2017-10-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Det-e-dunder
Ja precis. Det diskuteras blickar från vita män men våldtäkter och sexualmord är inte intressant eftersom att det mest är babbar som sysslar med sådant. Kvinnor anser att babbar också är offer så de ansluter sig i en ohelig offer-allians med sina första fienden.

:whoco: kvinnor

Topsa alla asylboenden, personslen också sen är brottet löst.

Många kvinnor har blivit kidnappade och våldtagna av flera män, Elin Krantz sade nej till en mörk herre och blev krossad och våldtagen. Men det är blickar och kommentarer från vita män som diskuteras. Det är farliga kvinnor som styr diskussionen långt bort från verkligheten. Samtidigt i ett joggingspår sitter Abdullah på huk i ett snår, kuken i ena handen och kniven i den andra. Ett verkligt hot som Kommer att inträffa många svenskor tyvärr, varför upplyser man inte om detta ist för blickar och kommentarer i fikarum? Skandal.

Är det upplyst här eller är det extra mörkt spår?

Eeh vänta nu här. Det är ingen kvinna som anser att invandrare som begår våldtäkt eller mord är offer. En våldtäktsman är en våldtäktsman, oavsett etnicitet. Sluta basunera ut dina egna fördomar och din okunskap.
Citera
2017-10-25, 22:56
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja de verkar ha samlat nått bevismaterial som ser ut som nått ris. Min tolkning av artikel är, bilen stod parkerad vid motionsspåret, det beskrivs inte på spåret så man får anta att den stod där man brukar parkera när man är där. Strax hittades hennes glasögon, jag antar att det inte va långt från bilen. Efter att ha kallat in spår hund hittades kroppen 7 km in på 10 km slingan. Mitt antagande, hon parkerade bilen och kort därefter tappade hon sina glasögon av någon anledning, blev hon överfallen redan där eller fortsatte hon fram på slingan med sin stavgång 7 km och blev överfallen där. Hon kan ha blivit överfallen vid stället hon tappade glasögonen och sedan bortforsling 7 km in på slingan.

Knappast troligt att gärningsmannen forslat kroppen 7 km bort från brottsplatsen. Det är oerhört tungt att släpa en människokropp.
Citera
2017-10-25, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja de verkar ha samlat nått bevismaterial som ser ut som nått ris. Min tolkning av artikel är, bilen stod parkerad vid motionsspåret, det beskrivs inte på spåret så man får anta att den stod där man brukar parkera när man är där. Strax hittades hennes glasögon, jag antar att det inte va långt från bilen. Efter att ha kallat in spår hund hittades kroppen 7 km in på 10 km slingan. Mitt antagande, hon parkerade bilen och kort därefter tappade hon sina glasögon av någon anledning, blev hon överfallen redan där eller fortsatte hon fram på slingan med sin stavgång 7 km och blev överfallen där. Hon kan ha blivit överfallen vid stället hon tappade glasögonen och sedan bortforsling 7 km in på slingan.

Kan hA gått baklänges på slingan så bara 3 km?
Citera
2017-10-25, 22:59
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ingen bra sådan tydligen, för hon hette inte alls ulrika i mellannamn, såg jag nu.

Den här Ulrika jobbar tydligen också med "nya svenskar".
Vad får dig att tro det? När jag googlar hennes namn får jag upp en mattelärare samt någon medlem i en seglingsklubb (troligen samma person).
Citera
2017-10-25, 23:00
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, statistiskt så skulle ju det mesta tala för en utlänning, men man kan ju inte använda statistik för att dra slutsatser vid ett enskilt fall. Det finns flera grova överfall på kvinnor begångna av svenska psykfall i närtid. Ida-fallet som påminner o detta tex. Vi får se.

Men att det skedde i motionsspåret talar väl emot att det är en utlänning? Det skulle vara en välintegrerad utlänning/eller nordeuropé som har anammat våra seder att i slutet på oktober befinna sig ute i naturen..
Men du skriver också mycket riktigt att statistik inte är riktigt hållbart här och där är vi ense!
Citera
2017-10-25, 23:01
Medlem
Bor ca 1.5 mil från Ulricehamn! En kompis till mig sa att de ha några på hans jobb som visste vem kvinnan va. Hon va tydligen chef på kommunen och hade hand om flyktingfrågor! Vet dock inte huruvida de stämmer.
Sjukt obehagligt iaf! Polisen borde ju se skillnad på mord och djur attacker men man vet ju aldrig!
Citera
2017-10-25, 23:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Medan spekulationerna är igång så kan hon blivit sparkad av en älg och varg finns i området,men obduktionen visar väl vad det är för skador hon dött av.

Mjaa, skulle hon ha blivit ”uppäten” av en varg, så må vi förmoda att rättsläkaren inte låter sig luras. Skulle det handla om älg så vet vi att det kan vara mer komplicerat ..
Citera
2017-10-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag har funderar på det. Älg kan vi glömma, moppe kanske glömma, random mördare, nja. Men det hon jobbade med vad jag kunnat googla mig till kan skaffa fiender i både främlingsfrämjande-öppna allagränserlaget och det andra laget som vill nu jävlar räcker det! Stäng alla gränser och utvisa. Någon ur dessa lag kan ha fått för sig att nu är det nog med orättvisor och av ngn anledning velat se L.H (släkt med Dan??) sota för det och följt efter henne och slagit till på lämplig plats. Obs detta är bara en teori om vad som kunnat hända

Jo då ,gissa kan vi ju alla här göra.
Polisen behöver fakta. Just nu går dom säkert igenom hennes mobil och kollar hennes aktivitet på nätet. Talar med arbetskamrater samt släkt,vänner och folk som ev sett eller hört ngt.
Dessutom kommer det säkerligen att kollas upp vilka mobiler som funnits i området vid tidpunkten.

För mobilmaster finns det.
https://mim.tele2.com/mim3/mim.html?loginUser=datase&countryCode=swe&locale=s v&viewType=1&initalMapSize=2
Citera
2017-10-25, 23:08
Medlem
Glasögonen hade såvitt jag förstår hittas i närheten av bilen i början av spåret och kvinnan hittades strax efter. Om hon blev mördad så är det alltså troligt att mördaren befann sig vid parkeringsplatsen. En annan variant är att mördaren har följt efter henne i bil och stannat när hon stannade.
Citera
2017-10-25, 23:10
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanymoon
Bor ca 1.5 mil från Ulricehamn! En kompis till mig sa att de ha några på hans jobb som visste vem kvinnan va. Hon va tydligen chef på kommunen och hade hand om flyktingfrågor! Vet dock inte huruvida de stämmer.
Sjukt obehagligt iaf! Polisen borde ju se skillnad på mord och djur attacker men man vet ju aldrig!

Nähä! Vad bra att du upplyser oss!

Älgspåret har verkligen spårat ur (hehe). Allvarligt talat, polisen skulle inte uppmana folk att inte vara ensamma i området om de inte är säkra på att det finns en gärningsman. Som bekant brukar polisen vara väldigt försiktiga med att uttala sig om pågående utredningar, och detta hände för knappt ett dygn sedan. Vi kan nog utgå från att polisen har gjort såna fynd att de med nära på säkerhet kan se att det rör sig om ett mord. Jag tror att kroppen har gömts på att sådant sätt att det endast kan vara gjort av en människa.
Citera
2017-10-25, 23:14
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jo då ,gissa kan vi ju alla här göra.
Polisen behöver fakta. Just nu går dom säkert igenom hennes mobil och kollar hennes aktivitet på nätet. Talar med arbetskamrater samt släkt,vänner och folk som ev sett eller hört ngt.
Dessutom kommer det säkerligen att kollas upp vilka mobiler som funnits i området vid tidpunkten.

För mobilmaster finns det.
https://mim.tele2.com/mim3/mim.html?loginUser=datase&countryCode=swe&locale=s v&viewType=1&initalMapSize=2
Javisst svårare än så var det inte . Kontaktar du polisen och ger dom din fakta??
Senast redigerad av Caracallas 2017-10-25 kl. 23:18.
Citera
2017-10-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanymoon

Enhetschef var hon . Och som sådan har hon många områden att arbeta med.
Som tex här :
http://www.samverkanvg.se/upload/Samverkan%20VG/Regional%20samverkan/Finansiell%20samordning/Samordningsförbund/Sjuhärad/Aktiviteter/Arbetscenter/Arbetscenter%20folder.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in