Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Jag ser inte pöjkar på FB som konkurrenter, jag är gammal och lyckligt gift. Jag försöker ge er lite faderliga råd, eller nåt åt det hållet. Det är sorgligt att ni sitter här och beklagar er, när det faktiskt inte är så svårt. Lägg er feministiska uppfostran åtsidan, så ger det sig.
Jag känner mig också som lite utomstående i denna tråd (vet ju iofs inte om du känner samma sak).
Tror också på det här med att försöka ge råd till de som vill men ännu inte får sex.
Kanske kan de försöka ändra på några små detaljer i vardagen. Finna nya umgängen där det ingår både killar och tjejer. Det tycks som om de killar som tillför alternativa grupperingar så som veganer et.c. har det lättare.
Att skriva in sig på en gitarrkurs kan vara en annan möjlig väg att gå. Brukar ju vara ganska jämn fördelning på sådana kurser. Föreslå för någon tjej i den gruppen att öva tillsammans på sidan om.
Tror så här, lyckas man bara med det första ligget så kan det rulla på utav bara farten sedan. Då blir inte varje ny tillfällighet en sådan stor grej.
Sedan kanske det är knepigare tider för unga killar i dagens samhälle.
Att tänka lite utanför boxen kan inte skada i vart fall. På festivaler och sånt är det ofta samma stadiga grupp av killar som får sex men man får ju inte glömma bort att de med har fått börja någonstans.