2017-11-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Ja, visst är det skoj med alla dessa "höhö, jag har minsann legat med 100 brudar och det har min polare Nisse med alltså finns det inga problem"-typer som obönhörligen dyker upp när det görs försök att diskutera fenomen som gäller storskalig statistik över hela befolkningsgrupper, höjer verkligen nivån på diskussionen...

Jag håller med men jag vet inte vad det beror på. Jag tror att det bottnar i att män ser andra män som konkurrenter, och de ser (undermedvetet) sin chans att framhäva sin egen förträfflighet eller att de försöker ge (taffliga) råd (dvs, lösa problemet).

Några idéer?
Citera
2017-11-26, 23:42
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Hör ni det grabbar? 2560p har legat med runt 50 pers och de flesta kvinnor han varit med har FLER än så, EXAKT samma som min egna observation av alla kvinnor jag varit med. Vi snackar alltså om minst 20 pers, många 30, många 50, vissa är uppe i 100. Helt normala vanliga kvinnor, allt ifrån ica kassörskor till juridikstuderanden.

Kanske muppar här inne som försöker övertala sig själv att "tjejer inte har sex" kan få ett uppvaknande nu.

Tjejer har extremt mycket sex, EXTREMT MYCKET, inse detta. Samtidigt får väldigt många killar NOLL sex, deras funktion är att gå till jobbet 9 timmar per dag och betala in skatt så vi kan fortsätta finansiera kvinnornas sexiga singelliv och blatte-invasionen.

Jag undrar hur lång tid detta kommer att hålla.

Enig. Nu var iofs min mening att tjejer jag var ihop med haft fler partners än jag, över tid. Jag är ju ändå i 40-årsåldern nu, tjejer på 20 har kanske inte haft särskilt många. Vad vet jag, "dagens ungdom" och allt det där.
Citera
2017-11-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag vet inte om det är så mycket att vara glad för, jag hade nöjt mig med de 7 tjejer jag faktiskt var förälskad i. Nu vill jag inte ha fler, jag är lyckligt gift och hoppas det varar.

Jag hade tänkt skriva ett bittert svar som pålyste mitt magra sexliv innan jag lyckades gifta mig (utanför Sverige), men jag vet med mig att jag förmodligen hade kunnat ligga om jag hade ansträngt mig mer.

Så nu vidare till det riktiga problemet, vad ska jag säga till mina framtida söner, hur ska man fostra dem för att de ska kunna hitta en bra relation?
"Ok grabben, om du anstränger dig hårt, tar hand om ditt utseende, får bra resultat i skolan så att du kan få ett vettigt jobb senare, står ut med nobb efter nobb, då min son... då får du priset: En sönderknullad talande spermahink som ska bli modern åt dina barn, ha en trasa redo bara så att du kan torka bort den inlagrade sperman som kommer rinna ut från hennes mun ner på ert barns kind när hon kysser det, och försök att inte ha sex med henne när hennes herpes står i blom... allt detta min son, kan bli ditt"
Citera
2017-11-26, 23:48
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Jag håller med men jag vet inte vad det beror på. Jag tror att det bottnar i att män ser andra män som konkurrenter, och de ser (undermedvetet) sin chans att framhäva sin egen förträfflighet eller att de försöker ge (taffliga) råd (dvs, lösa problemet).

Några idéer?

Jag ser inte pöjkar på FB som konkurrenter, jag är gammal och lyckligt gift. Jag försöker ge er lite faderliga råd, eller nåt åt det hållet. Det är sorgligt att ni sitter här och beklagar er, när det faktiskt inte är så svårt. Lägg er feministiska uppfostran åtsidan, så ger det sig.
Citera
2017-11-26, 23:50
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Jag hade tänkt skriva ett bittert svar som pålyste mitt magra sexliv innan jag lyckades gifta mig (utanför Sverige), men jag vet med mig att jag förmodligen hade kunnat ligga om jag hade ansträngt mig mer.

Så nu vidare till det riktiga problemet, vad ska jag säga till mina framtida söner, hur ska man fostra dem för att de ska kunna hitta en bra relation?
"Ok grabben, om du anstränger dig hårt, tar hand om ditt utseende, får bra resultat i skolan så att du kan få ett vettigt jobb senare, står ut med nobb efter nobb, då min son... då får du priset: En sönderknullad talande spermahink som ska bli modern åt dina barn, ha en trasa redo bara så att du kan torka bort den inlagrade sperman som kommer rinna ut från hennes mun ner på ert barns kind när hon kysser det, och försök att inte ha sex med henne när hennes herpes står i blom... allt detta min son, kan bli ditt"

Hehe, jag har läst dina inlägg i nån annan tråd tror jag. Jag har inte dina bekymmer, eftersom jag inte vill ha barn. Hade jag velat det, hade jag velat haft vita.
Citera
2017-11-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie

Nu blir det ju förvisso inte riktat till dig eftersom du inte bor i Sverige(?)

Men generellt... skulle jag ge ett råd till unga killar idag så skulle det vara att skaffa sig en så hög utbildning som möjligt som står sig internationellt (eftersom att det är gratis i Sverige). Sen dra härifrån. Det finns inget att hämta för en ung svensk man i dagens Sverige, och inget tyder på att det skulle bli bättre i framtiden.
Citera
2017-11-27, 00:03
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag ser inte pöjkar på FB som konkurrenter, jag är gammal och lyckligt gift. Jag försöker ge er lite faderliga råd, eller nåt åt det hållet. Det är sorgligt att ni sitter här och beklagar er, när det faktiskt inte är så svårt. Lägg er feministiska uppfostran åtsidan, så ger det sig.

Jag känner mig också som lite utomstående i denna tråd (vet ju iofs inte om du känner samma sak).
Tror också på det här med att försöka ge råd till de som vill men ännu inte får sex.

Kanske kan de försöka ändra på några små detaljer i vardagen. Finna nya umgängen där det ingår både killar och tjejer. Det tycks som om de killar som tillför alternativa grupperingar så som veganer et.c. har det lättare.
Att skriva in sig på en gitarrkurs kan vara en annan möjlig väg att gå. Brukar ju vara ganska jämn fördelning på sådana kurser. Föreslå för någon tjej i den gruppen att öva tillsammans på sidan om.

Tror så här, lyckas man bara med det första ligget så kan det rulla på utav bara farten sedan. Då blir inte varje ny tillfällighet en sådan stor grej.

Sedan kanske det är knepigare tider för unga killar i dagens samhälle.

Att tänka lite utanför boxen kan inte skada i vart fall. På festivaler och sånt är det ofta samma stadiga grupp av killar som får sex men man får ju inte glömma bort att de med har fått börja någonstans.
Citera
2017-11-27, 00:09
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Jag känner mig också som lite utomstående i denna tråd (vet ju iofs inte om du känner samma sak).
Tror också på det här med att försöka ge råd till de som vill men ännu inte får sex.

Kanske kan de försöka ändra på några små detaljer i vardagen. Finna nya umgängen där det ingår både killar och tjejer. Det tycks som om de killar som tillför alternativa grupperingar så som veganer et.c. har det lättare.
Att skriva in sig på en gitarrkurs kan vara en annan möjlig väg att gå. Brukar ju vara ganska jämn fördelning på sådana kurser. Föreslå för någon tjej i den gruppen att öva tillsammans på sidan om.

Tror så här, lyckas man bara med det första ligget så kan det rulla på utav bara farten sedan. Då blir inte varje ny tillfällighet en sådan stor grej.

Sedan kanske det är knepigare tider för unga killar i dagens samhälle.

Att tänka lite utanför boxen kan inte skada i vart fall. På festivaler och sånt är det ofta samma stadiga grupp av killar som får sex men man får ju inte glömma bort att de med har fått börja någonstans.

Exakt så!
Citera
2017-11-27, 00:17
Medlem
Citat:
De flesta är inte charmiga + har bra jobb + har bra självförtroende + bra på att hålla trevliga konversationer. Det är väl ändå det som topic handlar om?

Om jag ska tolka ditt inlägg snällt så faller hälften bort redan vid "bra jobb". Max 50% har ett bra jobb enligt en standardfördelning (och kanske 20-30% ur en tjejs perspektiv). Även de övriga egenskaperna är fördelade enligt en standardfördelning. Min poäng är att medelkillen omöjligen kan inneha alla dessa positiva egenskaper vilket du säkert själv förstår om du tänker rationellt. Därför är ovan nämnda kille långt över medel vad gäller vissa saker som efterfrågas på marknaden. Detta ska jämföras med en tjej som varken behöver ha ett bra jobb (eller något jobb alls), ha bra självförtroende, vara charmig eller kunna hålla liv i en konversation. Ärligt talat kan jag nog räkna på två händer antalet tjejer som jag dejtat som själva besitter dessa egenskaper (och då har jag dejtat jävligt många).

Jag har personligen dejtat massor av kvinnor på bekostnad av de killar som blir utan. Jag kan åtminstone ta ett steg tillbaka, se det objektivt, och erkänna sanningen.

Första handlade det om utseende, när vi konstaterade att det inte var fallet så vänder du och säger att det handlar om att dem inte hör till normalnormen? "Bra jobb" är en tolkningsfråga, stabilt jobb där man trivs bra och man brinner för det man gör, försöker utvecklas etc. är relativt standard. Om den här diskussionstråden bara handlar om arbetslösa / mcdonalds arbetare som är asociala, och inte kan föra en konversation som inte får ligga så är det ett ganska onödigt topic. Det säger sig själv.

Vet inte vad du har för krav på fruntimmer men av samma anledning som en brud knullar på en hjärndöd gym-snubbe så knullar du på en pantad brud som inte har något vettigt jobb om hon ser bra ut. Däremot ser nog dem flesta vettiga killar förbi detta och anammar inte dessa fredagsunderhållningar som flickvänner, där har nog dem flesta högre krav.. På samma sätt som en tjej också har det.
Citera
2017-11-27, 00:18
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Ja, visst är det skoj med alla dessa "höhö, jag har minsann legat med 100 brudar och det har min polare Nisse med alltså finns det inga problem"-typer som obönhörligen dyker upp när det görs försök att diskutera fenomen som gäller storskalig statistik över hela befolkningsgrupper, höjer verkligen nivån på diskussionen...

Ja jag har sett en massa här både män och kvinnor och så skall de alltid skriva att de har lyckliga förhållanden/en massa sex även om de sitter här dag ut och dag in(så man undrar ju när de hinner ha det?). Lite som att sitta och äta framför någon som svälter och säga..jamen jag har ju mat så här är väl inga problem. Detta att inte få närhet och sex är väl oxå en form av svält
Senast redigerad av Honeyvoice 2017-11-27 kl. 00:20.
Citera
2017-11-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Ogillar invandrare? Jag är själv blatte men det hindrar inte mig ifrån att se det objektivt som det är. Och jag är väl medveten om att en blatte inte får svenska tjejer i samma utsträckning som svenska killar men jag som blatte hade det lättare innan den stora afghaninvandringen. Av någon anledning var det mindre polariserat och svenska tjejer var fortfarande nyfikna på oss. Men nu när mansöverskottet gått helt överstyr och där det kommit in nya horder av svartskallar så påverkar det även för mig, då jag inte är lika exotisk i de svenska tjejernas ögon.

Säg vad du vill, men det fanns en tid då blattekillar faktiskt hade det lättare med svenska tjejer. Men det bekommer egentligen inte mig så mycket då många blattekillar hellre är med sina egna tjejer från egna folkgruppen.
Ja, jag håller med om allt det där. 2004 var Darin Sveriges populäraste kille. Sen kom den stora invandringsvågen från Mellanöstern och blattarna började förknippas med islam.

Citat:
Mig veterligen finns ingen sådan statistik presenterad men presentera gärna en källa som innehåller BÅDE median och medelvärde. Mitt empiriska underlag grundar sig på 100+ kvinnor varav ingen var med under 70-talet och majoriteten har varit mellan 20-30 år. De som drar ner medelvärdet är de som hamnade i ett livslångt förhållande väldigt tidigt vilket förklarar varför de är en liten minoritet inom dejtingscenen. Jag är också ganska övertygad om att jag har fått hyfsat ärliga svar då det inte är lika lätt att skämmas när någon slänger ur sig ett tresiffrigt antal först. Bland mina manliga vänner finns så klart en blandning men om jag bortser från de players jag hängde med när jag var yngre ligger de ofta runt 2-10 partners totalt under sin livstid. Ur mitt kvinnliga urval finns INGEN kvinna över 25 år som har haft färre än 10 partners.

(Självklart existerar de men de är som sagt redan i ett fast förhållande sedan länge)
Fast jag tror att ditt empiriska underlag är påhittat från början till slut.
Citera
2017-11-27, 00:30
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ja jag har sett en massa här både män och kvinnor och så skall de alltid skriva att de har lyckliga förhållanden/en massa sex även om de sitter här dag ut och dag in(så man undrar ju när de hinner ha det?). Lite som att sitta och äta framför någon som svälter och säga..jamen jag har ju mat så här är väl inga problem. Detta att inte få närhet och sex är väl oxå en form av svält

Vissa av oss är väl lyckligt lottade, och försöker bara hjälpa till lite. Inte nog med att jag är nyknullad (hon kom två ggr), dessutom har jag ett jobb där jag kan sitta och slösurfa hela dagarna. Så jag behöver inte gå och lägga mig än! Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in