Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 23:31
  #2461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ok. Du talar mer om förgrundsfaktorer; motiv/ändamål?


A precis. Om jag va utredare hade jag i alla fall hållt tråden under uppsikt med jämna mellanrum av just den anledningen. Varför inte liksom?
Citera
2018-01-17, 23:33
  #2462
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A precis. Om jag va utredare hade jag i alla fall hållt tråden under uppsikt med jämna mellanrum av just den anledningen. Varför inte liksom?

Jag har inga invändningar mot det antagandet. Som sagt, jag missförstod dig om det var det du menade från första början.
Citera
2018-01-18, 00:00
  #2463
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Konstigt med gåstavarna hur hängde dem med 20m in i skogen
Vad tror vi om det

Vid Rear Naked Choke kan jag föreställa mig att skidstavsöglan inte släpps utan att all ansträngning koncentreras till att lätta strypgreppet.

Naturligtvis borde alla lära sig att vid angrepp attackera ögonen men tyvärr verkar det vara svårt att få acceptans för.
Citera
2018-01-18, 08:22
  #2464
Medlem
[quote=Gud-Runar|62946532]Vid Rear Naked Choke kan jag föreställa mig att skidstavsöglan inte släpps utan att all ansträngning koncentreras till att lätta strypgreppet

Visst kan det va så , vänder dem på sig och backar in i skogen när hon stapplar med lättas trycket lite å tvärtom
Känns ändå som att gm borde vara stark
Måste ju vara jävligt lätt å snubbla om du går bakåt vänd in i skogen i den terrängen
Citera
2018-01-18, 08:32
  #2465
Medlem
Jag tror det är första gången gm ska göra en överfalls våldtäkt och allt går åt fanders hon skulle inte dö
Gm mår riktigt dåligt över detta och kommer inte göra comeback
Han väntar på att polisen ska gripa honom
Jag tror att gms avvikelser i sitt beteende kommer betyda mer än toppsningen
Bara det sås ett frö i nån i hans närhet så är han körd
Att man inte blir lurad då gm blivit innesluten och går å grubblar men han säger att det är kärleksproblem ,jobbet ,skolan osv
__________________
Senast redigerad av Leorardlake 2018-01-18 kl. 08:52.
Citera
2018-01-18, 11:49
  #2466
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBoledanoTook
Jag vet inga andra som blivit topsade heller men de kan ju givetvis ha blivit det utan min vetskap. Jag känner inte så många i min egen ålder (mellan 30-35) som bor kvar i stan, de flesta är utflyttade men ska höra mig lite för.

Att din kille och pappa inte topsats kan bero på att de dels inte överensstämmer med gärningsmannaprofilen. De kan också bo i de områden som ännu inte topsats. Dvs om man inte får en träff innan dess.

De första 200 män som topsades valdes ut efter att gärningsmannaprofilgruppen hade fått fram en gärningsmannaprofil. Hur den såg ut har vi ingen kännedom ut.

Gärningsmannaprofilgruppen har hela bilden med brottsplats och skador som brottsoffret har haft med i sin bedömning. Vi vet ju inte mycket om de fynd som gjorts eller annat som polisen har kännedom om och på vilken grund de gjort bedömningen, mer än

- att glasögonen hittades på spåret där man tror överfallet skett
- att brottsoffret dragits ca 20 meter in i terrängen
- att ingen hört något skrik
- att offret hittades i en onaturlig ställning
-att hon hade yttre skador som inte direkt kunde kopplas till mord, men kunde vid första anblick förväxlas med fallskador
- att obduktionen stärkte teorin att det var ett mord
- att man har DNA från brottsplatsen ( enligt polisen en bra DNA träff)
- att man tror att gärningsmannen har en stark koppling till Ulricehamn (kan bo där) och känner till Lassalyckans område väl
- vi har inte hört något om att man misstänker att det skulle vara en överfallsvåldtäkt eller ett rån (okänt motiv)
- att vi inte hört något om att brottsoffret hade någon känd hotbild mot sig

Nu har man fortsatt med topsningarna genom att utöka sökningen genom att topsa områdesvis:

" Vi har delat upp det i ett antal områden. Nu har vi bearbetat 2,5 av områdena och då går vi vidare, säger Göran Arvidsson."

https://www.expressen.se/gt/polisens...tankta-mordet/
__________________
Senast redigerad av notknapparen 2018-01-18 kl. 12:41.
Citera
2018-01-18, 12:10
  #2467
Medlem
Måste ju va super lurigt med toppsningen tänk om man blandar ihop det kommer fel gubbe man bor på hvb hem å skickar Brosan istället så blir man godkänd och aldrig mer intressant i utredningen
Citera
2018-01-18, 13:08
  #2468
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Måste ju vara jävligt lätt å snubbla om du går bakåt vänd in i skogen i den terrängen

Om våldtäkt var meningen kanske det var precis det som hände, GP kanske inte vågade fullfölja brottet så närma motionspåret.
Om det var ett rear naked choke (RNC) och GP snubblade kanske nacken knäcktes i fallet.
Eller så insåg fanskapet att hon skulle skrika om hen släppte taget för att ta sig på fötter igen och stramade istället åt och stack sen.
Citera
2018-01-18, 17:18
  #2469
Medlem
Troians avatar
I praktiken löst, men GM är avliden.

Citat:
– Vi topsade honom och i dag fick vi en träff på hans DNA från brottsplatsen. I utredningen finns inga uppgifter som pekar på någon ytterligare gärningsperson, säger Göran Arvidsson, biträdande spaningsledare i mordutredningen, i ett pressmeddelande.

https://www.expressen.se/gt/dna-traf...cehamnsmordet/
Citera
2018-01-18, 17:22
  #2470
Medlem
Oj intressant. DNA-träff på en död man. Vem mannen är borde vi knäcka innan sängdags.
Citera
2018-01-18, 17:23
  #2471
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Oj intressant. DNA-träff på en död man. Vem mannen är borde vi knäcka innan sängdags.

Självmord?
Citera
2018-01-18, 17:24
  #2472
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Självmord?

Dingding!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback