanske socialen placerat någon klient där?
Polischefen var väl på golfbanan när det bör ha hänt och kanske skulle noterat om någon eller några suspekta rörde sig på golfbanan?
Citera
2017-10-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den kvinnliga polisen Lena Matijs skriver ju intrikata deckare så hon om nån borde kunna lösa gåtan.
https://elisabethoglund.se/blogg/sveriges-basta-deckarforfattare-heter-lena-matthijs-las-hennes-bocker/

Detta är ju helt sjukt. Jag jämförde ju nyss med morden i Midsomer, men då visste jag inte att hon själv är deckarförfattare. Nu har vi alltså en polis som befinner sig precis i närheten när ett mystiskt mord begås och denna kvinnliga polis är dessutom deckarförfattare.
Ibland överträffar verkligheten fantasin.
Citera
2017-10-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Polisen hade snabbs sett om det var frågan om rovdjursattack, det blir speciella riv- och bitskador.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078751.ab

Har hänt tidigare, men väldigt osannolikt
Citera
2017-10-26, 00:49
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är ju helt sjukt. Jag jämförde ju nyss med morden i Midsomer, men då visste jag inte att hon själv är deckarförfattare. Nu har vi alltså en polis som befinner sig precis i närheten när ett mystiskt mord begås och denna kvinnliga polis är dessutom deckarförfattare.

Hata slumpen.
Citera
2017-10-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hata slumpen.

Ja och dom bodde ganska nära varandra dessutom när BO levde
Citera
2017-10-26, 01:46
Medlem
Såg ut som en golfklubba polisen hade i den bruna påsen på en av fotona på Afb.
Så det kan väl anses vara ett hett spår rörande hur hon dog.
Vet inte om detta tagits upp tidigare då jag ej läst igenom hela tråden.
Citera
2017-10-26, 03:47
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Åtminstone skulle det börja överträffa fantasin/fiktionen om det egentligen är Matthijjs som är mördaren, som nu ska utreda sitt eget mord. För att sedan baka in mordet i handlingen i hennes nästa bok.

Om det är otydligt för någon, så skämtar jag givetvis.
Citera
2017-10-26, 03:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Polischefen har ju förärats en egen tråd här.
(FB) Polischef/afghankramare Lena Matthijs: "Om den dagen kommer vet jag inte vad jag gör"
Citat:
Vad som kommer att hända med hennes familjehemspojkar vet hon inte ännu. Processen är långsam och osäker.

– Tänk att efter fem-sex år få beskedet att den pojke du har haft hand om sedan han var fjorton ska skickas till Afghanistan, trots att han aldrig varit där och hans familj är i Iran. Om den dagen kommer vet jag inte vad jag gör. Jag vågar inte ens tänka på det.
Som "afghankramare" med egna "pojkar" lär hon haft en del att göra med offret. Hon får finna sig i att vara huvudmisstänkt än så länge.
Citera
2017-10-26, 06:35
Medlem
Gm kan mycket väl vetat att hon är där ofta. Det finns många grusvägar i närområdet som används sällan där man kan komma ut på motorvägen rätt snabbt. Om hon nu hade för vana att gå stavgång som de sägs att hon gjorde kanske personen visste om detta. Hon kan ju ha gått 10km turen varje gång. På bilderna som finns ligger hon i en skogsdunge med väg jämte, själv har jag inte varit på den rundan utan snö och inte på några år så vet ej om de är banan som går där eller om det är en väg utanför spåret. Man kan ta sig med bil nästan runt hela banan.
Hon hittades nära golfbanan så jag skulle tippa på någon stans i vänstra delen av kartan, då har hon alltså gått pilarnas håll. Golfbanan är fortfarande öppen, den är öppen tills snö kommer.
Jag tror att personen väntat på henne, kanske pga hennes jobb eller pga nått annat. Eller så har personen bara väntat på att någon skall gå förbi och hon råkade vara den som gick förbi.
Det är trots allt vanligt att folk går där, på en dag är det upp mot 100pers som går där, men många har antingen sällskap eller hundar med sig. Han kan ju ha väntat på en ensam kvinna.
Tyvärr jobbaf inte jag inom kommunen så kam tyvärr inte få info så lätt.
Citera
2017-10-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Polischefen har ju förärats en egen tråd här.
(FB) Polischef/afghankramare Lena Matthijs: "Om den dagen kommer vet jag inte vad jag gör"

Som "afghankramare" med egna "pojkar" lär hon haft en del att göra med offret. Hon får finna sig i att vara huvudmisstänkt än så länge.
Besvärande omständighet för denne polischef, helt klart. Som GW brukar säga; "-hata slumpen"..
Citera
2017-10-26, 07:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vilket märkligt sammanträffande, att två chefer (den mördade samt den kvinnliga polisen som verkar leda utredningen) tar ledigt från jobbet samma eftermiddag, oberoende av varandra åker ut till detta stora friluftsområde och råkar vara så nära varandra när den ena blir dödad att den andra skulle kunna hört eventuella skrik.

Det kan ingå i deras anställning att de får motionera på arbetstid. Att de sen väljer samma tid behöver inte betyda något.
Citera
2017-10-26, 07:23
Medlem
Jag känner inte till området alls men kan hln ha blivit påkörd av en fyrhjuling eller nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in