Citat:
Ursprungligen postat av
Schabrak
Du vet inte vad du pratar om. Man blir inte inhämtad till någon Polisstation om man inte infinner sig till topsning. Dom kommer på hembesök och genomför topsningen i hemmet, topsningen i sig tar inte mer än en minut max.
Varför man inte infinner sig när man är oskyldig? Ptja varför skulle man? Då har man väl inget att vara rädd för? Varför ska man gå Polisens ärenden, de kan lika gärna röra på sina arslen lite och göra vad dom får betalt för.
Förresten,när kommer Polisens ursäkt till alla som blivit topsade och automatiskt misstänkta för detta mordfall? Och när får vi veta vilka kriterier som gjorde att vissa blev utvalda till att platsa i denna gärningsmannabeskrivning? Har dom inte rätt till att veta det?
Polisen ska väl inte ta åt sig någon ära i det här fallet, precis som i de flesta fall är det ju allmänheten som lett fram utredningen med sina iakttagelser vid motionsspåret, samt labbet som utfört testerna av topsningarna. Att Polisen kallar in folk för att lämna DNA prov anser inte jag vara något märkvärdigt arbete, i själva verket gör återigen allmänheten arbetet åt dom. Nu var det lyckat i det här fallet, men det har vi tekniken att tacka för, inte det Polisiära arbetet.
Jag vet inte hur det går till när man inte infinner sig på topsning men vet att man hämtat in folk. Varit lite prat om att det är känsligt att topsa i främande miljöer.
Vill du vara en rebell så visst.
Själv ser jag ingen anledning att slösa på myndighetrs resurser. Men jag vill å andra sidan ha en stark stat också. Är ingen fascist som många här.
Polisen har varit tydliga med att det är masstopsning och att man inte är misstänkt så finns ingen anledning att be någon om ursäkt.
Det nämndes i Veckans brott några olika kriterier.
Polisen tog ändå beslutet om masstopsning som ledde till att GM åkte fast.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dricksglas55
Och vad skulle vara konstigt med det om det nu är så? Eller vad syftar du på? Ville väl inte vara vän med en mördare på Facebook kanske?
Kan ju vara så att han tagit bort för att bearbeta sorgen och inte vill se något. Alternativ vill slippa hot eller bli kopplad till ett mord.